مطالب پیشنهادی فارسی کلاب
موبایل، لپ تاپ، تبلت

چگونه کیبورد فارسی و انگلیسی را به گوشی اندروید اضافه کنیم؟

مطالب پربازدید

کیبورد اندرویدممکن است برای شما و یا اطرافیانتان که دارای گوشی یا تبلت اندرویدی هستند پیش آمده باشد که قادر به تایپ نوشته های فارسی در دستگاه خود نباشند یا نتوانند منوی دستگاه خود را فارسی نمایند و یا از ظاهر کیبورد پیش فرض اندروید خسته شده باشید و به دنبال یک کیبورد زیباتر و کاراتر باشید . برای رفع این مشکل در این مقاله قصد دارد نحوه اضافه کردن کیبورد فارسی و انگلیسی به اندروید را مورد بررسی قرار دهد.

” از نسخه چهار به بعد سیستم عامل اندروید پشتیبانی خوبی از زبان فارسی صورت گرفته و اکثر گوشی های اندرویدی موجود در بازار دارای منو و کیبورد فارسی هستند “

 

ضرورت نصب کیبورد برای اندروید چیست؟

مطالب پربازدید

بسیاری از گوشی های اندروید از زبان فارسی پشتیبانی نمی کنند و بنابراین شما در تایپ نوشته های فارسی دچار مشکل خواهید شد، اینجاست که شما نیاز به نصب کیبورد فارسی برای اندروید خود دارید.

برای اینکه بدانید گوشی یا تبلت اندرویدی شما از زبان فارسی پشتیبانی می کند یا خیر وارد قسمت تنظیمات گوشی خود شوید (Settings) سپس در قسمت Language & input در پنجره ای که باز می شود وارد قسمت Language  شوید. اگر در فهرستی که مشاهده می کنید گزینه فارسی یا Persian وجود ندارید یعنی گوشی اندرویدی شما از زبان فارسی پشتیبانی نمی کند و بنابراین شما باید اقدام به دانلود کیبورد اندروید فارسی و نصب آن روی گوشی خود نمایید.

 

بهترین کیبورد فارسی برای اندروید من کدام است؟

در زیر به معرفی چند اپلیکیشن کیبورد برای اندروید می پردازیم. شما می توانید کیبوردی که برای نوشتن با آن راحت تر هستید را انتخاب و نصب نمایید.

مطالب پربازدید

1- کیبورد گوگل (Google keyboard)

2- کیبورد multiling o

3- کیبورد touchpal

4- کیبورد swipe

5- کیبورد swiftkey

مطالب پیشنهادی فارسی کلاب

6- کیبورد adaptxt

7- کیبورد fleksy

8- کیبورد Go

 

نحوه اضافه کردن کیبورد به اندروید

ابتدا اپلیکیشن کیبورد اندروید خود را انتخاب و آن را از طریق برنامه بازار و یا گوگل پلی دانلود کرده و سپس آن را نصب کنید.

بعد از تایید گزینه نصب (install) و نصب کامل اپلیکیشن از قسمت منوی گوشی و یا تبلت خود گزینه settings یا تنظیمات را انتخاب کنید.

از پنجره باز شده گزینه Languge & input (زبان و ورودی) را انتخاب کنید اگر در پنجره باز شده گزینه Language را انتخاب کنید در لیست مشاهده شده باید گزینه فارسی یا Persian اضافه شده باشد.

 

منبع:heyvatech.com

 

مطالب پربازدید
وب گردی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا