مطالب پیشنهادی فارسی کلاب
انواع مربا و ترشیجات

طرز تهیه سس فلفل قرمز ترکی بسیار خوشمزه و خوش طعم

مطالب پربازدید

سس فلفل قرمز ترکی، یکی از سس های خوشمزه و خوش طعم است که در بین مردم ترکیه و ایران بسیار پرطرفدار و مورد علاقه است. این سس معمولا در کنار غذاهایی مثل انواع ساندویچ ها،کتلت ها، سمبوسه و املت استفاده می شود و خصوصا به املت طعم بی نظیری می دهد. در ادامه طرز تهیه سس فلفل قرمز ترکی را می توانید ملاحظه نمایید.

طرز تهیه سس فلفل قرمز ترکی

مواد لازم

فلفل قرمز شیرین: حدود 1.5 کیلوگرم

روغن مایع: 1 قاشق غذا خوری

مطالب پربازدید

گوجه فرنگی: 2 تا 3 عدد

نمک: 1 قاشق چایخوری

طرز تهیه سس فلفل قرمز ترکی

ابتدا فلفل ها را شسته و خشک می کنیم و با چاقو آن ها را نصف می کنیم و تمام تخمه های فلفل ها را در می آوریم. بعد فلفل ها را خرد کرده و با غذاساز یا هر وسیله مناسب دیگری به صورت پوره در می آوریم. گوجه فرنگی ها را نیز شسته و خرد می کنیم و به دستگاه غذاساز توام با فلفل ها ، اضافه می کنیم تا با هم میکس شوند.

بعد از اینکه مخلوط فلفل و گوجه فرنگی به صورت پوره در آمد، از صافی رد می کنیم تا تفاله آن ها جدا شود. آب پوره فلفل و گوجه فرنگی را در ظرف مناسبی مثل قابلمه ریخته و روی حرارت بالا می گذاریم تا به غلظت مناسب برسد. در حین جوشیدن گاهی هم می زنیم تا ته ظرف نچسبد و خراب نشود. وقتی آب آن تمام شد و به غلظت مناسب و دلخواه رسید، شعله گاز را خاموش کرده و نمک و روغن مایع را نیز به آن افزوده و هم می زنیم.

در این مرحله سس فلفل قرمز ترکی آماده شده و می توانید آن را در ظرف شیشه ای دردار و مناسبی بریزید و در آن را محکم ببندید تا هوا وارد آن نشود.

مطالب پربازدید

نکته: شیشه محتوی سس را بهتر است به صورت وارونه (برعکس) در دمای محیط نگهداری کنید. در این صورت حتی تا مدت یک سال هم می توانید آن را در دمای محیط نگهداری کنید ولی هنگامی که در سس را باز کردید باید آن را در یخچال نگهداری کنید.

 

سوسیس بندری یک غذای جنوبی است. سوسیس بندری یکی از محبوب ترین غذاهای فست فود در بین ایرانیان است. می توانید مقدار سوسیس و سیب زمینی را به دلخواه کم یا زیاد کنید. در اینجا طرز تهیه را به شما آموزش می دهیم

 

سوسیس بندری

مطالب پیشنهادی فارسی کلاب

مطالب پربازدید
وب گردی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا