مطالب پیشنهادی فارسی کلاب
آموزش انواع غذاها

آموزش قدم به قدم تهیه سوپ جو با شیر (تهیه سس سوپ)

مطالب پربازدید

طرز تهیه سوپ جو با شیر (سوپ شیر)

یک از خوشمزه ترین و زیباترین سوپ ها، سوپ جو با شیر است که در ماه مبارک رمضان بسیار سوپ محبوب است. و یکی از سوپ های مجلسی در فرهنگ ما ایرانی ها به شمار می رود.طرز تهیه سوپ جو دستورهای متفاوتی دارد که ا در این مقاله طرز تهیه سوپ جو با شیر را بهتون آموزش میدیم.

سوپ جو، طرز تهیه سوپ جو با شیر

مواد لازم (برای 2 نفر)

 

آرد 2 ق غ

مطالب پربازدید

شیر نیم لیتر

خامه 1 فنجان

جو پوست کنده 1 لیوان

کره 50 گرم

آب مرغ به میزان لازم

مطالب پربازدید

هویج 3 عدد متوسط

جعفری خرد شده به میزان لازم

طرز تهیه سوپ جو

  آموزش تهیه سوپ جو در ابتدا برای اندازه گیری جو میتوانید برای هر بشقاب سوپ خوری یک مشت کوچک در نظر بگیرید. حالا جو ار اندازه بگیرید و سپس خیس کنید. اگر بتوانید جو را از شب قبل خیس کنید، سوپ طعم و مزه بهتری پیدا می کند. بعد از خیس خوردن، جو را درون یک قابلمه سرامیکی یا استیل بریزید و چند برابر جو رو آن آب بریزید. سپس اگر از قبل آب مرغ را آماده کرده اید برای پخت جو میتوانید استفاده کنید. اگر اینکارو نکردید می توانید تکه های مرغ را درون قابلمه با جو بپزید. در این صورت جو با تکه های مرغ پخته می شود و باعث می شود طعم و مزه بی نظیری به جو دهد.

استفاده از عصاره های متفاوت (عصاره قلم گوساله) سوپ شما را بسیار خوشمزه می کند. حال اگر از آب قلم تهیه شده از قبل استفاده کنید می توانید طعم بی نظیر سوپ جو با شیر را بچشید.

هویج ها را به صورت نگینی خرد کرده و در حالی که مراحل آخر پخت جو طی می شود به آن اضافه کنید. فراموش نکنید میزان هویج باید به اندازه ای باشد که رنگ و آب زیبایی به سوپ شما بدهد و هویج می تواند طعم سوپ را شیرین کند (دقت کنید اگر هویج زیاد باشد باعث بی مزه شدن سوپ می شود).

مطالب پیشنهادی فارسی کلاب

طرز تهیه سس سفید سوپ

در ادامه اموزش تهیه سوپ جو ابتدا در مرحله اول کره را در قابلمه ای آب کنید و آرد را در کره سرخ کنید تا کاملا بوی خامی آن گرفته شود حالا شیر را مرحله به مرحله به آرد اضافه کنید و همزمان با یک دست آن را بهم بزنید که کامل باهم مخلوط بشوند تا گلوله ای از آرد باقی نماند.ادویه و نمک و مقدار کمی زردچوبه به سس اضافه کنید (دقت کنید که سس شما باید شبیه به ماست غلیظ باشد).

نکات ریز قابل توجه

در ادامه اموزش تهیه سوپ جو تایم اضافه کردن سس به سوپ جو حدودا نیم ساعت قبل از سرو سوپ می باشد زمانیکه سس را اضافه کردید سوپ را به آرامی بهم بزنید تا آرد در سوپ گوله نشود.

جعفری خرد شده را در آخر کار هنگام سرو سوپ اضافه کنید تا اینکه رنگ سبز آن سوپ شما را زیبا بکند.

دقت کنید سوپ جو را می توان با آب مرغ یا آب گوشت پخت اما اگر از آب قلم استفاده بشود طعم بی نظیری به سوپ می دهد

توجه کنید هر چه سوپ را کمتر به هم بزنید ته گرفتن سوپ کمتر خواهد بود.

سوپ جو: این سوپ مفید و خوشمزه را می توان به عنوان یک وعده غذایی کامل برای خانواده در روزهای سرد سال تهیه کرد. ما به شما اطمینان می دهیم که با تهیه چندین بار سوپ جو قرمز در خانه ، می توانید با سوپ های رنگارنگ و لعاب دار ارائه شده در رستوران ها رقابت کنید.

تهیه سوپ جو بسیار آسان است و حتی کسانی که رشته ای در پخت و پز ندارند می توانند به راحتی این سوپ خوشمزه را به بهترین شکل ممکن درست کنند. جو خواص بسیاری دارد که می توانید با تهیه این سوپ از آنها بهره مند شوید.

با مقدار مواد موجود در این دستورالعمل می توانید سوپ جو قرمز را برای 4 نفر تهیه کنید. اگر می خواهید سوپ کم و بیش درست کنید ، فقط مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید. با آموزش آشپزی سوپ جو با پارسی دی همراه شوید.

 

سوپ جو

مطالب پربازدید
وب گردی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا