مطالب پیشنهادی فارسی کلاب
شیرینی ها

تهیه خامه قنادی خوشمزه – ترفند سفت شدن خامه

مطالب پربازدید

طرز تهیه خامه قنادی

 حتما برای شما این سوال به وجود آمده که خامه های قنادی چگونه تهیه می شوند که آنقدر طعم و مزه لذیذ دارند. ما در این مقاله روش تهیه خامه قنادی را برای شما عزیزان آماده کرده ایم. تا به راحتی در منزل بتوانید آن را درست کنید.

خامه، طرز تهیه خامه، آموزش درست کردن خامه

مواد لازم

خامه پر چرب 250 گرم

اسانس یا وانیل ½ ق غ

مطالب پربازدید

شکر 2 ق غ

طرز تهیه خامه قنادی

ظرفی را که قرار است خامه را در آن درست کنید برای مدت حداقل 40 دقیقه داخل فریزر قرار دهید تا خوب سرد شود. بعد از گذشت نیم ساعت، خامه و شکر را در ظرفی که سرد شده میریزیم و به خوبی مخلوط می کنیم. آنقدر با همزن مخلوط می کنیم که رد همزن بر روی خامه بماند تا هنگام وارونه کردن ظرف خامه از ظرف بیرون نریزد.

سپس در مرحله آخر هم اسانس موردنظر یا وانیل را به خامه اضافه کنید و شکل دورانی هم بزنید. اگر همزن برقی ندارید شکر و خامه رو که از قبل مخلوط کردید را به مدت 20 دقیقه داخل فریزر قرار دهید، بعد از گذشت 20 دقیقه ظرف را بیرون آورده و دوباره هم بزنید این روند را می توانید 2 الی 3 بار انجام دهید تا خامه خوب سفت شود. با توجه به سلیقه افراد مختلف می توان برای تغییر سفیدی خامه از رنگ خوراکی یا شکلات برای استفاده کرد تا سفید رنگ نباشد.

دقت کنید

  • حتما از خامه پر چرب استفاده کنید.
  • دقت کنید که بعد از فرم گرفتن خامه حجم آن خیلی بیشتر می شود پس از همان ابتدا ظرفی بزرگ انتخاب کنید، تا در حین تهیه خامه به شکل نخورید.
  • اگر دوست دارید خامه را حالت دهید و آن را با قیف و ماسوره روی کیک بریزید و آن را تزئین کنید حتما 2 قاشق چایخوری نشاسته ذرت همزمان با شکر به آن اضافه کنید تا خامه فرم خود را بهتر حس کند.
  • بعد از این که خامه کیک خوب فرم گرفت و آماده شد آن را زیاد هم نزنید.

آموزش دسر پاناکوتا

برای تهیه این دسر ابتدا باید پودر ژلاتین را با نصف لیوان شیر مخلوط کرده و پس از 5 دقیقه آنرا با روش بن ماری در یکدیگر حل کنیم. سپس شیر باقی مانده را به همراه خامه و شکر به شیر محلول و ژلاتین اضافه کنید و روی حرارت زیاد هم بزنید تا شکر حل شود.

اگر از خامه فرم گرفته استفاده می کنید ، باید قند را خارج کنید. مواد حل شده را از روی حرارت برداشته و سپس شکلات تلخ رنده شده را اضافه کنید تا به دلیل حرارت مواد دسر ، شکلات ذوب شود. دسر قهوه ای می شود. در آخر وانیل را اضافه کنید و خوب مخلوط کنید تا مواد حل شده برای دسر کاملا ترکیب شود.

مطالب پربازدید

پاناکوتای شکلاتی آماده شده را در ظرف مورد نظر ریخته و در یخچال نگهداری کنید تا کاملاً بسته شود.

دسر پاناکوتا

 

مطالب پربازدید
وب گردی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا