مطالب پیشنهادی فارسی کلاب
دسته بندی نشده

آقای آخوندی باید | پاسخگوی عملکرد نابودگرانه خود | در راه و شهرسازی باشید

مطالب پربازدید

عملکرد آخوندی

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران در نامه‌ای خطاب به آخوندی، خواستار پاسخ گویی وی به برخی مشکلات دوران وزارتش شدند.

عباس آخوندی

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران طی نامه‌ای، برپایی محاکمه آخوندی در انظار دانشگاهیان را درخواست کردند.

متن نامه به این شرح است؛

مطالب پربازدید

وزیر مستعفی وزارت راه و شهرسازی

جناب آقای دکتر آخوندی

مطلع شدیم که در نامه ای اعلام استعفا کرده اید و علت این کار خود را پافشاری به عقاید لیبرالی حتی در دوران تحریم دانسته اید اما باید بدانید که نمی توانید بدون ارائه توضیحات درباره عملکرد خود در معطل کردن ظرفیت های پیشرفت کشور به راحتی از زیر بار مسئولیت فرار کنید.

سوال ما از دستگاه های نظارتی این است که چه طور یک نفر می تواند در طول نزدیک ۱۰ سال یک وزارتخانه را اشغال کند و سیاست هایش به قول خود در خلاف مسیر کلان کشور باشد و به راحتی و باخیال راحت و به صورت شاکی که مسیر کشور خلاف تدابیر حکیمانه ایشان است، مدعیانه استعفا دهد؟

آقای دکتر آخوندی با وجود چنین خلایی در کشور که مسئولین به هیچ جا پاسخ گوی عواقب تصمیمات خود نیستند، شما باید با حضور در دانشگاه و محاکمه در انظار دانشگاهیان پاسخ گوی عملکرد نه تنها ضعیف بلکه نابودگرانه زیرساخت های کشور خود در زمینه مسکن، راه و شهرسازی باشید تا مسئولین دیگر بدانند اولا فقط با شعار و توهین به دیگران نخواهند توانست عقائد و برنامه های خلاف سیاست های کلی نظام را پیگیری کنند و منجرب به کند شدن قطار انقلاب در رسیدن به آرمان های انقلاب اسلامی شوند و ثانیا بدانند جوانان و دانشجویان آگاه و بیدار جمهوری اسلامی مصمم هستند که با عبرت گیری از نزدیک به ۱۰ سال وزارت شما در دولت های آقای هاشمی رفسنجانی و آقای روحانی دیگر حاضر نیستند با پیگیری تفکرات امثال شما حقارت و ذلتی را برای کشور به ارمغان آورند.

سوالات دانشجویان

چند مورد از مواردی که باید نسبت به عملکرد خود پاسخگو باشید را خدمتتان یادآوری می کنیم:

مطالب پربازدید

۱- بی انگیزگی در اداره امور و وزارتخانه که البته خود در نامه استعفا هم به این نکته اذعان داشتید.

جناب آقای دکتر آخوندی شما علت این بی انگیزگی را عدم همراهی هیئت دولت با برنامه ها و عقاید خود دانستید اما آیا واقعا این دلیل اصلی بود یا نگاه سیاست زده و بی برنامگی و عدم مسئولیت پذیری شما و شکست سیاست های مفتضح لیبرالی و عملکرد نابودگرانه شما در حوزه زیرساخت های کشور؟

۲- عدم پاسخگویی به مردم که برخورد زننده و خشن و متکبرانه شما با خبرنگاران به این راحتی از اذهان مردم فراموش نخواهد شد و شما به خاطر ترسیم چهره ای غیر مسئولانه از دیگر کارگزان نظام اسلامی در افکار مردم، باید عذرخواهی کنید و پاسخ گو باشید.

۳- عدم توانایی در مواجهه با بحران ها در سیستم حمل و نقل کشور.

دکتر آخوندی

مطالب پیشنهادی فارسی کلاب

 

عملکرد آخوندی

به طور مثال حادثه قطار مشهد-سمنان که 50 نفر جان دادند آیا درست است که در آن قطار حتی یک چکش هم نبود که مردم بتوانند جان خود را نجات دهند؟ چرا سانحه های دردناک ریلی در محوری اتفاق افتاد که هزینه ابهام آمیز تجهیزات سیگنالینگ آن مورد سوال بوده است و بلاک بندی این مسیر به عنوان افتخار مدیریتی وزارت قلمداد می شد ولی همین بلاک بندی به دلیل سومدیریت و برنامه ریزی موجب سانحه شد؟

و دیگر اینکه بسته شدن اتوبان های منتهی به پایتخت و شرایط فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) در بارندگی حال و روز مدیریتی این وزارتخانه در دوران وزارت شما را به خوبی به نمایش گذاشت.

۴- عدم نظارت بر سیستم ناوگان هوایی. آقای دکتر آیا صحیح است که از وعده خرید 200 فروند هواپیما بوئینگ، ایرباس و ای تی آر فقط ۱۶ فروند، محقق شده است؟ علت اینکه توافقات خرید هواپیما را مخفی انجام داده بودید، چه بود؟

۵- رواج اشرافیگری و حشر و نشر با سرمایه داران. آقای دکتر آخوندی همان طور که مستحضرید اشرافیگری ویروسی بسیار خطرناک است که به قول آقای جهانگیری در حکومت علوی، کارگزاران و مسئولان نه خود باید اهل اشرافیگری باشند و نه با چنین کسانی مراوده داشته باشند و به فرموده امام خمینی(ره) آن روزی که دولت توجه به کاخ پیدا کرد آن روز باید فاتحه دولت و ملت را بخوانیم.‌

۶- روشن کردن اذهان از شبهات مربوط به حلال یا حرام بودن ویلای لواسانات و شرکت های بی شمار و پیمانکاری های حضرتعالی، خانواده محترمتان

و شرکای شما. آقای دکتر آخوندی نقش فرزند شما در قراردادهای وزارتخانه چه توجیهی داشت؟

سوالات دانشجویان

۷- آیا این خبر صحیح است که با دادن فرصت به آقازاده ها مسبب فلج کردن تولید ملی و بیکارکردن کارگران در واردات ریل های بی کیفیت از هندوستان که نتیجه آن افول تولید ذوب آهن اصفهان بود، شما بودید؟

رواج فساد های مالی و رشوه دادن.

۸- آیا درست است که به برخی از قضات، پیشنهاد خانه ای را به عنوان رشوه داده اید تا هوای شما را داشته باشند؟
که البته قضات با رد پیشنهاد شما شرافت خود را به فروش نگذاشتند؟

– محروم کردن تعداد زیادی از مردم از نعمت خانه با تعطیلی طرح مسکن مهر و به سرانجام نرساندن آن.
جنای آقای دکتر آخوندی شما فرموده بودید که می خوا

۹- محروم کردن تعداد زیادی از مردم از نعمت خانه با تعطیلی طرح مسکن مهر و به سرانجام نرساندن آن.

جنای آقای دکتر آخوندی شما فرموده بودید که می خواهیم هرسال 600 هزار واحد مسکونی احداث کنیم و مسکن اجتماعی را مطرح کردید؛ در طول این چندسال آجری روی آجر مسکن کارگران و مظلومان قرارندادید چون اعتقادی به کارگران و مظلومین نداشتید و ندارید.

نابودگرانه

شما فرمودید در مسکن مهر فقط به کمیت توجه شده، ما می خواهیم به کیفیت توجه کنیم. کوکیفیت؟ به مردم پاسخ دهید. گفتید دولت در حال بررسی مسکن مهر است که ادامه دهد یا نه. این بررسی به نتیجه ای منتج شد؟ چشم مردم به نتیجه، تصمیم گیری و تدبیر شما و همکارانتان خشک شد.

۱۰- عدم ارائه طرح جامع مسکن و مدلی کارآمد برای احیای بافت های فرسوده.آقای دکتر شما که برنامه ای نداشتید چرا وقت ملت و کشور را تلف کردید؟

۱۱- آیا این خبر صحیح است که دو میلیون واحد مسکونی خالی داریم؟ آقای دکتر آخوندی، وزیر مستعفی، چرا برای این واحدهای مسکونی برنامه ای نداشتید تا به درد فقرا بخورد آیا جز به فکر جیب سرمایه داراران بودید؟ که البته در نامه استعفا خود به این نکته هم اشاره کردید که معتقد به بازار آزادی هستید که نتیجه ای جز له شدن مستضعفین و شکم باره شدن سرمایه داران نبود.

۱۲- و سوال پایانی آقای دکتر شما با دلبستگی بیش از حد خود به تفکر منحوس لیبرال و نادیده گرفتن توانایی های جوانان و سایر ظرفیت های این مرز و بوم در طول این چندسال، ناکارآمدی و ضعف این تفکر را به همه نمایاندید چرا شما و همفکران بالاشهر نشینتان دست از سر این مملکت برنمی دارید تا جوانان این کشور ، با سرعت بیشتر این کشور را به اوج پیشرفت و اقتدار برسانند و دائم با تحلیل های کج و معوج و لیبرالی خود چوب لای چرخ پیشرفت و استقلال کشور می گذارید؟ عبرت بگیرید و دست از سر این انقلاب و این مردم بردارید.

پاسخگوی عملکرد نابودگرانه

جناب آقای دکتر این ها مواردی از سوالات جوانان و دانشجویان و قشر فرهیخته دانشگاهی این مرز و بوم از شما به عنوان وزیر این کشور است که متوقع است شما با حضور در دانشگاه پاسخگو این سوالات و دیگر ابهامات باشید.

اما در انتها باید یادآور شویم که شما به عنوان هیئت علمی دانشگاه تهران که فرصتی پیدا کردید تا اندیشه های خود را در معرض آزمون قرار دهید، دریافته باشید که این اندیشه های در پیشرفت کشور نه تنها کارآمد و پیش برنده نیست بلکه نتیجه ای جز عقب ماندگی و وابستگی دربرنخواهد داشت و امیدواریم با بازگویی نتیجه عملکرد خود برای دانشجویان خود، بازدارنده دانشجویان از ادامه مسیر خود باشید تا با عبرت گیری از شما، سازندگان و آبادگران مسیر پیشرفت کشور باشند.

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران آمادگی خود را در برای برپایی این محاکمه و دادن فرصت و تریبون به شما برای پاسخ گویی و دفاع از عملکرد و اندیشه های خود اعلام می دارد و البته امیدواریم با تصمیم به دور از منطق لوله کردن و شکایت، پاسخگو باشید.

و من الله التوفیق

منبع: yjc

مطالب پربازدید
وب گردی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا