مطالب پیشنهادی فارسی کلاب
آموزش انواع غذاها

طرز تهیه انار پلو ساوه ای / شام شب یلدا

مطالب پربازدید

انار پلو شب یلداییمواد لازم:

برنج 2 لیوان
دانه انار 1 لیوان
سینه مرغ 2 عدد
گشنیز خرد شده 1 لیوان
پیاز 2 عدد
خلال پسته نصف لیوان
زعفران دم کرده 3 قاشق غذاخوری
نمک مقدار لازم

 

 

مطالب پربازدید

طرز تهیه:

سینه های مرغ را به همراه 1 عدد پیاز، کمی زردچوبه، نمک و دو لیوان آب درون قابلمه بریزید و روی حرارت قرار دهید تا بپزند. سینه های مرغ پخته شده را ریش ریش کنید و کنار بگذارید.

برنج را 30 دقیقه قبل از پخت خیس کنید. برنج را با چند لیوان آب و مقداری نمک داخل قابلمه بریزید و روی حرارت قرار دهید تا بجوشد و نرم شود. سپس آبکشی نمایید. (زمانی باید برنج را آبکش کنید که وقتی دانه برنج را میان دو انگشت می فشارید، اطراف دانه برنج نرم و مغز آن کمی خام باشد)

در یک قابلمه یک عدد پیاز را تفت بدهید و بعد مرغ و سپس دانه انار و گشنیز را اضافه کنید. خلال پسته را در آخر کمی تفت بدهید و لابلای برنج بریزید و در آخر روی برنج زعفران آب کرده بریزید و مقداری هم برای تزیین روی آن بگذارید.

انار پلو شیرازی

ابتدا نیمی از سینه مرغ را با زردچوبه ، سیر و پیاز تهیه کنید تا غذا تهیه شود. سپس برانچ را بشویید و بعد از چند ساعت آن را آبکش کنید.

مطالب پربازدید

کمی روغن در تابه ریخته و وقتی داغ است پیاز را با انار ریخته و پسته ها را در آن برش زده و با هم تفت دهید تا آب بین ساختار انار و پیاز باقی بماند. انار می رود و هنگام سرخ کردن ، کمی زعفران آب پز به مواد اضافه می کنیم.

سپس مرغ پخته شده و مرغ رنده شده را اضافه کرده و هم بزنید در حین سرخ کردن ، کمی نمک و فلفل به آن اضافه کنید. وقتی مواد کاملاً پخت و بخار آن بالا آمد ، حرارت را خاموش کرده و گشنیز خرد شده را اضافه کنید. زیرا نمی خواهیم به دلیل گرما رنگ سبز گشنیز تغییر کند.

در کف ظرف مورد نظر کمی روغن ، زعفران و آب بریزید سپس کمی کف برنج آبکش شده بریزید و صاف کنید سپس مایع تهیه شده از انار و مرغ را روی آن بریزید و سپس لایه بعدی را داخل آن بریزید به همان روش ادامه دهید ، کمی برنج و سپس مایع غذا را به آخرین مرحله این لایه ها اضافه کنید و کمی زعفران را روی آن بجوشانید و قابلمه را ببندید و بگذارید غذا بخار شود و با حرارت خیلی کم جا بیفتد.

مطالب پربازدید
وب گردی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا