مطالب پیشنهادی فارسی کلاب
آموزش انواع غذاها

آموزش تهیه خوراک کدو رژیمی (به روش بخارپز)

مطالب پربازدید

خوراک کدو

تقریباً همه گیاهخواران با گیاه کدو تنبل بزرگ و گرد آشنا هستند. از این سبزیجات برای آشپزی در آشپزخانه های هند نیز بسیار استفاده می شود. ما با کدو تنبل ، خورشت ، سوپ ، کباب و حتی حلوا درست می کنیم. این سبزی دارای یک پوشش بیرونی ضخیم است که باعث بسته شدن تفاله و دانه های سخت می شود. کدو تنبل به هندی معروف به kaddu است ، سبزیجاتی است که دارای طیف وسیعی از فواید سلامتی و زیبایی است. هند به همراه ایالات متحده ، چین ، کانادا و مکزیک یکی از بزرگترین تولید کنندگان کدو تنبل بین المللی است. آنها همچنین بسیار متنوع هستند و می توانند از سبزیجات ایده آل برای کسانی که به دنبال کاهش وزن سریعتر هستند استفاده کنند.

خوراک کدوی رژیمی

برای تهیه خوراک کدو ی رژیمی برای دو الی سه نفر، به نیم الی یک ساعت زمان و مواد اولیه‌ای که در ادامه ملاحظه می‌کنید، نیاز خواهد بود.

مواد لازم
سیب زمینی 2 عدد
کدو سبز 3 عدد
هویج یک عدد
نخودفرنگی نصف لیوان
ذرت نصف لیوان
گوجه فرنگی یک عدد
پیاز یک عدد
قارچ 5 الی 6 عدد
روغن زیتون 3 قاشق مرباخوری
فلفل سیاه، نمک و پونه خشک به میزان لازم

 

مطالب پربازدید

شیوه طبخ خوراک کدو:

  1. اگر از کنسرو نخودفرنگی و ذرت استفاده نمی‌کنید، باید ابتدا این سبزیجات را بپزید. برای اینکار هریک از آنها را جداگانه در یک قابلمه بریزید و مقداری آب اضافه کنید تا سطح سبزیجات را بپوشاند، سپس روی حرارت ملایم شعله اجاق گاز قرار دهید تا آب آنها تبخیر شده و بپزند.
  2. سیب زمینی را خلالی خرد کنید، اما خلال‌ها نازک نباشند. کدو، فلفل دلمه‌ای و هویج را نیز به همین شکل خرد کنید. قارچ را نیز ورقه‌ای خرد نمایید و تمام سبزیجات را همراه با یکدیگر بخارپز کنید. برای بخارپز کردن می‌توانید از دستگاه بخارپز استفاده نمایید یا اینکه در یک قابلمه مقداری آب بریزید و هنگامی که آب به جوش آمد، سبزیجات را در یک صافی قرار دهید و صافی را روی قابلمه گذاشته و درب آب را ببندید. توجه داشته باشید که سطح آب با آبکش باید فاصله داشته باشد.
  3. سه قاشق مرباخوری روغن زیتون را در یک ماهیتابه بریزید و تمام سبزیجات را تفت دهید. مقداری نمک و فلفل سیاه نیز اضافه کنید.
  4. سپس سبزیجات تفت داده شده را با ذرت و نخود فرنگی مخلوط کنید و مقداری پونه خشک به آن اضافه نمایید.

این غذای رژیمی با کدو آماده است و آن را در یک ظرف مناسب بکشید و سرو کنید. این غذای سبک، برای وعده شام بسیار مقوی و مناسب است.

خواص کدو حتوایی

زردی را از بین می برد.

کدو تنبل ادرار آور و تب بر است.

کدو تنبل سینه را نرم کرده و سرفه و سیاه را تسکین می دهد.

مطالب پربازدید

اگر کدو تنبل تهیه کنید و آن را به صورت کرم روی صورت بمالید و نیم ساعت صبر کنید ، رنگ صورت و صورت باز می شود و صورت براق و زیبا می شود ، خوردن کدو تنبل غم و اندوه را برطرف می کند.

کدو تنبل برای درمان قولنج مفید است.

مغز را تقویت می کند.

روغن دانه کدو تنبل برای رفع بواسیر بسیار مفید است.

خوردن کدو تنبل باعث جوان سازی جسمی و روحی بدن و تقویت بافت های بدن می شود.

مطالب پیشنهادی فارسی کلاب

کدو تنبل ماهیتی سرد دارد ، صفرا را آرام می کند ، آب دانه کدو تنبل یبوست را برطرف می کند ، بنابراین یک لیوان از آن باید صبح ناشتا مصرف شود.

مطالب پربازدید
وب گردی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا