مطالب پیشنهادی فارسی کلاب
دسته بندی نشده

رئیسی: مردم از فساد اداری و تبعیض گله مند هستند و گله بجایی است

مطالب پربازدید

رئیسیرئیسی (رئیس قوه قضائیه) در گردهمایی مبلغان محرم که صبح امروز در سالن همایش های غدیر قم برگزار شد گفت: باید برای کاهش فساد و مشکلات در جامعه، نظامات بانکی، مالیاتی و اقتصادی اصلاح شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی همچنین گفت: بر اساس قانون قاضی مکلف است که برای دریافت حکم پرونده به قانون مراجعه کند و اگر قانون موجود نبود باید به فتوا عمل کند. فقه این ظرفیت را دارد که همه شئونات در همه عرصه ها را رقم بزند و باید از این ظرفیت استفاده شود. دستگاه قضایی باید بروز و کارآمد باشد و برای این موضوع باید از ظرفیت حوزه علمیه استفاده کرد.

باید کادر سازی دستگاه قضایی از حوزه علمیه شکل بگیرد و جذب طلاب از حوزه علمیه در دستگاه قضایی بسیار تاثیرات مثبتی داشته است. اگر مردم زیبایی های اسلام و زندگی اهل بیت را بدانند، در این راه گام برمی دارند و مبلغان وظیفه دارند زیبایی های اسلام و کلام اهل بیت (ع) را به مردم معرفی کنند. دشمن شناسی و دشمن ستیزی در عرصه همین تبلیغ ها برای مردم تبیین و مشخص می شود و از همین جهت تبلیغ و آگاهی بخشی به مردم و افزایش بصیرت آنان بسیار اثرگذار است.

مطالب پربازدید

رئیسی افزود: عموما سخنرانی های مقام معظم رهبری در جهان توسط امپراطوری رسانه ای بایکوت می شود، ولی باز هم شاهد هستیم که عرض ارادت به ایشان در کل جهان وجود دارد و سخنان ایشان شنیده می شود و این قدرت تبلیغ است. گریه در عاشورا و برای ابا عبدالله (ع) برای ظرفیت سازی انسان در برابر هواهای نفسانی است. عاشورا باید بماند زیرا رمز حامیت حق در برابر جریان باطل و دشمن شناسی و دشمن ستیزی است و باید تا آخر این عاشورا زنده بماند. اگر ابا عبدالله قیام نمی کرد امروز چیزی به عنوان دینی واقعی شاید وجود نداشت.

مردم از فساد اداری و تبعیض گله مند هستند و گله بجایی است و باید به دنبال تغییر شرایط و ایجاد شرایطی باشیم که نگذاریم در نظام اداری ما فساد لانه بکند و برای این لازم است که ساختارها اصلاح شود و مسئولان نسبت به فساد حساس باشند. باید به کسانی یارانه داده شود که نیاز دارند و در این موضوع نباید با کسانیکه دارا هستند و نیازی به یارانه ندارند، برای قطع یارانه تعارف شود.

امروز مردم از مسئولان، اجرای قانون، عدالت و عمل می خواهند، امروز مردم به دنبال ریشه کن شدن فساد هستند و باید به دنبال عمل در این قضیه باشیم. باید نظام اسلامی به نظام حکومت امام علی (ع) نزدیک شود و باید دراین راستا حرکت کنیم و این عمل شدنی است و باید تلاش کنیم همانگونه که زمانی جوانانی کارهایی در کشور به انجام رساندند که همه فکر می کردند نشدنی است. بسیاری از مشکلات در شهرها و مناطق محروم، با یک اقدام کوچک حل خواهد شد و نیاز است که مشکلات آنان به مسئولین منتقل شود.

 

مطالب پربازدید

مطالب پربازدید
وب گردی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا