چگونه در مایکروسافت ورد مدرک جدید ایجادکرده و آن را ذخیره کنیم؟

ایجاد کردن, و ذخیره سازی یک مدرک جدید در مایکروسافت ورد ۲۰۱۰

زمانی که با نرم افزار ورد شروع به کار می‌کنید، همواره یک مدرک سفید با آن باز می‌شود. اما فرض کنید که در حال کار نیاز به باز کردن یک مدرک سفید جدید دارید یا می‌خواهید مدرک فعلی را بسته و روی مدرک جدیدی کار کنید. در این مواقع باید مراحل زیر را طی کنید.

مراحل بازکردن یک مدرک جدید

مرحله اول: روی زبانه File کلیک کرده و گزینه New را انتخاب کنید.

 

مرحله دوم: زمانی که گزینه New از ستون اول انتخاب می‌شود، لیستی از الگوهای پیش‌فرض در ستون دوم به نمایش درمی‌آید. اولین انتخابی که می‌توانید داشته باشید، دوبار کلیک بر روی گزینه Blank document است. در این هنگام یک مدرک خالی مانند تصویر زیر خواهید داشت. حال مدرک آماده تایپ متن است.

ورد 2010

برای باز کردن مدرک جدید در هر زمانی، می‌توان از کلید میانبر Ctrl + N استفاده کرد.

باز کردن یک مدرک ذخیره شده

گاهی اوقات یک مدرک ذخیره شده نیاز به ویرایش دارد، به این منظور باید طبق مراحل زیر مدرک خود را باز کنید و تغییرات خود را اعمال کنید.

مرحله اول: بر روی زبانه File کلیک کرده و گزینه Open را انتخاب کنید.

 

مرحله دوم: در این هنگام کادر محاوره ای باز می‌شود و می‌توان میان فایل‌ها و پوشه‌ها حرکت کرده و مدرک مورد نظر را انتخاب کرد.

 

مرحله سوم: برای باز کردن ساده مدرک، تنها بر روی دکمه Open کلیک کنید اما می‌توان برای استفاده از گزینه‌های متفاوت از مثلث کوچک موجود بر روی دکمه Open بهره برد.

 

از بین گزینه‌های باز شده می‌توانید Open Read-Only را انتخاب کنید. در این حالت مدرک شما فقط برای خواندن باز می‌شود و نمی‌توان تغیراتی در آن اعمال کرد. همچنین می‌توانید از دیگر گزینه‌ها نیز برای استفاده پیشرفته استفاده کنید.

ذخیره یک مدرک

زمانی که کار نوشتن در محیط مدرک تمام می‌شود، وقت آن است که مدرک خود را ذخیره کنید، در غیر این صورت با بستن نرم افزار ورد، تمام کار شما در مدرک مورد نظرتان از بین خواهد رفت. در ادامه مراحل ذخیره یک مدرک را خواهیم آموخت.

مرحله اول: بر روی زبانه File کلیک کرده و گزینه Save As را انتخاب کنید.

 

مرحله دوم: پوشه مورد نظر برای ذخیره مدرک را انتخاب کنید و نام دلخواه برای مدرک خود را ثبت کنید. همچنین می‌توانید قالب ذخیره مدرک خود را از حالت پیش‌فرض docx در کادر Save As type تغییر دهید.

 

مرحله سوم: در نهایت بر روی Save کلیک کنید تا مدرک شما با نام و قالب تعیین شده و در پوشه مورد نظر ذخیره شود.

ذخیره تغیرات جدید

برخی مواقع کاربر در حال ویرایش یک مدرک از پیش ذخیره شده است و می‌خواهد تغییرات جدید را روی همان مدرک ذخیره کند، در این هنگام باید یکی از روش های زیر را انتخاب کند.

  • کلیدها Ctrl + S را فشار دهد تا تغیرات ذخیره ‌شوند.
  • کلیک بر روی نمایه فلاپی دیسک کوچکی که بالای زبانه File، گوشه بالا سمت چپ محیط نرم افزار وجود دارد نیز کار ذخیره تغییرات را انجام می‌دهد.
  • همچنین می‌توانید از راهکار سوم استفاده کنید که آن انتخاب گزینه Save در منو File است.

اگر مدرک شما جدید است و قبلا ذخیره نشده، با انجام هر یک از سه روش بالا کادر محاوره‌ای برایتان باز خواهد شد و شما باید پوشه محل ذخیره، نام و قالب مدرک را همانطور که پیش از این گفته شد انتخاب کنید.

 

لینک کوتاه مطلب:

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *