مطالب پیشنهادی فارسی کلاب
آشپزی و تغذیهشیرینی ها

کیک بسبوسه پنیری خوشمزه + آموزش مرحله به مرحله آسان

مطالب پربازدید

کیک بسبوسه پنیری خوشمزه و ساده

کیک ها انواع مختلفی دارند و هر کدام به روش های مختلفی پخته می شوند. کیک بوسیدن یکی از محبوب ترین انواع کیک است. طرز تهیه بوسه شبیه کیک شربت و کیک باقلوا است و در روش پخت این نوع کیک از آرد بلغور استفاده می شود.

تو این روش بهتون یاد داده میشه که با کمترین هزینه بتونید کیک بسبوسه پنیری رو تهیه کنید که از این کیک به عنوان میان وعده غذایی میتوان استفاده کرد.

کیک بسبوسه پنیری

مواد لازم برای پخت کیک بسبوسه پنیری:

تخم مرغ 2 عدد – وانیل به مقدار لازم – روغن مایع یک چهارم لیوان – بکینگ پودر 1 ق چ – سرشیر 1 لیوان – پودر نارگیل 1 لیوان – شکر سه چهارم لیوان – آرد سمولینا نصف لیوان – آرد سفید نصف لیوان – پنیر خامه ای 250 گرم – شیر 2 ق غ – خامه صبحانه به میزان لازم.

مطالب پربازدید

مواد لازم برای شربت:

شکر سه چهارم لیوان – آب سه چهارم لیوان – آبلیموی تازه 3.2 قطره – هل و زعفران و گلاب: کمی فقط برای معطر کردن شربت

طرز تهیه شربت:

تهیه کیک بسبوسه پنیری :آب و شکر رو بذارید بجوشه، وقتی غلیظ شد آبلیمو رو بهش اضافه کنید و کمی بعد هم هل،زعفران و گلاب رو اضافه کنید و دو سه قل که زد از روی حرارت بردارید و بذارید کنار تا سرد بشه.

شربت کیک بسبوسه

طرز تهیه بسبوسه خوشمزه:

  1. فر رو با حرارت 190 درجه روشن کنید.پنیر خامه ای و شیر رو باهم مخلوط کنید تا کمی شل بشه و راحت تر بشه بازش کرد، بعد یه لایه سلفون رو روی میز پهن کنید و مخلوط پنیر رو بریزید روش و با لیسک بازش کنید تا به اندازه قالب بشه. پنیر و سلفون زیرش رو توی سینی بذارید و توی یخچال قرارش بدید تا کمی سفت بشه و خودشو بگیره.
  2. تخم مرغ، وانیل، روغن مایع، بکینگ پودر، سرشیر، پودر نارگیل و شکر رو باهم مخلوط کنید و با همزن برقی به مدت 3 دقیقه هم بزنید. بعد آرد سفید و سمولینا رو اضافه کنید و هم بزنید، نصف مایه رو توی قالب بریزید و روش رو صاف کنید قبلش ظرف رو کامل چرب کنید.
  3. پنیر رو از توی یخچال در بیارید و از سمتی که سلفون نداره رویه مایه بسبوسه بذارید و به آرومی سلفون رو از روش جدا کنید. به این ترتیب یه لایه پنیر روی مخلوط بسبوسه قرار می گیره. اگه پنیر رو بزرگتر از قالب باز کردید که الان میتونید اضافاتاش رو بگیرید و اگه کوچیکتره، کمی پنیر روی جاهایی که خالی مونده بذارید. حالا نصف مایه بسبوسه رو روی پنیر بریزید و روش رو صاف کنید.
  4. قالب را در فر به مدت 55-45 بگذارید و وقتی روی بسبوسه طلایی شد آن را از فر خارج کنید بلافاصله شربت سرد رو روی بسبوسه داغ بریزید،ممکن است در همان ابتدا شربت روی بسبوسه بماند اما بعد از 3-2 دقیقه به خرد کیک میرود.

کیک بسبوسه

حال روش تهیه کیک بسبوسه پنیری را فرا گرفتید . نوش جان

مطالب پربازدید

مطالب پربازدید
وب گردی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا