مطالب پیشنهادی فارسی کلاب
انواع مربا و ترشیجات

طرز تهیه لیمو عمانی خانگی

مطالب پربازدید

لیمو عمانی

در این مطلب قصد داریم بهتون طرز تهیه لیمو عمانی رو یاد بدیم. به راحتی میتونید تو خونه درست کنید و از لیمو عمانی خونگیتون لذت ببرید.

لیموترش تازه

 

مواد لازم

مطالب پربازدید
  • لیمو ترش ۱ کیلوگرم
  • سرکه ۱ فنجان
  • آب به مقدار لازم
  • نمک به مقدار لازم

 

طرز تهیه لیمو عمانی

1. لیموترش ها را بشوئید سپس روی آنها نمک بپاشید و به مدت ۱ روز کناری قرار دهید ، پس از ۱ روز لیموها را با آب سرد بشوئید.

2. درون قابلمه چند لیوان آب بریزید و سرکه را اضافه کنید و اجازه دهید به جوش بیاید ، باید لیموها را در ۲ مرحله به آب جوش مخلوط با سرکه اضافه کنید.

3. در مرحله اول لیموها را داخل مخلوط آب جوش و سرکه بریزید و ۱۰ ثانیه اجازه دهید بجوشند سپس لیموها را با آب سرد آبکشی کنید.

مطالب پربازدید

4. در مرحله دوم لیموهای آبکشی شده را مجدد داخل آب جوش بریزید و این بار ۱ دقیقه اجازه دهید لیموها بجوشند سپس داخل آبکش بریزید اما آبکشی نکنید.

5. پس از خنک شدن لیموها با خلال دندان سوراخ ریزی روی هر لیمو ایجاد کنید ، پارچه ای را در آفتاب پهن کنید و لیموها را به مدت ۱۰ روز روی پارچه قرار دهید ، پس از این مدت زمان لیموها را داخل سبد بریزید و در سایه قرار دهید تا کامل خشک شوند.

طرز تهیه لواشک

تهیه این لواشک به این بستگی دارد که چه میوه هایی در یخچال مانده و دیگر کسی نمی خواهد آنها را بخورد. این لطف لواشکا است! هرگاه هر میوه تغییر شکل یافته در یخچال می توان آن را به لواشک تبدیل شود .

مطالب پیشنهادی فارسی کلاب

مطالب پربازدید
وب گردی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا