مطالب پیشنهادی فارسی کلاب
اخبار کنکور و دانشگاه

تکلیف کنکوریها روشن شد/پذیرش در ۸۵درصد رشته ها بدون حضور در کنکور

مطالب پربازدید

پس از مدت ها که میزان و نحوه تأثیر سوابق تحصیلی در کنکور سراسری ۹۸ به صورت ۳۰ درصد قطعی اعلام شده بود، این مصوبه به تاثیر مثبت تغییر کرد تا راه برای پذیرش بدون آزمون هموارتر شود.انتخاب رشته سراسری 97

تعیین تکلیف نهایی تأثیر معدل و سوابق تحصیلی در کنکور

جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو با دستور کار برای تصمیم گیری درباره کنکور سراسری، امروز ۱۴ آبان با حضور وزیران علوم و آموزش و پرورش و سایر اعضا برگزار شد و مصوب شد که سوابق تحصیلی متقاضیان ورود به دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی از طریق آزمون سراسری در سال ۱۳۹۸ با «حداکثر ۳۰ درصد تأثیر مثبت» درنظر گرفته شود.

در این جلسه که با حضور وزیران علوم، تحقیقات و فناوری، آموزش و پرورش و اعضای شورای سنجش و پذیرش دانشجو برگزار شد، موارد ذیل به تصویب رسید:

مطالب پربازدید

۱- در پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی از سال ۹۸ به بعد حداقل ۸۵ درصد ظرفیت کل آموزش عالی صرفاً از طریق سوابق تحصیلی و خارج از فرایند کنکور سراسری انجام می‌شود.

آیین‌نامه اجرایی این مصوبه حداکثر تا یک ماه آینده در سازمان سنجش آموزش کشور تهیه و جهت تصویب به شورای سنجش و پذیرش ارائه می‌شود.

این آیین‌نامه باید قبل از ثبت‌نام کنکور سراسری اطلاع‌رسانی شود.

۲- در پذیرش دانشجو برای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور به روش پذیرش با آزمون در سال ۱۳۹۸، سوابق تحصیلی با حداکثر ۳۰ درصد تاثیر مثبت ملاک قرار می‌گیرد.

۳- به منظور پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی برای سال ۱۳۹۹ به بعد در رشته محل‌های با آزمون، میزان و نحوه سوابق تحصیلی، حداکثر ظرف یک ماه توسط کارگروه تهیه و برای تصویب و اعلام به شورای سنجش و پذیرش ارائه شود.

مطالب پربازدید

پذیرش داوطلبان در ۸۵ درصد رشته ها بدون حضور در کنکور

با تعیین تکلیف سوابق تحصیلی در کنکور، مقرر شد آیین نامه اجرایی به منظور فراهم کردن شرایط پذیرش دانشجو خارج از فرآیند کنکور سراسری تهیه شود.

به همین منظور پذیرش در ۸۵ درصد رشته ها و ظرفیت کل آموزش عالی صرفاً از طریق سوابق تحصیلی صورت می گیرد و دیگر حتی داوطلبان نیازی به ثبت نام و حضور در جلسه کنکور ندارند.

به این ترتیب ضمن کاهش استرس داوطلبان، تنها افرادی که برای رشته های پرمتقاضی تلاش می کنند می توانند در جلسه کنکور حضور پیدا کنند و ضمن کاهش جمعیت داوطلبان کنکور، زمینه برای کیفیت بخشی به آموزش عالی نیز فراهم می شود.

کلیات رشته هایی که داوطلبان می توانند بدون کنکور در سال ۹۸ در آن ادامه تحصیل دهند تا یک ماه آینده در شورای سنجش و پذیرش نهایی می شود.

مطالب پیشنهادی فارسی کلاب

مطالب پربازدید
وب گردی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا