مطالب پیشنهادی فارسی کلاب
دسته بندی نشده

گزارش سایت AFC درباره دیدار استقلال – السد/ اسماعیلی و ژاوی ستاره‌های ۲ تیم هستند

مطالب پربازدید

سایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) در آستانه دیدار تیم‌های استقلال تهران و السد قطر با انتشار گزارشی به بررسی این مسابقه پرداخت.

AFC

دور رفت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا 2018، از این هفته آغاز خواهد شد و در همین چارچوب تیم‌های فوتبال استقلال از ساعت 20:30 فردا (دوشنبه) در ورزشگاه آزادی پذیرای تیم السد قطر خواهد بود.
در آستانه این دیدار حساس سایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) با انتشار گزارشی، به بررسی این مسابقه پرداخته و از فرشید اسماعیلی به عنوان بازیکن کلیدی استقلال و از ژاوی ستاره اسپانیایی السد به عنوان بازیکن مهم این تیم یاد کرده است.
سایت ای اف سی می نویسد، استقلال ایران امیدوار است زمانی که روز دوشنبه در دیدار رفت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا میزبان السد قطر،قهرمان سال 2011 این رقابت ها است، برای دومین بار در تاریخ خود به مرحله نیمه نهایی راه یابد.
السد و استقلال سال گذشته در مرحله پلی‌آف به مصاف هم رفتند و این استقلال بود که با حذف حریف خود در ضربات پنالتی، به مرحله گروهی رسید.

هر دو باشگاه تاکنون فاتح جام باشگاه های آسیا شده اند. السد در سال 1989 و استقلال دو سال بعد. از زمان آغاز مسابقات لیگ قهرمانان آسیا، بهترین عملکرد استقلال راهیابی این تیم به مرحله نیمه نهایی مسابقات در سال 2013 بود. در حالی که السد با قهرمانی در رقابت‌های سال 2011آخرین قهرمان این مسابقات از غرب آسیا بوده است.

مطالب پربازدید

استقلال در مرحله گروهی بر گروه D سلطه داشت، بدون شکست در شش دیدار خود، بالاتر از الریان قطر، الهلال عربستان و العین امارات در صدر جدول قرار گرفت.
یک تساوی دیرهنگام مقابل الریان قطر، باعث شد شاگردان شفر خارج از خانه آغاز خوبی داشته باشند، اما اوج عملکرد استقلال در دور گروهی،دبل (پیروزی رفت و برگشت) برابر الهلال، نایب قهرمان سال 2017، بود.

در مرحله یک هشتم نهایی رقابت‌ها، استقلال دیداری تمام ایرانی را برابر ذوب‌آهن برگزار شد. فینالیست سال 2010 (ذوب‌آهن) در دیدار رفت با یک گل گورگی ولیسیانی از روی پنالتی در دقایق اضافه، استقلال را شکست داد.
یک هفته بعد در ورزشگاه آزادی، مامه بابا تیام هت‌تریک کرد تا استقلال به پیروزی 3 بر یک برسد و در جمع هشت تیم نهایی لیگ قهرمانان آسیا به مصاف السد برود.

استقلال مرتضی تبریزی و طارق همام را جایگزین تیام و سرور جپاروف کرده، اما فرشید اسماعیلی هافبک خلاق این تیم بازیکنی است که نقش اصلی را در حملات استقلال دارد.
اسماعیلی که چهارمین فصل حضور در این تیم را سپری می کند، سال به سال بازیکن مهم‌تری می‌شود. چهار پاس گل و 9 موقعیتی که در لیگ قهرمانان 2018 ایجاد کرده، اهمیت اسماعیلی را برای استقلال نشان می‌دهد.
ای اف سی در ادامه این گزارش به بررسی روند بازی های السد در مرحله گروهی و نحوه راهیابی این تیم به مرحله یک چهارم نهایی پرداخت و بر نقش کلیدی ژاوی تاکید کرد.

ای اف سی می نویسد ، ژاوی حتی در سن 38 سالگی،همچنان بر میانه زمین السد سلطه دارد.
در رقابت های این فصل تنها دو بازیکن به نام های ریکاردو گولارت و اسکار، فرصت‌های بیشتری نسبت به 22 فرصت ژاوی، ایجاد کرده‌اند.
پاس‌های در عمق ژاوی تاکنون سه گل برای السد به ارمغان آورده است. اما حفظ توپ این بازیکن به همان اندازه تأثیرگذار بوده است. در میان بازیکنانی که 100 پاس یا بیشتر داشته اند، تنها دو هافبک درصد پاس سالم بیشتری نسبت به 90 درصد پاس صحیح ژاوی دارند.

منبع: yjc

مطالب پربازدید

مطالب پربازدید
وب گردی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا