مطالب پیشنهادی فارسی کلاب
دسته بندی نشده

مردم مفاسد اقتصادی، احتکار کالا و تخلفات بانکی در اعطای وام را از طریق سامانه «سجام» اطلاع دهند

مطالب پربازدید

رفاهیسید علی اصغر رفاهی مدیر کل پیشگیری های مردمی و مشارکت مدنی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه در نشست خبری که امروز( دوشنبه) برگزار شد، در توضیح سامانه سجام (سامانه جامع اطلاعات مردمی) اظهار کرد: مردم قوه قضاییه را مرجعی می دادند که با مراجعه به آن مشکلات خود را مطرح می کنند.

وی افزود: طی چند ماه گذشته در معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم سامانه سجام راه اندازی شده است و مردم در تمام استان ها می توانند به عنوان ناظر باشند .

رفاهی بیان کرد: دشمن با تمام توان به جنگ اقتصادی با کشور ما وارد شده است و در همین زمان افرادی سودجو با سوء استفاده اقدام به تخلف کرده اند.

وی گفت: ما معتقد هستیم که بسیاری از تخلفات در فضای گمنامی و سکوت رخ می دهد و با راه اندازی سامانه سجام مردم می توانند این فضا را بشکنند و اطلاعات تخلفات را به مسئولان برسانند.

مطالب پربازدید

رفاهی بیان کرد: هر حال حاضر هر سه قوه در حال نظارت بر روی مسایل و تخلفات احتمالی هستند، اما اعتقاد داریم این نظارت ها کافی نیست و ما از طریق سامانه سجام قصد داریم این نظارت ها را با کمک مردم افزایش دهیم.

وی تصریح کرد: از مردم سراسر کشور می خواهیم که به عنوان ناظر با این سامانه همکاری کنند و هر جایی که تخلفی مشاهده کردند ان را به مدارک در سامانه سجام اطلاع دهند. به مردم قول می دهیم گزارش های آنها در کوتاه ترین زمان به دست عالی ترین مقام اجرایی و قاضی در مرکز، شهرستان و مرکز استان می رسد و رسیدگی می شود.

ویبا بیان اینکه یکی از موضوعاتی که در سامانه سجام قابل گزارش است بحث احتکار است، افزود: مردم در هر نقطه از کشور مطلع شدند که کالایی  به جای ارسال به بازار  احتکار شده است، موضوع را در سامانه سجام اطلاع دهند.

وی گفت: هفته گذشته در صدا و سیما حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه ای مطرح کرد که مردم متخلفان اقتصادی را اطلاع دهند. در همین راستا سامانه سجام این آمادگی را دارد که تا مردم در هر اداره و سازمانی و نهادی اگر مفسد اقتصادی وجود دارد و یا با رانت خواری کار خود را پیش می برد گزارش دهند تا در اسرع وقت به ان رسیدگی شود.

وی افزود: همچنین احقاق حقوق عامه یکی از وظایف قوه قضاییه است و مردم هر جا احساس کردند که حقوق عامه تضیف شده است می توانند در سامانه سجام اطلاع دهند .

مطالب پربازدید

رفاهی گفت: در حوزه بانک داری مردم از برخی از بانک ها بابت دادن وام های کلان به افراد خاص و دریافت سودهای کلان نا راضی هستند. در همین راستا اگر مردم احساس کردند که از بابت یک بانک و صندوق قرض الحسنه خسارت دیده اند و یا به فردی وام ها کلان داده می شود، می توانند در سامانه سجام گزارش دهند و موضوع تا نتیجه نهایی پیگیری می شود.

وی افزود: همچنین مردم هر جا احساس کردند در حوزه کالا و ارز قاچاق صورت گرفته می توانند با اطلاعات و مدارک موضوع را اطلاع دهند.

رفاهی گفت: اگر کارخانه ای هر هر نقطه ای از کشور در حال تعطیلی است و کارکنان و حتی مسئولان پیش بینی می کنند که کارخانه در حال تعطیلی و بیکاری کارگران آن است، اگر با اسناد و مدارک گزارش دهند، معاونت پیشگیری از وقوع جرم با کمک دستگاه های دیگر تمام تلاش خود را می کند که آن کارخانه تعطیل نشود.

وی گفت: همچنین در محیط های کار تجهیزات و نواقصی وجود دارد که باعث آسیب و فوت کارگردان در طول سال می شود. با کمک سامانه سجام افرادی را در محیط ها کار به عنوان دیدبان انتخاب کردیم تا این نواقص را اطلاع دهند تا نواقص برطرف شود و امیدواریم با اجرای این طرح از تعداد حوادث کار در طول سال کاهش پیدا کند.

رفاهی گفت: همچنین اگر شخصی اقدام به تخریب جنگل و مراتع می کند و یا از هر طریقی به محیط زیست آسیب می زند، مردم می توانند با یک عکس و یا فیلم کوتاه موضوع را در سامانه سجام اطلاع دهند .

مطالب پیشنهادی فارسی کلاب

در سامانه سجام به موضوعات کوهخواری، زمین خواری، جنگل خواری رسیدگی می شود و ما می خواهیم به محض اینکه شخصی به محض شروع کوهخواری و زمین خواری جلوی آن گرفته شود. اگر مردم منطقه این گونه فعالیت ها را اطلاع دهند به سرعت با متخلفان برخورد می شود.

به متخلفان هشدار می دهم اگر گزارشی از سامانه سجام گزارشی از تخفات با اسناد و مدارک به دست ما برسد با متخلفان برخورد می کنیم.

ما در تمام ادارات و دستگاه ها و سازمان ها افرادی را به عنوان دیدبان قرار می دهیم تا متخلفان را معرفی کنند زیرا معتقد هستیم که این تخلفات در فضای گمنامی رخ می دهد.

رفاهی در رابطه با احتکار و کمبود دارو و ادعای وزیر بهداشت که گفته بود که در حوزه دارو احتکار نداریم گفت: هنوز مدرکی در مورد احتکار دارو به دست ما نرسیده است، اما اگر مردم گزارش از احتکار کالا و دارو مشاهده کردند اطلاع دهند.

رفاهی ادامه داد: مردم حتی می توانند در حوزه فرار مالیاتی، محل سلاح غیر مجاز و برداشت غیرقانونی آب از چاه ها دارند می‌توانند گزارش دهند.

منبع: yjc

مطالب پربازدید
وب گردی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا