مطالب پیشنهادی فارسی کلاب
دسته بندی نشده

خلاصه و برگزیده سومین مناظره علیرضا زاکانی و تاج زاده

مطالب پربازدید
مناظره علیرضا زاکانی و تاج زادهمناظره علیرضا زاکانی و تاج‌زاده که سومین مناظره آنها می باشد، در مجتمع سرچشمه تهران (یادمان شهدای هفتم تیر) برگزار شد.
خلاصه و برگزیده مناظره علیرضا زاکانی (فعال سیاسی اصولگرا) و تاج‌زاده (فعال سیاسی اصلاح طلب) که موضوع آن «فتنه ۸۸ و فساد اقتصادی» بود به شرح زیر است:
در جریان مناظره علیرضا زاکانی و تاج‌زاده، علیرضا زاکانی نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در ابتدا ضمن اشاره به این موضوع که آمریکا امروز به جریان مافیایی در کشور امید بسته است تا بتواند دستاوردهای امام راحل و انقلاب را نابود سازد، گفت: مردم بدانید اگر امروز مشکل اقتصادی داریم به خاطر  فسادهایی است که در زمان دولت اصلاحات رخ داده است. کشور سی سال در دولت های هاشمی، خاتمی و روحانی دست شما (دولت اصلاحات) بود و نگذاشتید کشور آباد شود. زمان خاتمی که از آن حرف می‌زنید بوش ما را محور شرارت دانست.

در دهه ۸۰ همین آقای تاج‌زاده و دوستانشان پروژه شکاف میان ملت و نظام را کلید زدند و همین موضوع بسترساز فتنه ۸۸ شد و پس از آن از مردم برای شورش و آشوب‌های خیابانی با هدف اعتراض به نتایج انتخابات دعوت کردند تا فتنه سبز اتفاق بیفتد که همین فتنه ۸۸ منجر به این شد تا بدترین قطعنامه تاریخ علیه ایران صادر شود و آن قطعنامه ۱۹۲۹ در سال ۸۲ بود.

زاکانی همچنین گفت: عمده افراد کابینه روحانی همان افرادی هستند که در کابینه دولت اصلاحات و کابینه پیشنهادی سران فتنه حضور داشتند،

مصطفی تاجزاده با اشاره به انتخابات سال ۸۸ گفت: در قضیه ۱۸ تیر گفتم که طبق نظر شورای عالی امنیت ملی کشور، همه معتقدند نیروی انتظامی اشتباه کرد. آیا ایشان معتقدند که نیروی انتظامی کار درست کرد که دانشجویان را سرکوب کرد؟

مطالب پربازدید

وی ادامه داد: آیا معتقدند که لباس شخصی ها کار درستی کردند که به خوابگاه وارد شدند؟ کار نیروهای لباس شخصی که دانشجویان را از بالای ساختمان پرتاب کردند را قبول دارد یا خیر؟ من از ابتدای مناظره پرسیدم چه کسی در بی سیم گفته است اگر دانشجویان مقاومت کردند به آنها حمله کنید، آیا برایتان مهم نیست؟

الان هم اگر پرونده باز نمی‌شود تنها به این دلیل است که ۱۰ سال بعد بتوانند همین جنایت را تکرار کنند. درباره قتل های زنجیره ای هم می خواهم بپرسم آقای زاکانی امروز چه کسی در بالای قبر سعید امامی نوشته است شهید؟ بگذریم که قتل های زنجیره ای پرونده بسیار دراز مدتی بوده است.

زاکانی با اشاره به قضیه قتل های زنجیره ای گفت: من سعید امامی را محکوم می‌کنم و او را قبول ندارم، اما شما چرا نسبت به مسبب اصلی این ماجرا که آقای یونسی است، اعلام برائت نمی‌کنید؟ بروید از او و علی ربیعی سوال کنید که در قتل‌های زنجیره‌ای چه شد. شما معاون سیاسی وزارت کشور بودید، وزارت اطلاعات دست شما بوده، شما مسئول بودید؛ شما باید پاسخگو باشید نه اینکه امروز مدعی باشید. یونسی وزیر اطلاعات رفیق شما بوده، موسوی مسبب قتل های زنجیره ای از دوستان شما بوده است.

تاج زاده  گفت: من از آقای زاکانی سوال دارم که بگویند به چه دلیل چنین برنامه ریزی برای پیروزی آقای احمدی نژاد به هر قیمتی انجام شده است؟

زاکانی در پاسخ به تاجزاده خاطرنشان کرد:شما باید بگویید چگونه تقلب شد؟ چرا شما از قانون تمکین نکردید؟ چرا فسادهای مخالف داشتید؟ چرا درخواست تحریم مردم را داشتید؟ چرا اموال مردم را غارت کردید؟

مطالب پربازدید

زاکانی در پاسخ به ادعای تقلب ۸ میلیونی توسط محمدرضا خاتمی گفت: این مایه خجالت است که نمی‌دانیم حرف‌های «محمد خاتمی» را قبول کنیم یا حرف‌های برادرش «محمدرضا خاتمی» را؟ چرا که محمد خاتمی در جلسه‌ای گفت در انتخابات تقلب نشده است. این ۲ برادر، ابتدا به توافق برسند بعد سر مردم کلاه بگذارند. امروز بخشی از مسئولین ما منافق هستند و من تعارف ندارم و این را صریح می‌گویم، چرا که در خفا می‌گویند تقلب نشده است، اما علناً نمی‌گویند.

تاج زاده گفت: مگر امام (ره) نگفت به سپاه ربطی ندارد که انتخابات چه می‌شود!؟ همین الان وقتی آقای جنتی می‌گوید تقلب شده است ایراد ندارد، ولی خاتمی را دادگاهی می‌کنند. پسر فلاحیان نامزد ریاست جمهوری آدم کشت، اما یکبار هم به روی خودتان آوردید؟ اینها تماما به این دلیل است که دستتان خالی است. همین نجفی در هرجایی که پا گذاشت با فساد مبارزه کرد، بنابراین این را آتو نگیریم برای راه انداختن مجدد نظارت استصوابی. تریبون های رسمی و صدا و سیما که دست شماست، پس چطور مردم فریب بخورند ؟ لابد یک گیری هست که مردم فریب می خورند و شما رای نمی آورید.

زاکانی گفت: شما از سیدحسن خمینی بپرسید که چرا ساختمان جنت آباد را در اختیار احمدی‌نژاد قرار داده تا  مشایی آنجا مستقر شود؟ سیدحسن خمینی مشخص کند که چه رابطه‌ای با احمدی‌نژاد و مشایی دارد؟ تصمیمات این دولت پیر و خسته، پدر مردم را در آورده است. اکثریت اعضای دولت اصلاح‌طلب هستند. ۱۵۰ هزار میلیارد ناشی از حذف کارت سوخت به جیب قاچاقچی‌ها رفته است. زنگنه چه نسبتی با شما دارد؟ آیا تاکنون یک نقد به او وارد کرده‌اید؟

شما فقط حرف سیاسی می‌زنید. مشکل ما معیشت مردم است که دولت شما جیب‌شان را خالی کرده‌ است. روحانی قبلاً گفت ارز، سه هزار تومان شده و کشور به دوره قاجار برگشته است. حالا با استدلال روحانی ما به عصر پارینه‌سنگی برگشته‌ایم. ما معترض قوه قضاءیه هستیم که چرا با امثال فریدون و خود معاون اول رئیس‌جمهور برخورد نمی‌کند؟ چرا با زنگنه برخورد نمی‌کند؟

امام 6 کلید واژه داشتند: معیشت مردم، مبارزه با استکبار، استقلال کشور، مسئله فلسطین و… شما از امام خرج می کنید اما یک کدام از این کلید واژه ها در قاموس شما نیست ‌. بیایید به مردم بگویید که امام را قبول ندارید.

مطالب پیشنهادی فارسی کلاب

تاج زاده گفت: من به صراحت می گویم که دولت اصلاحات موفق ترین دولت در ایران بوده است و فساد در این دولت طبق تمام معیارها پایین بود و در دنیا اعتبار پیدا کردیم.

زاکانی در پاسخ به تاجزاده تاکید کرد:   شما کاسبان تحریم هستید. فریدون رفیق چه کسی است؟ بانک خاورمیانه و سامان دست چه کسی است؟ صفدر حسینی رفیق کیست؟ امثال شما نمی گذارید کشور آباد شود. طبق قانون اساسی هر ایرانی باید  شغل آبرومند داشته باشد، ولی امثال تاجزاده می خواهند ایرانی اجیر باشد. اصل 31 می گوید هر خانواده یک منزل داشته باشد اما بگویید آخوندی چکار کرد و چقدر منزل درست کرده است؟ مردم کرمانشاه هنوز در کانکس زندگی می کنند.

قدرت پرستی، ثروت اندوزی و بیگانه پرستی سه ضلعی است که کشور را بیچاره کرده است. شما حرف بولتون و پمپئو را می زنید و بهتر است کارنامه خودتان را بگویید که شما و دوستانتان چند سیلی برای انقلاب خوردید؟ شما می‌گفتید مشکلات زمان احمدی نژاد ربطی به تحریم ها ندارد، بلکه بی کفایتی دولت بوده اما در این دولت می‌گویید تحریم موجب بدبختی شده است‌. سهم تحریم ها معلوم است، اما سهم ضعف دولت هم مشخص است. بعد برجام رئیس جمهور چین وارد ایران شد، اما دولت روحانی چه برخوردی با آنها کرد؟ اگر ولایتی بعنوان نماینده ویژه رهبری نمی رفت هیچ کس را راه نمی‌دادند.

اگر حال کار کردن ندارید چرا کشور را معطل کردید. پایتان را از گلوی مردم بردارید و بیراهه نبرید. به گفته آقای لیلاز، اگر جای دولت روحانی چوب خشک بود کاری میکرد یعنی خودتان قبول دارید دولت چوب خشک هم نیست. ما فرصت های طلایی در منطقه داریم که دولت استفاده نمی‌کند. فقر و فساد و تبعیض اساس بدبختی های ماست و بزرگترین مانع اجرای قانون اساسی کاسبان تحریم و تاجزاده و دوستانش هستند و کاسبان ارعاب و جنگ می خواهند مردم را بترسانند و قطعا جنگی هم درنمی‌گیرد.

تاجزاده گفت: ما دیر یا زود با آمریکا مذاکره خواهیم کرد و نمی توانیم مذاکره نکنیم، چون منافع و دشمنان مشترک و تضاد منافع مثل هسته ای و اسرائیل داریم؛ در این تقابل محکومیم که روزی بنشینیم و صحبت کنیم و چهار بار هم اتفاق افتاده و هرچهار بار هم با توصیه رهبری بوده که خیلی از این توصیه ها بجا بوده است. هنر ما این است که در این چارچوب بیشترین امتیاز را بگیریم و کمترین هزینه را بپردازیم. جنگ مشکل است ولی تنها مشکل نیست و تحریم برای ما مشکلات فزاینده ای ایجاد کرده و همچنان که سایه جنگ را دور می کنیم باید سایه تحریم را هم از کشور دور کنیم.

مطالب پربازدید
وب گردی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا