فارسی کلاب
پورتال خبری و مجله اینترنتی آنلاین

چگونه از کم فروشی اینترنت شکایت کنیم؟

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوییبنا به گفته حسین فلاح جوشقانی (رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی): تحقیقات و بررسی‌های میدانی از اپراتورهای ارتباطات ثابت حاکی از این است که تمامی شرکت‌ها تا پنج درصد و برخی تا هشت درصد کم‌فروشی داشته‌اند و باید فرآیندهایشان را اصلاح و بهینه‌سازی نحوه محاسبه حجم ترافیک را انجام دهند.

توجیه شرکت‌ها درباره پنج درصد کم‌فروشی اینترنتی این است که این مغایرت را به ملاحظات فنی مانند سرباره ارسال و افت خط ربط میدهند که این دلایل ارتباطی به مشترکین نداشته و به منظور جلب رضایت‌مندی مشترکین و حفظ حقوق آن‌ها اپراتورها ملزم هستند این میزان کسری خود را در حجم بسته‌های فروخته شده به مشترکین جبران کنند.

کاربران برای راستی آزمایی و اطمینان از کیفیت و سرعت اینترنت خود می‌توانند به سامانه سنجش سرعت و کیفیت اینترنت اپراتورها که در رگولاتوری قرار داده شده مراجعه کنند و سرویس خود را بررسی کنند و از انطباق این شرایط با قرارداد خود مطمئن شوند و در صورت عدم تطبیق شاخص‌های کیفیت سرویس دریافتی خود از قبیل latency، packet loss، سرعت دانلود و آپلود با مقادیر مندرج در قرارداد سرویس نسبت به درج شکایت بر اساس کد رهگیری تخصیص‌یافته توسط سامانه اپراتور اقدام کنند.

البته رگولاتوری نیز بر اجرای این الزامات به طور دقیق نظارت می‌کند و مشترکان در صورت مشاهده تخلف در زمینه کم‌فروشی اینترنت می‌توانند در تماس با سامانه ثبت و پاسخگویی به شکایات ۱۹۵ یا مراجعه به سایت ۱۹۵٫cra.ir شکایت خود را ثبت کنند.

آدرس کوتاه مطلب

نظر بدهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.