مطالب پیشنهادی فارسی کلاب
ترفندهای کامپیوتری

عکس از صفحه نمایش توسط ویندوز چگونه است؟

مطالب پربازدید

نحوه گرفتن عکس از صفحه نمایش

شاید گاهی این نیاز برایتان ایجاد شده باشد که مجبور شوید، از صفحه کامپیوتر خود عکس بگیرید و از آن استفاده کنید. اگر برای اولین بار است که با این موضوع برخورد می‌کنید، نیازی نیست نگران شوید. عکس برداری از صفحه نمایش و یا اسکرین شات گرفتن از آن کار بسیار راحتی است که در ادامه قصد داریم به شرح این کار بپردازیم. فقط دقت کنید تمام مراحلی که ذکر می‌شود به ترتیب انجام شود تا نتیجه‌ای که مد نظرتان است را دریافت کنید.

مراحل کار به شرح زیر است:

برای اینکه بتوانید از صفحه ی نمایش کامپیوتر خود عکس بگیرید، در مرحله اول باید به سراغ صفحه کلید خود بروید. بر روی کیبورد شما، دکمه‌ای وجود دارد که با نام‌های مختلفی مانند prt sc، Prnt Scrn, Print Scrn می‌توانید آن را پیدا کنید؛ این قسمت با کادر قرمز برایتان مشخص شده است. با فشار دادن این دکمه، از صفحه نمایشتان عکسی به اندازه صفحه مانیتورتان، گرفته می‌شود که در کلیپ بورد ذخیره شده و می‌توانید بعدا آن را هرجایی که تمایل داشتید ذخیره نمایید.

 

عکس از صفحه نمایش

مطالب پربازدید

قدم بعدی برای گرفتن عکس از صفحه نمایش کامپیوتر : شما باید نرم افزار paint را باز کنید. بعد از باز کردن این برنامه، ctrl+V را فشار داده و عکسی که در کلیپ بوردتان ذخیره شده در این برنامه نمایش داده می‌شود. برای مثال من از صفحه desktop  یک اسکرین شات می‌گیرم و در برنامه paint آن را کپی می‌کنم تا شما بهتر متوجه شوید. بعد از اسکرین شات گرفتن، شما صفحه‌ای مانند صفحه زیر در برنامه مشاهده می‌کنید.

عکس از صفحه نمایش

بعد از این مرحله، باید عکس را ذخیره کنید. برای این کار به منوی File رفته، save as را انتخاب کرده و محلی شما می‌خواهید عکستان در آن ذخیره شود را انتخاب کنید.

عکس از صفحه نمایش

در آخرین مرحله، بر روی save  که با کادر قرمز برایتان مشخض شده است، کلیک کنید تا عکستان ذخیره شود.

مطالب پربازدید

عکس از صفحه نمایش

موفق باشید.

مطالب پربازدید
وب گردی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا