مطالب پیشنهادی فارسی کلاب
اخبار کنکور و دانشگاه

دفترچه راهنمای انتخاب رشته کنکور سراسری 98 فردا 17 مرداد منتشر می شود

مطالب پربازدید

دفترچه راهنمای انتخاب رشته کنکور سراسری 98 فرادا 17 مردادماه منتشر می شودسازمان سنجش آموزش کشور از انتشار دفترچه راهنمای انتخاب رشته کنکور سراسری و نتیجه اولیه آزمون سراسری 98 از فردا پنجشنبه 17 مرداد 98 خبر داد.

 

به گزارش فارسی کلاب، و بر اساس اعلام سازمان شنجش آموزش کشور، داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته های (با آزمون) در آزمون سراسری 98 شده اند لازم است برای مشاهده دفترچه راهنمای انتخاب رشته کنکور سراسری و دفترچه انتخاب رشته های تحصیلی (شماره 2) و بخش پیوست ها (توضیحات و ضوابط و شرایط دانشگاه ها و موسسات آموزش عال کشور) و انتخاب رشته به پایگاه اطلاع رسانی این سازمان مراجعه کنند.

نحوه انتخاب رشته کنکور سراسری 98:

به داوطلبان مجاز به انتخاب رشته های تحصیلی آزمون سراسری سال 98 از تاریخ انتشار نتایج اولیه به مدت چند روز فرصت داده شده که ابتدا نسبت به مطالعه دفترچه اهنمای انتخاب رشته های تحصیلی (دفترچه شماره 2) گروه آزمایشی مربوطه، توضیحات بخش پیوست ها و دستورالعمل نحوه انتخاب رشته اینترنتی اقدام کرده و کد رشته محل های مورد نظر خود را به ترتیب تقدم علاقه مرتب کنند و ابتدا در فرم پیش نویس مندرج در دفترچه انتخاب رشته درج و پس از اطمینان از صحت کد رشته محل ها از 20 تا 24 مردادماه (به مدت 5 روز) در فرم انتخاب رشته اینترنتی نیز ثبت کنند.

مطالب پربازدید

پس از تایید نهایی کد رشته های انتخابی توسط داوطلب، یک شماره 15 رقمی توسط سیستم به داوطلب داده می شود که در حکم رسید انتخاب رشته است. لازم به ذکر است که، پس از انتخاب رشته و دریافت رسید 15 رقمی نیز داوطلبان می توانند فرم انتخاب رشته خود را تصحیح، یا ویرایش کنند.

گفتنی است که، نتیجه اولیه آزمون سراسری 98 به صورت کارنامه بر روی پایگاه اطلاع رسانی این سازمان به آدرس www.sanjesh. org قرار گرفته است. داوطلبان شرکت کننده در آزمون سراسری 98 می توانند برای اطلاع از نتیجه آزمون خود و مشاهده کارنامه نتیجه اولیه و تهیه پرینت از آن به این پایگاه مراجعه کنند.

 

مطالب پربازدید

مطالب پربازدید
وب گردی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا