مطالب پیشنهادی فارسی کلاب
ترفندهای کامپیوتری

ترفندهای موثر افزایش سرعت | در کامپیوتر و ویندوز 10

مطالب پربازدید

افزایش سرعت کامپیوتر

کامپیوتر و اینترنت – ویندوز 10، از نسخه های قبلی مایکروسافت ویندوز سریعتر است اما شما می‎توانید کارایی کامپیوتر خود را بیشتر افزایش دهید. پس در ادامه با فارسی کلاب همراه باشید.

How to Speed up Windows 10

همانطور که سخت افزارها روز به روز سریعتر می‎شوند، نرم افزار هم باید بروز و سریع باشد. افزایش سرعت کامپیوتر

مطالب پربازدید

 اگر سیستم شما خراب شد و مانند گذشته کار نکرد چگونه می توانیم آن را به حالت عادی برگردانیم دلایل کند شدن کامپیوتر چیست؟ به طور کلی  یافتن علت کاهش سرعت کامپیوتر کار ساده ای نیست زیرا به عوامل زیادی بستگی دارد ، اما روش های مختلفی برای حل این مشکل تا حدودی وجود دارد.

افزایش سرعت کامپیوتر

یک از راههای موثر برای افزایش سرعت سیستم و کارایی رایانه، به حداقل رساندن جلوه های انیمیشن و بصری است ولی راههای دیگری هم وجود دارد که می‎توان سیستم ویندوز 10 خود را بدون آسیب رساندن به ظاهر و قابلیت آن، سرعت بخشید. اکثر اینها نیز رایگان هستند، اما برخی از آنها شامل صرف هزینه کمی بر روی نرم افزار یا سخت افزار می شوند. برای افرادی که کامپیوترهای قدیمی تر دارند و قدرت کمتری دارند اما می خواهند به افزایش سرعت بپردازند، چند نکته در انتها می‎تواند عملکرد سیستم را افزایش دهد.

به شما توصیه می‎کنیم از نرم افزارهای متفرقه و پاک کننده رجیستری(Registery Cleaner) یا Defragmenter (یکپارچه ساز دیسک) استفاده نکنید. خود ویندوز 10، یکپارچه ساز داخلی قوی دارد که پاسخگوی نیاز شماست.

حذف نرم افزار های غیر ضروری ویندوز 10

مطالب پربازدید

1- نرم افزارهای ناخواسته و از پیش نصب شده غیر ضروری را پاک کنید.

روی لوگوی ویندوز کلیک راست کرده و گزینه  Programs and features را انتخاب کنید. در پنجره باز شده، برای حذف هریک از نرم افزارها کافی است روی آن کلیک راست کرده و گزینه uninstall را انتخاب کنید تا کاملا از رایانه شما حذف شوند.

محدود کردن برنامه های استارت آپ

2- نرم افزارهای Stratup را محدود کنید.

بسیاری از برنامه ها، پردازش های جانبی را اجرا می‎کنند و هر بار که شما کامپیوتر را روشن میکنید این برنامه ها بصورت خودکار اجرا میشوند.

این برنامه ها را می‎توانیم از استارت آپ خارج کنیم.  بدین منظور، دکمه Ctrl+Shift+Esc را بصورت همزمان فشار دهید تا پنجره Task Manager ویندوز باز شود.

به برگه startup بروید، تمام برنامه هایی که در هنگام راه اندازی ویندوز بارگذاری می‎شوند را مشاهده خواهید کرد. حتی در این پنجره می‎توانیم وضعیت فعال یا غیر فعال بودن استارت آپ برنامه ها را ببینیم.

مطالب پیشنهادی فارسی کلاب

برای غیر فعال کردن هریک از برنامه ها کافی است روی آنها کلیک راست کرده و  وضعیت فعال بودن برنامه را تغییر دهید.

disk cleanup ویندوز 10

3- استفاده از Disk cleanup ویندوز 10

عبارت “Disk Cleanup” را در cortana تایپ کنید.

برنامه Disk Cleanup یک قسمت از ویندوز است که با استفاده از آن می‎توانیم فایل‎های اضافی، صفحات آفلاین، فایل های موقتی (Temporary) سطل آشغال (Recycle Bin)، و فایلهای هرز و اضافی را از کامپیوتر خود پاک کنید.

آنتی ویروس, Windows Defender

4- Ram (حافظه) سیستم خود را افزایش دهید

ویندوز 10، بهتر از نسخه های قبلی ویندوز حافظه را مدیریت می‎کند، اما حافظه بیشتر می‎تواند بطور بالقوه باعت سرعت بخشیدن به عملکرد کامپیوتر شما شود.

هارد SSD

5- استفاده از هارد های SSD

استفاده از حافظه های  SSD سرعت بارگذاری برنامه ها را افزایش می‎دهد. هاردهای SSD گرانتر از هاردهای معمولی هستند ولی سرعت بسیار بالاتری دارند. بدین منظور میتوانید روی یک هارد SSD ویندوز نصب کنید و یک هارد معمولی برای نگهداری از فایلهایتان استفاده کنید. حتی اگر از لپ تاپ استفاده میکنید می‎توانید یک هارد SSD اکسترنال (خارجی) با اتصال USB 3.0 تهیه کنید.

آنتی ویروس, Windows Defender

6- استفاده از آنتی ویروس ها یا  Windows Defender ویندوز 10

بعضی مواقع، ویروس‎ها باعث کند شدن عملکرد رایانه شما می‎شوند. اگر به آنتی ویروس‎ها اعتقاد دارید، به شما توصیه می‎کنیم از آنتی ویروس های قوی مثل Bitdefender یا Kaspersky استفاده کنید.

7- ایجاد تغییر در عملکرد ظاهری ویندوز

در کادر جستجوی ویندوز (Cortana) عبارت appearance را تایپ کنید تا پنجره Performance Options ظاهر شود.

داخل این پنجره و در برگه Virtual Effects سه گزینه وجود دارد که میزان عملکر ظاهری را تنظیم میکند.

گزینه سوم یعنی Adjust for best performance را انتخاب کنید.

با انتخاب این گزینه، افکت‎های ظاهری ویندوز مثل انیمیشن یا سایه زیر نشانگر ماوس  و… غیر فعال می‎شوند ولی در عوض باعث افزایش چشمگیر سرعت در رایانه شما می‎شود چون این جلوه های بصری نیاز به پردازش‎های زیادی دارد و منابع سیستم را درگیر میکند.

مطالب پربازدید
وب گردی

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا