مطالب پیشنهادی فارسی کلاب
شیرینی ها

مارشمالو با پودر ژله – خوشمزه ترین ژله پف پفی

مطالب پربازدید

طرز تهیه مارشمالو با پودر ژله

ژله مارشمالو یکی از ژله هایی است که طرفدارهای زیادی را به خود جذب کرده است. در این مقاله قصد داریم طرز تهیه مارشمالو با ژله را بهتون آموزش بدیم.

مواد لازم

ژله هندوانه 2 بسته

گلوکز 2 ق غ سر صاف

آب سرد 2/3 پیمانه

مطالب پربازدید

ژله سبز 1 بسته

گلوکز 1 ق غ سر صاف

آب سرد 1/3 پیمانه

مقداری پودر نارگیل

آب رو حتما دقیق اندازه بزنید خیلی مهم

مطالب پربازدید

گلوکز بافتشو بهتر میکنه ولی میتونید از عسل هم استفاده کنید

دستور پف پفی

در ابتدا ژله قرمز رو با آب مخلوط می کنید و بذارید روی حرارت کم برای مدت 10 دقیقه، هم بزنید تا خوب شفاف بشه. سپس گلوکز رو بهش اضافه کنید و خوب مخلوطش کنید و از حرارت بردارید و با همزن خوب هم بزنید تا زمانی که بافتش پفکی بشه حدود 4 تا 7 دقیقه بستگی به مخلوط کردنتون داره و اما اگر طولانی بشه و سرد، سفت بشه دگ به راحتی تو قالب جا نمیشه. حالا یه ظرف مستطیل یا مربع(20*20) رو داخلش رو خوب چرب کنید و سطح کفش رو با پودر نارگیل پر کنید و پف پفی قرمز رو یکدست بر روی نارگیل پخش کنید و بزارید کنار.

و ژله سبز رنگ رو هم به هیمین طریق آماده می کنیم و بر روی لایه قرمز میریزیم و روشو صاف می کنیم و کمی هم پودر نارگیل رو ژله سبز رنگ بپاشید و یک ساعت تا یک ساعت و نیم بزارید داخل یخچال تا خوب سفت بشه و سپس از قالب خارج کنید و روی یک میز کاغذ بذارید و پودر نارگیل رو روش بپاشید سپس قالب را روی پودر نارگیل ها برعکس کنید تا ژله مارشمالو را برای برش آماده شود.

حالا ژله را به قالب های کوچک برش بزنید و روی هر کدوم دوباره پودر نارگیل بپاشید. حالا روی هر کدوم از قالب ها چیپس شکلاتی اشکی بزارید که شبیه به تخمه های هندوانه بشه.

طرز تهیه ژله رولی

یک بسته ژله

مطالب پیشنهادی فارسی کلاب

یک لیوان آب داغ

بستنی دو قاشق

برای تهیه ژله رولت ، ابتدا بستنی وانیلی را از یخچال بیرون آورده و بگذارید در دمای اتاق نرم شود (نباید کاملاً مانند شیر ذوب شود ، بلکه باید کمی نرم شود و از حالت اولیه خارج شود) و یک قوری ذوب کنید و آن را روی آتش بگذارید تا آب جوش بیاید.

سپس ژله را در ظرفی ریخته و 1 فنجان آب جوش به آن اضافه كرده و كاسه را روی كتری قرار داده و پودر ژله را با قاشق آرام در آب هم بزنید تا كاملاً در آب حل شود و شفاف شود. در مرحله بعد بستنی را به آن اضافه می کنیم

به آرامی هم بزنید تا ژله و بستنی یکدست شود ، سپس کنار بگذارید. سپس روی سینی رینگ کمی آب بپاشید و کف کیسه را با فریزر پهن کنید تا کل سینی را بپوشاند و ژله را به دقت در ته سینی بریزید.

در یخچال قرار دهید تا ژله بستنی به مدت 30 دقیقه پوشانده شود. اگر بعداً ژله را بردارید چون خیلی سفت است ، ممکن است هنگام غلتیدن آن شکسته شود یا اگر خیلی زود آن را خارج کنید ، ژله خرد می شود.

بنابراین زمان در یخچال 30 دقیقه است ، نه بیشتر ، نه کمتر. سپس ژله بستنی را از یخچال بیرون آورده و با چاقوی عمودی آن را از فاصله 2 سانتی متری برش داده و مانند اندازه نوار بغلتانید و آنها را روی سینی قرار دهید.

می توانید ته ژله بستنی را از طریق یک خلال دندان برش بزنید تا در پایان کار ژله مانند آب نبات رنگ شود و اگر چندین مدل ژله بستنی با طعم های مختلف درست کنید و کنار هم قرار دهید زیبا تر میشود.

مطالب پربازدید
وب گردی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا