مطالب پیشنهادی فارسی کلاب
آموزش انواع غذاها

آموزش قدم به قدم تهیه آش دندونی برای رویش دندان های کودکان

مطالب پربازدید

طرز تهیه آش دندونی

آش دندونی یکی از محبوب ترین آش های اصیل ایرانی است که طبق رسم و رسوم هنگام دندان درآوردن نوزاد این آش دندونک پخته می شود که گفته می شود برای رویش دندان های کودکان موثر است و پر از مواد افزونی که ارزش غذایی بالایی دارند در آن وجود دارد. در این مقاله سعی کردیم بهترین آموزش و تهیه آش دندونی را برای شما آماده کنیم.

آش دندونی

مواد لازم

نخود 1 لیوان

لوبیا چیتی 1 لیوان

مطالب پربازدید

لوبیا قرمز 1 لیوان

جو 1 لیوان

لوبیا سفید 1 لیوان

عدس 1 لیوان

برنج 1 لیوان

مطالب پربازدید

گندم 2 لیوان

گوشت گوسفندی 500 گرم

پیاز داغ به میزان لازم

طرز تهیه آش دندونک

  آموزش و تهیه آش دندونی حبوبات ها را از یک شب قبل خیس بکنید و حداقل چند بار آب ظرف را عوض کنید. همینطور میتوانید برای از بین بردن نفخ حبوبات، داخل قابلمه ای ریخته و منتظر بمانید جوش بیاید بلافاصله بعد از جوش خوردن حبوبات ها را آبکش کنید تا نفخ حبوبات گرفته شود.

لوبیا و نخود را داخل قابلمه بریزید و بپزید،پیاز و گوشت را با مقداری دارچین داخل قابلمه ای جدا بریزید و بپزید تا خوب نرم شود.در یک قابلمه دیگر جو، گندم، عدس، برنج را بریزید و بپزید.

مطالب پیشنهادی فارسی کلاب

سپس حبوبات ها را در یک ظرف بزرگتر ریخته و مقداری آب درون آن میریزیم توجه کنید که آب حبوبات ها را دور نریخته و از هان آب استفاده بکیند و اگر هم بتوانید از آب قلم تهیه شده از قبل استفاده بکنید واقعا آش بی نظیری خواهد شد. حالا زیر قابلمه شعله پخش کن را گذاشته و بذارید حبوبات ها با هم مخلوط شده و خوب بپزند و جا بیفتد. سپس گوشت ها را ریش ریش کرده و پیاز داغ، نعنا داغ و کمی به آن کشک اضافه کرده و مخلوط کنید پس از 15 دقیه که کاملا جا افتاد، جا افتاد داخل یک ظرف بکشید تا خنک شود. هم اکنون آش قابل سرو ی باشد.

نکاتی مهم و ضروری

این آش برخلاف آش های دیگ سبزی ندارد و میتوان از نعنا داغ درون آش استفاده بکنید. استفاده از قلم گوسفند یا گام آش را خوشمزه تر می کند.

آش رشته: یکی از معروف ترین غذاهای ایرانی است ، تاریخ استفاده از آن به دوران باستان برمی گردد. جالب است بدانید که در مجموع حدود 400 نوع سوپ وجود دارد که معروف ترین آنها را می توان سوپ رشته فرنگی نامید. آش رشته علاوه بر استفاده در غذاهای روزمره ، در بیشتر موارد طرفداران خود را دارد ، از جمله ماه محرم و ماه رمضان ، به عنوان غذای نذری و افطاری. غذاهای مختلف وعده های غذایی را در مقاله “لیست انواع وعده های غذایی” مشاهده کنید.

آش رشته

با توجه به توضیحات داده شده ، این نوع سوپ را می توان سازگارترین نوع غذا دانست ، زیرا یکی از بهترین گزینه ها برای گرفتن هر دو نوع شادی و عزاداری است. نام آش رشته ای که به ذهن شما خطور می کند ناخودآگاه با هر قابلمه ، غلات ، سبزیجات و آش رشته ارتباط دارد ، بنابراین با نزدیک شدن به ماه محرم ، تصمیم گرفتیم که به شما آشپزی آش رشته را به همراه عکس آموزش دهیم. بیایید به هر مرحله از آموزش توجه کنیم ، بنابراین مراقب باشید. در فیلم زیر می توانید فیلم تهیه آش را ببینید. با ما در وبلاگ آکالا همراه باشید.

آش رشته

مطالب پربازدید
وب گردی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا