مطالب پیشنهادی فارسی کلاب
انواع نوشیدنی

روش تهیه اسپرسو کدو حلوایی (نوشیدنی پاییزی)

مطالب پربازدید

اسپرسو کدو حلوایی

بهترین اسپرسویی که میتوانید در پاییز میل کنید ،اسپرسو کدو حلوایی یک نوشیدنی بسیار محبوب در بین مردمان ایران است. یکی از نوشیدنی هایی است که برای میل کردن لحظه شماری می کنید. به دلایل مختلفی که اسپرسو میتواند طعمی بی نظیر و همینطور با خاصیت بالا برای شما ارمغان بیاورد.

مواد لازماسپرسوی کدو حلوایی

  • شیر ۱ لیوان
  • پوره کدو حلوایی ۱ قاشق غذا خوری
  • خامه‏ به مقدار لازم
  • قهوه به مقدار لازم
  • وانیل‏ ۱/۴ قاشق چای خوری
  • شکر ۱ قاشق چای خوری
  • دارچین ۱/۲ قاشق چای خوری

 

طرز تهیه اسپرسو کدو حلوایی

1. نصف لیوان شیر را درون ظرفی بریزید سپس پوره کدو حلوایی ( کدو پخته ) ، شکر ، وانیل و دارچین را به شیر اضافه کنید و مواد را خوب باهم مخلوط نمائید.

مطالب پربازدید

2. پس از اینکه مواد را ترکیب کردید ، ظرف را در مایکروویو قرار دهید ، پس از ۱-۲ دقیقه مخلوط غلیظ و پر خامه ای خواهید داشت که اماده تهیه اسپرسو است ( روی حرارت هم میتوانید این مخلوط را آماده کنید ).

3. درون لیوان مقداری از مخلوط اماده بریزید سپس قهوه ( ۱ قاشق چایخوری قهوه + ۱ فنجان اب با حرارت ملایم دم کنید ) را به آن اضافه کنید و مقداری شیر روی ان بریزید.

4. مواد را با قاشق مخلوط کنید و کمی خامه زده شده روی نوشیدنی تان قرار دهید و در انتها با کمی پودر قهوه یا دارچین تزئین کنید.

سایر نکات 

میتوانید بجای شکر از عسل ، شیره خرما ، شیره انگور و … استفاده کنید ؛ بهتر است از شیر پر چرب برای طعم خوب آن استفاده کنید ؛ سعی کنید مواد در زمان ترکیب داغ باشند تا نوشیدنی تان گرم و دلچسب باشد.

مطالب پربازدید

افرادی که به اسپرسو کدو حلوایی علاقه خاصی ندارند می توانند به تنهایی اسپرسو را تجربه کنند تا بتواند از این نوشیدنی های گرم و پر خاصیت لذت ببرند.

نوشیدن اسپرسو انرژی زیادی به شما می دهد. این انرژی می تواند تمرکز شما بر روی فعالیتهای روزمره برای مغز شما را آسان کند.

ثابت شده است که نوشیدن اسپرسو به حافظه شما کمک می کند. نه تنها به حافظه مغز شما در ذخیره اطلاعات کمک می کند ، بلکه می تواند به شما در بازیابی و استفاده از آن کمک کند. اگر هنگام مطالعه برای آزمون کمی اسپرسو بنوشید ، و کمی قبل از آزمایش کمی اسپرسو بیشتر بنوشید ، این نوشیدنی به شما کمک می کند چیزها را بهتر به خاطر بسپارید.

مطالب پربازدید
وب گردی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا