مطالب پیشنهادی فارسی کلاب
شیرینی ها

طرز تهیه کیک شکلاتی بسیار خوشمزه و ساده در منزل

مطالب پربازدید

طرز تهیه کیک شکلاتی

کیک های بسیار متنوعی با طعم و مزه های مختلفی وجود دارد. ولی کیک کاکائویی یکی از کیک های موردعلاقه بسیاری از افراد است. اگر از طرفداران کیک شکلاتی یا کاکائویی هستید ما در این مقاله طرز تهیه کیک شکلاتی رو بهتون آموزش میدیم.

مواد لازم

پودر نارگیل 1 ق س

آرد 2 پیمانه

وانیل نوک ق چ

مطالب پربازدید

تخم مرغ 4 عدد

نشاسته ذرت 2 ق غ

بکینگ پودر 2 ق چ

شکر 1 پیمانه

روغن ¾ پیمانه

مطالب پربازدید

شیر ¾ پیمانه

طرز تهیه کیک کاکائویی

در ابتدا 4 تا سفیده رو با نصف پیمانه شکر مخلوط کنید تا کاملا پفکی بشه و از ظرف نریزه. حالا زرده تخم مرغ رو با بقیه شکر ترکیب کنید تا کرم رنگ بشه و شکر داخلش خوب حل بشه سپس روغن و شیر رو بهش اضافه کنید. قالبی که برای کیک آماده کردید رو با کره یا روغن جامد چرب کنید و روی آن آرد بپاشید. 2 ق غ از آرد بردارید با 2 ق غ نشاسته ذرت ترکیب کنید و با بکینگ پودر 3 بار الک کنید باقی مانده آرد رو بزارید در جای خنک(یخچال)

مخلوط سفیده تخم مرغ با آرد را به ترتیب به مواد اضافه کنید و به صورت دورانی هم بزنید، حالا مایع رو 2 قسمت کنید و تو یک قسمت پودر کاکائو رو الک کنید. حالا نوبت به این رسیده که مواد رو قالب اضافه کنیم، اول مایع سفید و بعد اون مایع کاکائویی رو بریزید و همین ترتیب رو لایه به لایه ادامه بدید و با یک سیخ چوبی مایع رو مخلوط کنید یادتون نره وانیل رو اضافه کنید بهش و همینطور میتونید پودر نارگیل رو داخل مواد بریزید و هم میتونید بعد از پختن کیک مقداری کاکائو روی کیک ریخته و پودر نارگیل رو بهش اضافه بکنید و قالب رو به مدت 20 تا 30 دقیقه داخل فر بزارید. 

دقت کنید حواستون به فر باشه کیک نسوزه به خاطر اینکه درجه فرها باهم فرق می کنند.

آموزش آب نبات های رنگی

مطالب پیشنهادی فارسی کلاب

نبات نوعی قند است که از نیشکر بدست می آید و برای شیرین سازی مواد مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. آب نبات یک نسل قدیمی از آب نبات مدرن است که از زمان های بسیار قدیم در قطعات ساده و فراوان در دسترس مردم قرار گرفته است. برای تهیه آب نبات های رنگی با سایت

فارسی کلاب همراه باشید.

مطالب پربازدید
وب گردی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا