مطالب پیشنهادی فارسی کلاب
آموزش انواع غذاها

طرز تهیه خوشمزه ترین و خاص ترین رولت سیب زمینی

مطالب پربازدید

طرز تهیه رولت سیب زمینی

طرز تهیه رولت سیب زمینی   یکی از ساده ترین و خوشمزه ترین غذاهایی است که به راحتی میتوانید در منزل تهیه کنید. رولت سیب زمینی با گوشت چرخ کرده بسیار خوشمزه میشه. و همینطور برای تهیه رولت باید به نکاتی توجه کنید که خشک و سفت نشه. ما در این مقاله طرز تهیه رولت سیب زمینی را بهتون آموزش می دهیم

ترکیبات لازم برای رولت

سیب زمینی 3 عدد متوسط

تخم مرغ 2 عدد

جعفری خرد شده 2 ق غ

مطالب پربازدید

پنیر پیتزا 1 لیوان و نیم

نمک 1 ق غ سرصاف

فلفل سیاه 1 ق م

ترکیبات لازم برای مغز رولت

گوشت چرخ کرده 400 گرم

پیاز 1 عدد

مطالب پربازدید

فلفل دلمه قرمز،سبز 1 عدد از هر کدوم نگینی خرد شده

رب گوجه فرنگی 1 ق غ

زردچوبه،نمک،فلفل سیاه و قرمز به میزان لازم

روغن مایع به میزان لازم

طرز تهیه مواد رولت

ابتدا مواد اولیه رو آماده می کنیم،پیاز ها را نگینی خرد کنید و داخل قابلمه با روغن تفت بدید حالا مقداری زردچوبه اضافه کنید تا پیاز ها طلایی بشوند. سپس گوشت را به پیاز داغ اضافه کنید و سرخش کنید وقتی نیم پز شد فلفل دلمه ها را به مواد اضافه کنید و تفت بدید سپس رب را افزوده و کامل مخلوطش کنید. وقتی که کمی تفت خورد 1 لیوان بهش آب اضافه کنید و در قابلمه رو بزارید تا آبش کشیده بشه.

مطالب پیشنهادی فارسی کلاب

طرز تهیه رولت

حالا سیب زمینی هایی که درشت رنده کرده اید رو بزارید داخل سبد تا آبش کشیده بشه. سپس پنیرپیتزا، نمک، فلفل، جعفری، تخم مرغ، رو به سیب زمینی اضافه کنید و خوب مخلوطش کنید. یه سینی کوچک (30*30) بردارید و روشو کاغذ روغنی بزارید و همه جاهای کاغذ رو چرب کنید و بعد مواد مخلوط شده رو روی سینی بریزید و صافش کنید. قبل از اینکه مواد رو مخلوط کنید فر را روشن کرده و در دمای 180 درجه بزارید تا گرم بشه. وقتی فر داغ شد سینی رو بزارید داخل فر تا بپزه و روش طلایی بشه (دقت کنید دمای فرها باهم فرق میکنه) حدود 30 دقیقه پخت مواد طول میکشه ولی حتما چک کنید که زیاد نمونه خشک بشه، وقتی سطحش طلایی بشه کافیه.

بعد از پخت مواد سینی رو از فر خارج کنید و مواد گوشتی رو روش بریزید و به طور یکنواخت پخشش کنید و خیلی آروم رول کنید و بزارید داخل سینی فر و دوباره بزاریدش داخل فر. این دفعه فقط شعله بالا رو روشن کنید که روی رولت طلایی بشه. بعد از اینکه طلایی شد از فر بیرون بیارید و روی رولت رو پنیر پیتزا بریزید و دوباره بزارید داخل فر تا پنیر آب بشه و سطحش طلایی بشه. رولت سیب زمینی آماده سرو است میتونید کمی بعد از اینکه خنک شد برش بزنید و سرو کنید.

نکات ضروری

تعداد سیب زمینی هایی که برای تهیه مواد استفاده میشود را کم و زیاد نکنید چون که باید دوباره بهش تخم مرغ اضافه بکنید.

روی سینی فر رو حتما چرب بکنید و هم روی کاغذ روغنی، اگه از کره استفاده بکنید رولت تون خوشمزه تر میشه.

اگه کاغذ به رولت چسبید اصلا هول نشید و با یک فرچه خیس آروم پشت کاغذ بکشید و کمی صبر کنید بعد کاغذ راحت جدا میشه.

رولت مرغ: برای تهیه رولت مرغ چرخ کرده می توانید از چندین روش استفاده کنید ، می توانید آن را در فر بپزید یا در تابه سرخ کنید یا در تابه آبدار بپزید. هر یک از این روش ها به نوبه خود بسیار خوشمزه و خوب می شوند. مواد تشکیل دهنده بین رولت مرغ کاملاً خوشمزه هستند. می توانید از سبزیجات مختلف استفاده کنید.

رولت مرغ

مطالب پربازدید
وب گردی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا