مطالب پیشنهادی فارسی کلاب
ترفندهای کامپیوتری

بازیابی اطلاعات پاک شده در رایانه چگونه است؟

مطالب پربازدید

برای بازیابی اطلاعات پاک شده در رایانه چه باید کرد؟

اگر فایل ها شما به طور اتفاقی و یا بر اساس یک اشتباه پاک شده اند، به دنبال ترفندی باشید تا آن ها را برگردانید و به اصطلاح بازیابی اطلاعات کنید. به خصوص اگر برای شما از ارزش بالایی برخوردار باشد. به همین علت بهترین و منطقی ترین راه برای بازیابی اطلاعات این است که به محض پاک شدن اطلاعاتتان اقدام به انجام این کار کنید. زیرا نه تنها کار برای شما راحت تر خواهد بود، بلکه احتمال آسیب وارد شدن به فال هایتان در هنگام بازیابی نیز کمتر است. 

از این رو در ادامه با ما همراه باشید تا روش بازیابی اطلاعات را به خوبی فرا بگیرید.

بازیابی اطلاعات پاک شده در ویندوز

نحوه بازیابی اطلاعات پاک شده در رایانه

اگر به طور ناگهانی از هاردی که به رایانه تان وصل بوده، فایلی را حذف کرده اید، در سریع ترین زمان ممکن باید اقدام به خاموش کردن لپ تاپ کنید. سپس همان هارد را به یک دستگاه دیگر اتصال دهید. با استفاده از این روش اطلاعاتی که در این هارد دیسک بوده اند با اطلاعاتی که درون سیستم عامل دستگاه کامپیوتری دیگری وجود دارند، به صورت بوت در می آیند و می توان اطلاعات حذف شده را بازیابی کرد.

مطالب پربازدید

البته همیشه قضیه به این راحتی ها که فکر می کنید نیست. زیرا ممکن است نرم افزارتان را ریکاوری کرده باشید و در هنگام نصب آن این فایل ها که در نرم افزار ریکاوری وجود دارند در نقش یک جایگزین برای اطلاعات حذف شده وارد می شوند. در این صورت کل عملیات شما می تواند در چالش بزرگی قرار گیرد.

کاربران حرفه ای ویندوز به طور مدام با نرم افزارهای مختلف کار می کنند  و به همین علت زمان زیادی را صرف رسیدگی به کامپیوتر خود نمی کنند. منظور از کامپیوتر سیستم عامل آن است. در صورت نادیده گرفتن ها ویندوز شما می تواند حاوی بدافزارهای بد باشد که می توانند فایل های شما را حذف کنند.

مطالب پربازدید
وب گردی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا