مطالب پیشنهادی فارسی کلاب
کامپیوتر و اینترنت

مهم ترین فاکتورهای رتبه بندی سایت ها از نظر گوگل چیست؟

مطالب پربازدید

گوگل، معیارها و فاکتورهای متعددی را برای رتبه بندی سایت ها و محبوبیت آن ها در نظر می گیرد که هر کدام به نوبه خود از اهمیت خاصی برخوردار است.

گوگلاز آنجا که تکنولوژی و فناوری به مرور زمان دستخوش تغییر و تحولات گوناگون می شود، گوگل هم از این قاعده مستثنی نیست و به فراخور تغییر و تحولات جهانی، معیارهای مشخص شده ای را برای راهبرد خود و به تبع آن، رتبه بندی سایتها در نظر می گیرد.

 

با توجه به آنچه که گفته شد، می پردازیم به معیارها و اولویت هایی که گوگل در حال حاضر در نظر می گیرد تا سایت های مختلف را ارزیابی و رتبه بندی کند:

مطالب پربازدید

 

1- ارزش صفحات داخلی سایت: نکته قابل توجه در این مورد این است که، با دادن لینک های متناسب با محتوا و موضوعات صفحات داخلی سایت، سعی کنید آن ها را به چشم بیاورید و از حالت دیده نشدن و پنهانی درآورید.

2- محتوای منحصر به فرد و یکتا: باید توجه کنید که گوگل محتواهای کپی برداری شده را دوست ندارد و لذا در برخورد با این گونه محتواها، صاحبان این محتواها را جریمه می کند. بنابراین سعی کنید محتوا های سایت را خودتان تولید کنید. ضمنا برای اینکه بدانید صفحات سایتتان تا چه اندازه کپی برداری شده، می توانید از سایت Copyscape استفاده کنید.

3- زمان توقف کاربران در سایت: به خاطر داشته باشید که زمان توقف کاربر در سایت، هر اندازه که طولانی تر باشد، امتیازی برای سایت می باشد و بالعکس.

4- نرخ کلیک (CTR): بدون شک یکی از مهمترین معیارها و فاکتورها برای گوگل، همین موضوع است. برای اندازه گیری نرخ کلیک سایتتان، می توانید به خلاصه داده های CRT مراجعه کنید. اگر محتواهایی دارید که نرخ کلیکشان پایین است، باید تمهیداتی بیندیشید. برای رفع این مشکل، شاید بهتر باشد روی برچسب و همچنین، توصیف متا (گزیده ای از متن که در صفحه نتایج جست‌وجو ظاهر می‌شوند) کار کنید.

مطالب پربازدید

5- کلمات کلیدی در برچسب عنوان: هر اندازه که کلمات کلیدی، به ابتدای عنوان نزدیکتر باشد بهتر است. ضمنا توجه کنید که کلمات کلیدی مورد استفاده، باید در کالبد و متن صفحه وجود داشته باشد. نکته مهم دیگر این است که نباید از کلمات کلیدی، به تعداد زیاد استفاده کنید چراکه به گوگل مشتبه می شود که می خواهید فریبش دهید و لذا نه تنها رتبه سایت بالا نمی رود، بلکه جریمه هم می شوید.

6- محتوای بدون اشتباه، همراه با رعایت دستور زبان فارسی: برای اینکه محتوایتان ارزشند باشد باید سعی کنید محتوای تولید شده را، مورد وارسی قرار دهید تا مبادا اشتباه گرامری و تایپی وجود داشته باشد.

7- HTML خوب و مناسب: این کار باعث می شود موتورهای جستجو کار خود را به درستی انجام دهند و رتبه و امتیاز سایتتان بالا برود.

مطالب پربازدید
وب گردی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا