مطالب پیشنهادی فارسی کلاب
آموزش انواع غذاها

طرز تهیه ذرت مکزیکی خانگی

مطالب پربازدید

ذرت مکزیکی

ذرت مکزیکی یکی از غذاهای خیابانی بسیار لذیذ و پرطرفدار در کشور ماست که در هر فصلی از سال هم مشتری‌های خود را دارد.

ذرت مکزیکیمعادل انگلیسی ذرت مکزیکی، Esquites است که روی چرخ‌های غذاهای خیابانی و در لیوان سرو می‌شود و بهتر است که با ذرت‌های تازه و فصلی درست شود.اگر چندان علاقه‌ای به فلفل ندارید، می‌توانید فلفل کمتری استفاده کنید، اما توصیه می‌کنیم این ادویه را به طور کامل از ذرت مکزیکی حذف نکنید.

در ایران هم علاوه بر مکزیک و کشورهای دیگر، ذرت مکزیکی از خوراکی‌های پرطرفدار است که در کیوسک‌های مخصوصی به صورت تازه به فروش می‌رسد.

با این که این خوردنی با نام ذرت مکزیکی شناخته و فروخته می‌شود، ولی طرز تهیهٔ آن در ایران متفاوت است؛ به این صورت که در دستور پخت ایرانی، عموماً قارچ و پودر آویشن به‌کار می‌رود.

مطالب پربازدید

مواد لازم

  • ذرت شیرین ۱ قوطی کنسرو
  • کره گیاهی ۳۰ گرم
  • قارچ خرد شده ۵۰ گرم
  • پودر سیر ۱ قاشق چایخوری
  • پودر آویشن ۱ قاشق چایخوری
  • آبلیموی تازه ۱ قاشق غذاخوری
  • سس مایونز ۲ قاشق غذاخوری
  • فلفل سیاه  ۱/۴ قاشق چایخوری
  • پنیر پیتزا در صورت تمایل

 

طرز تهیه

1. قارچ را به صورت ورقه ای خرد کنید و همراه کره گیاهی کمی تفت دهید.

2. کنسرو ذرت را به قارچ ها اضافه و به مدت ۵ دقیقه درب ظرف را ببندید تا ذرت ها کاملا داغ شوند.

مطالب پربازدید

3. در یک کاسه، پودر سیر، پودر آویشن، فلفل سیاه، مایونز، پنیر پیتزا و آبلیمو را به آن اضافه کنید و هم بزنید.

طرز تهیه سالاد اندوزی

ابتدا هویج ها را دم کرده ، یک قابلمه و یک صافی فلزی انتخاب کنید تا صافی کاملا داخل گلدان نباشد ، اما انتهای صافی روی لبه های قابلمه می افتد ، سپس 1-2 فنجان آب داخل قابلمه بریزید و صبر کنید تا جوش بیاید

سپس یک قابلمه فلزی روی قابلمه قرار می دهیم (توجه داشته باشید که آب داخل قابلمه نباید به فاضلاب فلزی برخورد کند ، زیرا هویج ها را می توان آب پز کرد نه بخارپز کرد) و هویج ها را از وسط نصف یا وسط خرد کرده و در آبکش و داخل قرار می دهیم قابلمه را بگذارید تا هویج ها را با بخار روی قابلمه آب بپزید.

هویج ها را جوش می دهیم تا فیبر موجود در آنها باقی بماند. برگ های کلم سفید و قرمز را بشویید و آنها را روی یک تخته کوچک با ورقه های نازک و سخت برش دهید ، یا قسمت بزرگ یا کوچک را با رنده رنده کنید.

کلم خلال خرد شده سالاد شما را زیباتر و شکیل تر می کند. نخود فرنگی را بشویید ، اگر تازه آن را تمیز كردید ، در قابلمه ای آب بریزید ، كمي نمك بپاشید و به مدت 10 دقیقه روی حرارت متوسط ​​بپزید.

مطالب پیشنهادی فارسی کلاب

 سالاد اندوزی

(فقط در این زمان از آن دیدن کنید تا له نشود) ذرت را مانند نخود فرنگی درون شیر در حال جوش ریخته و به مدت 5 دقیقه با کمی آب بپزید. در یک کاسه بزرگ ، کلم سفید و قرمز خرد شده را با ذرت و نخود فرنگی کنسرو شده یا آب پز شده بریزید.

و رازک را روی مواد رنده کنید ترشی ها را در یک کاسه بریزید و وسط یا بیشتر آن را با رنده رنده کنید تا در سالاد شفاف شود و آب اضافی آن را برداشته و به مواد داخل کاسه اضافه کنید. اضافه کردن

سوسیس را به قطعات بزرگ رنده كرده یا با چاقوی نازك و رشته آن را به صورت تخته درآورده و همراه با كشمش به مواد سالاد اضافه كرده و نمك ، فلفل و سس مایونز را با مواد مخلوط كرده تا كاملاً صاف شود. سس

درون ظرف مورد نظر ریخته و روی آن را با سلفون بپوشانید و به مدت 1 تا 2 ساعت در یخچال قرار دهید تا خنک شود. نکته با استفاده از این نوع سالاد ، می توانید هر یک از این مواد را حذف کرده و جایگزین دیگری اضافه کرده و مواد را کاملاً مطابق میل خود مطابقت دهید.

مطالب پربازدید
وب گردی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا