مطالب پیشنهادی فارسی کلاب
شیرینی ها

شیرینی شیر تبریزی / شیرینی خوشمزه برای عید نوروز

مطالب پربازدید

شیرینی شیر تبریزیشیرینی شیر تبریزی

مردم آذربایجان، به خصوص تبریزی ها به آداب و رسوم محلی بسیار اهمیت می دهند و سعی میکنند مراسم مختلف غم و شادی را به نحو احسن بجا آورند. تبریزی ها  اهمیت زیادی به مراسم عید نوروز قائل هستند و سعی میکنند در این ایام با شیرینی های سنتی “شیرینی شیر تبریزی” و محلی خوشمزه از دوستان و آشنایان و میهمانان پذیرایی کنند.

در ایام نوروز بسیاری از مردم در تلاش هستند تا بتواند شیرینی های خوشمزه ای در خانه با مواد متناسب تهیه کنند. در این آموزش میخواهیم سوت شیرینی زعفرانی را آموزش دهیم. سوت شیرینی تبریز یکی دیگر از شیرینی های است که مردم ایران در ایام نوروز میل می کنند.

شیرینی های متنوعی در ایام نوروز میتوانید درست کنید. یکی از متنوع ترین و خاص ترین شیرینی ها طرز تهیه شیرینی دانمارکی در منزل است و مواد لازم این شیرینی در تمامی خانه ها یافت می شود و جزء ارزان ترین و خوشمزه ترین شیرینی های ایرانی است.

شاید در ایام نوروز شیرینی های کشمشی را میل کرده باشید و از خواص کشمش درون آن بی خبر باشید. کشمشی که در شیرینی ها یافت می شود بسیار پر خاصیت بوده و اندک افرادی وجود دارند که این شیرینی ها را میل نکرده باشند.

مطالب پربازدید

یکی از شیرینی های مخصوص عید نوروز که در بین تبریزی ها رواج دارد، شیرینی شیر (سوت شیرینی سی) می باشد که در انواع مختلف ساده، کاکائویی، پسته ای، گردویی و زعفرانی تهیه می شود. ضمنا تبریزی ها معمولا این شیرینی را با چای مصرف می کنند.

 

طرز تهیه سوت شیرینی تبریز

اینک روش تهیه این شیرینی خوشمزه را در ادامه ملاحظه کنید:

طرز تهیه ی سوت شیرنیسی
شیرینی شیر تبریزی

مواد لازم شیرینی شیر تبریزی

  • شیر:  ۴ لیوان
  • شکر:  ۲ لیوان
  • کره:   ۵۰ گرم
  • وانیل:  نصف قاشق چای خوری
  • گردو یا پسته:  به مقدار لازم
  • زعفران:  به مقدار لازم

طرز تهیه شیرینی شیر

ابتدا شیر را حداقل نیم ساعت می جوشانیم و همه شکر را به اضافه می کنیم و دوباره روی حرارت می گذاریم و آنقدر هم می زنیم تا به غلظت مناسب برسد. برای اینکه بفهیم به غلظت مناسب رسیده است یا نه، به اندازه نوک قاشق از مواد را داخل کاسه ای پر از آب می اندازیم، اگر فرم خود را حفظ کرد و توانستیم با دست آن را حالت بدهیم، نشانگر این است که به پخت و غلظت کافی رسیده است و باید از روی حرارت برداریم.

بعد از برداشن از روی حرارت، کره، وانیل، زعفران و در صورت تمایل پودر یا خلال پسته یا گردو را به آن اضافه کرده و آنقدر هم می زنیم تا سرد شده و حالت خمیری داشته باشد. حالا مایه اصلی این شیرینی خوشمزه آماده شده است و می توانید انواع و روشهای مختلف و دلخواه فرم دهید و ترئین کنید. مثلا می توانید مواد شیرینی را داخل قالب های چرب شده بریزید یا اینکه مواد را در سینی بریزید و روی آن خلال یا پودر پسته یا پودر نارگیل بزنید و به شکل دلخواه برش بزنید. بعد از تهیه این شیرینی روی آن نایلون بکشید تا تازه بماند.

مطالب پربازدید

شیرینی شیر اکنون آماده میل کردن است. نکات مهم شیرینی شیر را در نظر بگیرید و نوش جان کنید.

نکته: این شیرینی را اگر در ظرف دربسته و در یخچال نگهدارید، یک تا دو ماه ماندگاری دارد.

طرز تهیه شیرینی دانمارکی

در بسیاری از مهمانی ها و مراسم شیک ممکن است فضای زیادی برای کیک های خشک وجود نداشته باشد ، اما کیک های دانمارکی متفاوت هستند برای آموزش دانمارکی خانگی با ما همراه باشید.

مطالب پربازدید
وب گردی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا