مطالب پیشنهادی فارسی کلاب
موبایل، لپ تاپ، تبلت

الزام تغییر مالکیت گوشی های دست دوم برای خریداران

مطالب پربازدید
موبایلبر اساس طرح رجیستری، گوشی‌هایی که تا پیش از اجرای رجیستری (اردیبهشت 97)، سیم‌کارتی در آن‌ها قرار گرفته و از آن‌ها استفاده شده باشد، به رجیستری مجدد نیاز ندارند و به‌طور خودکار در شبکه موبایلی ثبت می‌شوند، اما از آنجا که پس از فعال‌سازی، تلفن همراه فقط روی سیم‌کارت فعال‌شده قابلیت استفاده از شبکه را خواهد داشت، در صورتی که دارنده گوشی یا دستگاه دیگر بخواهد از سیم‌کارت دیگری استفاده کند، باید فرآیند انتقال مالکیت را انجام دهد.

چون در طرح رجیستری گوشی‌ها، از ترکیب دو شناسه گوشی (IMEI) و سیم‌کارت به‌صورت همزمان، استفاده شده، شبکه فقط به زوج معتبر سیم‌کارت و گوشی سرویس می‌دهد؛ بنابراین در صورت خرید گوشی دست دوم، خریدار از سیم‌کارت دیگری به غیر از شماره‌ای که دستگاه با آن در سیستم ثبت شده، استفاده خواهد کرد.

یکی از راه‌های انتقال مالکیت، استفاده از کد دستوری #۷۷۷۷* است که کاربر پس از ورود به سامانه همتا، جهت انتقال مالکیت دستگاه تحت مالکیت خود، عدد مربوط به گزینه «انتقال مالکیت» دستگاه را ارسال می‌کند. و سامانه همتا، پیامی برای فرد ارسال و از فرد سؤال می‌کند که «آیا قصد انتقال مالکیت برای دستگاه تحت مالکیت همین شماره‌ای که با آن تماس گرفته‌اید را دارید؟» اگر فرد قصد همین کار را داشته باشد، باید عدد مربوط به گزینه «تأیید» را ارسال یا شماره‌گیری کند.

در غیر این صورت، یعنی زمانی که کاربر قصد انتقال مالکیت برای دستگاه تحت مالکیت شماره سیم‌کارت دیگری را دارد، پس از دریافت پیام مذکور ابتدا عدد مربوط به گزینه «شماره سیم‌کارت جدید»، سپس شماره سیم‌کارت جدید را ارسال می‌کند.

مطالب پربازدید

یکی دیگر از راه‌های انتقال مالکیت، استفاده از کد دستوری کد دستوری (USSD) یا تلفن گویا (IVR) سامانه همتاست. بدین ترتیب، جهت انتقال مالکیت غیرمستقیم دستگاه تحت مالکیت خود، عدد مربوط به گزینه «تولید کدفعال‌سازی» دستگاه را شماره‌گیری می‌کند. سپس سامانه همتا پیامی برای فرد ارسال و از فرد سؤال می‌کند که «آیا قصد تولید کد فعال‌سازی برای دستگاه تحت مالکیت همین شماره‌ای که با آن تماس گرفته‌اید را دارید؟»

اگر فرد قصد همین کار داشته باشد، باید عدد مربوط به گزینه «تأیید» را ارسال کند و در غیراین صورت، یعنی زمانی که قصد تولید کد فعال‌سازی برای دستگاه تحت مالکیت شماره تلفن همراه دیگری را دارد، پس از دریافت پیام مذکور، ابتدا عدد مربوط به گزینه «شماره تلفن همراه جدید»، سپس شماره سیم‌کارت جدید را ارسال کند.

از آنجا که پس از فعال‌سازی، تلفن همراه فقط روی سیم‌کارت فعال‌شده، قابلیت استفاده از شبکه را خواهد داشت، دارندگان گوشی تلفن همراه درصورت تغییر سیم‌کارت، باید فرآیند انتقال بهره‌بردار را انجام دهند که بتوانند از خدمات شبکه اپراتوری استفاده کنند.

مطالب پربازدید

مطالب پربازدید
وب گردی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا