مطالب پیشنهادی فارسی کلاب
ترفندهای کامپیوتری

ترفند های کامپیوتر | اساسی ترین ترفند ها | مهم ترین دانسته های دنیای تکنولوژی

مطالب پربازدید

ترفند های کامپیوتر که ندانستن آن ها باعث می شود شما از دنیای تکنولوژی عقب بیفتید

برای دانستن ترفند های کامپیوتر باید بدانید دنیای کامپیوتر و هر چه که به آن مربوط می شود آنچنان گسترده است که در هر ثانیه می توان چیزهای جدیدی از آن کشف کرد. از این رو کامپیوتر به عنوان یک غول چراغ جادو می تواند نکات بسیار با ارزشمندی را برای شما داشته باشد. به همین علت با فرا گرفتن تکنیک ها و ترفندهای بسیار حیاتی، تبدیل به یک کاربر حرفه ای در این زمینه خواهید شد.

به دلیل اهمیتی که این موضوع دارد در ادامه به بررسی برخی ترفند های کامیپوتر ی پرداخته ایم. ترفندهایی که می تواند زندگی شما را به کل تغییر دهد.

تبدیل متن به گفتار ؛ از عجایب ویندوز

ویندوز طی سال ها فعالیت خود توانسته امکانات بسیار منحصر به فردی را درون خود بگنجاند تا کار به هیچ گونه نرم افزار خاص دیگری احتیاج پیدا نکند. یکی از ترفند های کامپیوتر و این برنامه ها تبدیل متن به گفتار است. این مورد در بین گزینه هایی قرار دارد که کاربر می تواند روزانه چندین بار به آن احتیاج پیدا کند. به همین علت مایکروسافت با پیش بینی این موضوع توانست یک ترفند فوق العاده را در خود جای دهد.

برای اینکه به این قابلیت دسترسی پیدا کنید، نیاز است تا در ایتدا NotePad را باز کنید و سپس دستورات مورد نیاز را در آن تایپ کنید. این دستورات به شکل زیر می باشد:

مطالب پربازدید

Dim input, obj
input=InputBox(“Enter your text:”,”Automatic”)
Set obj =CreateObject(“sapi.spvoice”)
obj.Speak input

بعد از اینکه دستور بالا را وارد کردید، می توانید فایلی که ایجاد کرده اید را با نام دلخواه خودتان ذخیره کنید. البته نکته ای که در رابطه با این موضوع بسیار حائز اهمیت می باشد این است که در هنگام ذخیره فایل باید به فرمت آن نیز توجه داشته باشید. این بدان معناست که فرمت شما باید به صورت vbs باشد و هرگونه پسوند فایل متنی شما را با ارور در هنگام پحش مواجه خواهد کرد.

اگر بر روی فایلی که ایجاد کرده اید، دو بار کلیک کنید، باید چیزی مانند تصویر زیر را مشاهده کنید:

ترفند های کامپیوتر

در کادری که در بالا مشاهده می کنید باید متن دلخواهتان را وارد کنید تا و پس از آن تاییدیه را بزنید. سپس متنی که وارد کرده اید از طریق بلندگوهای موجود به فایل صوتی تبدیل خواهد شد و از سیستم پخش می شود.

مطالب پربازدید

عکس برداری از صفحه نمایش ؛ نیاز بسیاری از کاربران

از کامپیوتر تنها برای فیلم دیدن و یا نصب نرم افزارهای مختلف استفاده نمی شود و کارکرد گسترده آن در گوگل و یا اینترنت مشخص هست. به همین علت شاید بارها برای شما پیش آمده باشد که قصد یک اسکرین شات را داشته باشید ولی این بار با تلفن همراه دیجیتال نیستید که به راحتی این کار را انجام دهید.

ویندوز با ترفند های کامپیوتر، به راحتی این مشکل را حل نموده است. یکی از متداول ترین این راه ها استفاده از دکمه PrtSc است که پس از کلیک کردن بر روی آن باید به نرم افزار paint در ویندوز رفت تا عکس گرفته شده را ذخیره نماید. ولی چیزی که شاید همه شما را متعجب کند این است که ویندوز یک ترفندی را برای اینکار ایجاد کرده است که شاید کمتر کسی از آن اطلاع داشته باشد. ابزاری تحت عنوان Snipping Tools این قابلیت را به شما می دهد تا با گستردگی بسیاری شروع به عکس انداختن از صفحه کامپیوتر و یا لپ تاپتان کنید. برای این کار در ابتدار باید عبارت ابزار ذکر شده را در منوی start تایپ کنید و بر روی گزینه ای که برای شما پردازش شده است، کلیک کنید. باید پنجره ای مانند تصویر زیر را مشاهده کنید:

ترفند های کامپیوتر

کلید های دسترسی به نرم افزار

این یکی از ترفند های کامپیوتر ی است که سه گزینه مجزا برای این ابزار در نظر گرفته شده است و برای اینکه بتوانید اقدام به عکس برداری کنید نیاز است تا بر روی گزینه New کلیک کنید.هر کدام از چهار مورد ذکر شده حالتی از عکس برداری را نشان می دهند. به عنوان مثال اگر بخواهید از کل صفحه عکس بگیرید باید بر روی گزینه Full Screen Snip  بزنید.

کار همین جا تمام نمی شود. وقتی که یکی از آپشن های مورد نظرتان را انتخاب کردید، یک صفحه ویرایشگر به طور خودکار بر روی صفحه نشان داده می شود. به راحتی اگر کارهای ویرایشی و ادیت ساده دارید، می توانید با آن به انجام برسانید. در نهایت همانطور که در تمامی نرم افزارها وجود دارد باید بر روی گزینه save کلیک کنید. در صورت و قالب مختلف می توانید فایل خود را ذخیره کنید. یکی از آن ها قالب های رایجی هستند که برای ذخیره عکس مورد استفاده قرار  می گیرند. نوع دیگر آن بدین گونه است که می توانید فایل خود را در قالب HTML ذخیره کنید.

مطالب پیشنهادی فارسی کلاب

با ترفند ذخیره کردن یک متن آشنا شوید

گاهی وقت ها که در دنیای وب در حال چرخیدن هستید با مطالبی رو به رو می شوید که در نظر شما از ارزش بسیار بالایی برخوردار هستند و یا بعدها به کار شما خواهند آمد. از این رو اگر بخواهید آن ها را بنویسید وقت زیادی از شما می گیرد. ولی نگرانی در رابطه با این موضوع وجود ندارد. زیرا مایکروسافت نیز برای حل این مشکل از ترفند های کامپیوتر ی ویژه ای بهره برده است.

برای این کار نیاز است تا NotePad را باز کنید و متنی که دلخواهتان است را در آن کپی و در نهایت ذخیره کنید. این تنها راه حل موجود نیست و فایرفکس می تواند به طور خودکار این کار را برای شما انجام دهد. البته پیش از این کار باید افزونه  Save text to file  را دانلود کنید و پس از اتمام آن، شروع به نصب کردن نمایید.

حال باید مرورگر را یک بار دیگر ببندید و دوباره آن را باز کنید. برای اینکه بتوانید با این ترفند کار کنید وارد یک سایت شوید و پس از آن متنی را انتخاب کنید. حال باید کلیک راست انجام دهید و آپشن افزونه دانلود شده را از منویی که بر روی صفحه ظاهر شده است انتخاب کنید. حال باید با پنجره ای مانند زیر رو به رو شوید:

ترفند های کامپیوتر

در file name باید نامی که دلخواهتان است را وارد کنید. همچین با استفاده از آدرس Path to file directory مسیر دلخواه را برای ذخیره انتخاب کنید.

حال شما تعدادی از حیاتی ترین ترفند های کامپیوتر را یاد گرفتید.

مطالب پربازدید
وب گردی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا