مطالب پیشنهادی فارسی کلاب
انواع نوشیدنی

۱۰ نوشیدنی خنک برای تابستان

مطالب پربازدید

نوشیدنی خنک

10 نوشیدنی خنک برای تابستان

نوشیدنی‌های خنک در فصل تابستان، علاوه بر رفع عطش در از بین بردن خستگی یک روز کاری هم تاثیر زیادی دارد.

دمای هوا در روزهای ابتدایی تابستان به اوج خود نزدیک می‌شود. پس از چندین ساعت کار کردن، نوشیدن یک لیوان شربت یا کوکتل خنک، خستگی و گرمای روز را جبران می‌کند.

این ۱۰ نوشیدنی که مواد در دسترسی هم دارد، تابستان را برای‌مان خنک می‌کند.

مطالب پربازدید

خواص ریحان

مطالعات بالینی در مورد تغذیه و سرطان نشان می دهد که ریحان حاوی مواد مغذی گیاهی است که می تواند به طور طبیعی از سرطان پوست ، کبد ، حفره دهان و ریه ها ناشی از مواد شیمیایی مضر جلوگیری کند. ریحان همچنین فعالیت آنتی اکسیدانی را افزایش می دهد ، سلول های مضر را از بین می برد و از رشد تومورهای سرطانی جلوگیری می کند.

آزمایشات روی حیوانات نشان داده است که عصاره ریحان از بدن در برابر سرطان و مرگ محافظت می کند ، در حالی که از بافت ها و سلول های سالم در برابر اثرات منفی درمان های مرتبط با سرطان مانند پرتودرمانی یا شیمی درمانی محافظت می کند. در واقع از عصاره ریحان می توان به عنوان یک درمان کمکی برای سرطان استفاده کرد. این عصاره حتی برای افرادی که تحت درمان های مختلفی هستند مفید است

انواع نوشیدنی خنک

ردیف نوشیدنی دستور تهیه
۱ شربت ریحان مقداری شربت آب قند رقیق را با دو فنجان برگ ریحان خرد شده مخلوط کرده و به مدت یک ساعت در ظرف را ببندید،سپس مایع را صاف کنید، در یخچال بگذارید تا خنک شود.
۲ شربت اسطوخودوس سه قاشق گل تازه اسطوخودوس را به مقداری شربت آب قند رقیق اضافه کنید و پس از یکساعت شربت را صاف و خنک کنید.
۳ شربت نعناع یک فنجان نعنا را با مقداری شربت آب قند رقیق و پس از یکساعت شربت را صاف و خنک کنید.
۴ آیس تی زنجبیل و عسل ۸ پیمانه آب جوش، ۶ عدد چای کیسه‌ای، ۲ قاشق چایخوری زنجبیل خرد شده تازه، یک سوم پیمانه عسل. آب جوش و چای‌ها را درون یک پارچ مقاوم برابر حرارت بریزید و ۱۰ دقیق صبر کنید تا چای رنگ بدهد. چای‌های کیسه‌ای را از پارچ خارج کنید و بگذارید به دمای اتاق برسد. عسل و زنجبیل خرد شده را اضافه کنید و درون یخچال قرار دهید. با یخ سرو کنید.
۵ یخ در بهشت اسپرسو سه چهارم پیمانه شیر، یک سوم پیمانه اسپرسوی فوری، یک چهارم پیمانه آب لیمو، ۲ قاشق غذاخوری پوست لیموترش رنده شده.شکر و ۶ پیمانه آب را درون یک ظرف کوچک روی گاز حرارت دهید تا شکر حل شود. ظرف را از روی حرارت بردارید، اسپرسو را اضافه کرده و مخلوط کنید و بگذارید ۱۰ دقیق بماند. مایع را درون یک ظرف کم عمق صاف کرده سپس آب و پوست لیمو را اضافه کنید. ظرف را برای ۲ ساعت درون فریزر قرار دهید. هر ۳۰ دقیقه، با استفاده از یک چنگال یخ‌ها را خرد کنید تا زمانی که خودش را بگیرد، البته نباید خیلی هم محکم شود.
۶ لیموناد استوایی یک و نیم پیمانه آب لیموی تازه، نصف پیمانه شکر، ۶ پیمانه آب، یک آبمیوه کوچک با طعم آناناس، دو آبمیوه‌ کوچک با طعم زردآلو، ورقه‌های لیمو برای تزئین، یخآبلیمو، شکر و آب  را درون یک پارچ بزرگ مخلوط کنید تا شکر حل شود. سپس آبمیوه‌ها را اضافه کنید. با یخ سرو کرده و با حلقه‌های لیمو تزئین کنید.
۷ شربت نعنا و هندوانه چهار پیمانه هندوانه‌ خرد شده و بدون هسته، یک و نیم پیمانه لیموناد، نصف پیمانه نعناع تازه. تکه‌های هندوانه و لیموناد را درون مخلوط کن، مخلوط کرده و در صورت لزوم از صافی رد کنید. نعناع را اضافه و با یخ سرو کنید.
۸ کوکتل سیندرلا آب لیموی تازه یک پیمانه،آب پرتقال چهار پیمانه،آب آناناس چهار پیمانههمراه با یخ ، آب میوه ها را داخل مخلوط کن بریزید و میکس کنید. داخل یک لیوان بلند، سرو کرده با یک ورق لیمو آن را تزئین کنید.
۹ کوکتل یونانی آب هلو چهار پیمانه،آب پرتقال دو پیمانه،آب لیموی تازه یک پیمانه
تکه های یخآب میوه ها را همراه با یخ داخل مخلوط کن بریزید و میکس کنید. داخل لیوان کوتاه سرو کرده و همراه با برگهای نعنا و لیمو تزئین کنید.
۱۰ موهیتو لیموی تازه یک عدد،برگهای تازه نعنا،شکر قهوه ای دو قاشق غذا خوری،سودا (آب گازدار)لیمو را به شش قسمت مساوی تقسیم کنید و چهار برش آن را  کنار بگذارید. دو برش باقی مانده را به مکعب های کوچک تقسیم کنید. داخل یک لیوان دهان گشاد لیموهای خرد شده را بریزید و شکر و برگ‌های نعنا را روی آن بریزید و با قاشق کمی فشار دهید. تا یک سانتیمتر پیش از پر شدن لیوان تکه‌های یخ را اضافه کنید. در آخر فضای باقی‌مانده داخل لیوان را با سودا پر کنید. پس از هم زدن فراوان با برگ‌های نعنا و لیمو تزئین کنید.

مطالب پربازدید

مطالب پربازدید
وب گردی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا