مطالب پیشنهادی فارسی کلاب
ترفندهای کامپیوتری

ساخت زیرنویس در Notepad و + ویرایش آن چگونه است؟

مطالب پربازدید

ساخت زیرنویس در Notepad

ما در اینجا سعی داریم به شما نحوه ساخت زیرنویس در Notepad را آموزش بدهیم. حتما با فیلم‌‌هایی برخورد کرده‌اید که دارای زیر نویس به فرمت SRT هستند. زیر نویس‌هایی که با این فرمت هستند، را می‌توان توسط بسیاری از برنامه‌های متنی باز کرد. شاید برایتان سوال شده باشد که ساخت  زیرنویس در notepad چگونه است ؟ یکی از راه‌های آسان و ساده در اختیار استفاده از برنامه notepad است. در این متن قصد داریم از چگونگی ایجاد زیر نویسی با فرمت SRT توسط برنامه Notepad با شما سخن بگوییم. ضمنا، اگر در هنگام مشاهده فیلم متوجه وجود اشتباه در آن شدید می‌توانید به راحتی آن را ویرایش کنید. برای اینکه بدانید چگونه باید کار کنید ادامه متن را مطالعه کنید.

برای اینکه بتوانید با این برنامه یک زیر نویس ایجاد کنید، در ابتدا باید فیلم مورد نظرتان را به زبانی که مد نظرتان است ترجمه کنید. بعد از این مرحله نوبت به باز کردن فایل notepad می‌شود. در سیستم خود این برنامه را سرچ کرده و آن را باز کنید.

ساخت زیرنویس در notepad

برنامه به شکل زیر برایتان باز می‌شود و می‌توانید در ادامه کارتان را با آن شروع کنید.

مطالب پربازدید

ساخت زیرنویس در notepad

قدم بعدی برای ساخت زیرنویس در Notepad این است که در اولین خط شما باید عدد جمله را تعیین کنید. مثلا اگر اولین جمله است شماره 1 ، اگر دومین جمله است، شماره 2 و الی آخر را مشخص می‌کنید. سپس در خط بعدی باید زمان شروع و پایان جمله را کاملا دقیق ثبت کنید. توجه داشته باشید که حتما باید زمان شروع و پایان با یک فلش از یکدیگر جدا شده باشند. در خط بعدی، می‌بایست، جمله مورد نظر را درج کنید و نهایتا یک خط فاصله بگذارید و به سراغ جمله بعدی بروید.

ساخت زیرنویس در notepad

برای ویرایش نیز می‌توانید به راحتی، زیر نویس را باز کرده و هر جا که مشاهده کردید با مشکل  مواجه است، آن را اصلاح کنید.

حال شما از نحوه ساخت زیرنویس در Notepad اطلاعات کافی دارید.

مطالب پربازدید

مطالب پربازدید
وب گردی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا