مطالب پیشنهادی فارسی کلاب
آموزش انواع غذاها

روش تهیه پیراشکی سیب زمینی خوشمزه دانشجویی و مسافرتی

مطالب پربازدید

پیراشکی سیب زمینی از جمله پیراشکی های غذایی است که استفاده و نوش جان کردن آن برای دانشجویان و مسافرت ها بسیار مناسب است و راحت هم تهیه می شود. بد نیست که روش تهیه پیراشکی سیب زمینی را، دانشجویان نیز یاد بگیرند.روش تهیه پیراشکی سیب زمینی

روش تهیه پیراشکی سیب زمینی به دو صورت است. این پیراشکی را هم می توان در روغن سرخ کرد و هم با فر می توان تهیه کرد.

 

مواد لازم برای تهیه پیراشکی سیب زمینی:

سیب زمینی: 7 عدد

مطالب پربازدید

آرد: حدود 4 لیوان

شکر: یک قاشق چایخوری

نمک: یک قاشق چایخوری

مخمر: یک قاشق چایخوری

روغن 2 قاشق غذاخوری

مطالب پربازدید

آب ولرم: یک و نیم لیوان

کره: 3 قاشق غذاخوری

پیاز متوسط: 2 عدد

روغن زیتون: یک قاشق غذاخوری

نمک و فلفل: به مقدار لازم و دلخواه

مطالب پیشنهادی فارسی کلاب

روش تهیه پیراشکی سیب زمینی:

سیب زمینی ها را آب پز کرده و پوستشان را بگیرید و با گوشت کوب له کنید. کره و روغن زیتون را در تابه بریزید و پیازهای خرد شده را تفت دهید تا طلایی شود. سیب زمینی له شده را به پیاز داغ اضافه کنید و هم بزنید تا به خورد هم بروند. آب ولرم را در یک کاسه ریخته و مخمر را به آن اضافه کنید و صبر کنید تا پف کرده و عمل بیاید.

آرد، نمک، فلفل و روغن را به این محلول اضافه کرده و خوب مخلوط کنید و روی آن سلفون بکشید و حدود نیم ساعت در محل گرمی قرار دهید. دوباره خمیر را با دست ورز داده  و بگذارید حدود یک ساعت دیگر هم بماند و استراحت کند. داخل یک سینی کمی آرد بپاشید و خمیر را به تکه های کوچک درآورده و با دست گرد کنید و در کف سینی به شکل دایره پهن کنید.

مقداری از سیب زمینی را روی خمیر بگذارید و تا کنید و لبه های خمیر را به هم بچسبانید و پیراشکی ها را در روغن سرخ کنید تا طلایی شوند. پس از سرخ کردن روی دستمال کاغذی مخصوص آشپزی قرار دهید تا روغن اضافی آنها گرفته شود. پیراشکی ها آماده شده است و می توانید با گوجه و خیارشور تزیین کنید و با سس مورد علاقه تان نوش جان کنید.

روش  تهیه پیراشکی سیب زمینی در فر:

اگر دوست ندارید پیراشکی ها را در روغن سرخ کنید، می توانید در فر نیز تهیه کنید. برای تهیه پیراشکی در فر، فر را روی 180 درجه سانتیگراد قرار دهید و زرده تخم مرغ و زعفران روی پیراشکی ها بمالید و حدود 20 دقیقه در فر قرار دهید تا پخته و طلایی شوند.

شما می توانید با توجه به علاقه و تمایل خودتان، مواد دیگری مثل: جعفری خرد شده، پنیر، سوسیس، فلفل دلمه ای نگینی خرد شده، گوشت چرخ کرده و … را به مایه پیراشکی اضافه کنید.

 

خمیر پیراشکی: برای تهیه خمیر ابتدا شیر را در قابلمه بریزید و آن را گرم کنید ، سپس شکر را در شیر حل کنید. حالا شعله را خاموش کنید و بگذارید شیر کمی ولرم شود ، اما برای اینکه دستان شما نسوزد ، سپس مایه را با کمی آب ولرم مخلوط کرده و در ظرفی ریخته و ببندید و بگذارید تا عمل کند.

حالا تخم مرغ را در یک بشقاب کاملا شکسته با چنگال بزنید تا یک دست شود ، و سپس خمیر را به آن اضافه کنید و هم بزنید ، سپس شیر و شکر محلول در آن را اضافه کنید و همه چیز را با هم بزنید مخلوط کنید. سپس نمک و آرد را کم کم به این مایع اضافه کنید تا گلوله نشود و با قاشق خوب مخلوط کنید.

بعد از مخلوط کردن مواد با قاشق ، قاشق را کنار بگذارید و با دست خمیر را ورز دهید. سپس کمی روغن اضافه کرده و در حین ورز دادن آرد را دوباره کم کم به آن اضافه کنید تا در آخر با یک دست خمیر بدون چسبندگی بدست آید. سپس خمیر را به مدت 10 دقیقه خوب ورز دهید و در آخر آن را در یک کاسه بریزید و روی آن را بپوشانید تا 1 ساعت استراحت کند.

خمیر

مطالب پربازدید
وب گردی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا