مطالب پیشنهادی فارسی کلاب
آموزش انواع غذاها

طرز تهیه ته چین مرغ و انار، خوشمزه ترین غذای شب یلدا

مطالب پربازدید

طرز تهیه ته چین مرغ و اناریکی از غذاهای بسیار خوشمزه ای که می توان در شب یلدا تهیه و در کنار عزیزان میل نمود، ته چین مرغ و انار است. در ادامه با طرز تهیه ته چین مرغ و انار آشنا خواهید شد.

مواد لازم

برنج آبکش شده: 2 لیوان

آب انار شیرین: 2/5 لیوان

دانه انار: به مقدار لازم برای تزیین

مطالب پربازدید

ماست چکیده: سه چهارم لیوان

کره آب شده (یا روغن مایع): نصف لیوان

زرده تخم مرغ: 2 عدد

نمک، فلفل سیاه و قرمز: به مقدار لازم

مرغ پخته شده و تکه تکه شده: به مقدار دلخواه

مطالب پربازدید

طرز تهیه ته چین مرغ و انار

طرز تهیه ته چین مرغ و انار تقریبا مانند ته چین معمولی که اکثر بانوان درست می کنند می باشد با این تفاوت که، برای تهیه این غذای خوشمزه و یلدایی از انار و آب انار نیز استفاده می شود و جلوه زیبایی به سفره شب یلدا می بخشد.

1- ابتدا آب انار شیرین را در ظرف مناسبی ریخته و روی حرارت متوسط می گذاریم تا کمی غلیظ شود و سپس آن را برمی داریم و صبر می کنیم تا سرد شود.

2- زرده های تخم مرغ، ماست چکیده، نمک، فلفل سیاه و کره آب شده (یا روغن مایع) را در ظرفی مناسب به خوبی هم می زنیم تا کاملا یکدست شود.

3- برنج آبکش شده، مرغ پخته شده و تکه تکه شده و آب انار غلیظ شده را به مواد ته چین اضافه کرده و خوب مخلوط می کنیم.

4- ته ظرف ته چین را به خوبی چرب کرده و مواد ته چین را داخل آن می ریزیم و کمی با قاشق فشار می دهیم تا فشرده شود.

مطالب پیشنهادی فارسی کلاب

5- در ظرف را با ورق آلومینیوم می پوشانیم و تا نیم ساعت الی 40 دقیقه داخل فر با حرارت 200 درجه سانتی گراد قرار می دهیم یا اینکه روی حرارت متوسط شعله گاز خوب دم می کنیم.

6- بعد از آماده شدن آنرا در ظرف مخصوص پذیرایی ریخته و با دانه های انار، برنج زعفرانی و… تزیین می کنیم و نوش جان می کنیم.

ته چین زعفرانی

در دستور تهیه زعفران پایین ، از زعفران به عنوان ماده اصلی استفاده می شود. این ته دیگ همراه با غذا یا قبل از غذا در بسیاری از مهمانی ها پذیرایی می شود و طرفداران زیادی دارد ، اکنون اگر شما از افرادی هستید که علاقه مند به پخت ته زعفران هستید ، توصیه می کنیم این مقاله را از دست ندهید و آشنا نشوید (برنده شوید ، دریافت کنید) با تکنیک های مدرن که از زعفران آمده است.

ته دیگ زعفران به عنوان ته دوربین گزینه ای مناسب و شیک است. فقط باید به زیبایی تزئین شود. برای تهیه این ته دیگ ، می توانید در ته رنگی گلدان نیز عمل کنید و از این طریق ته شیک و ویژه دوربین را خواهید داشت.

ته چین زعفرانی

مطالب پربازدید
وب گردی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا