مطالب پیشنهادی فارسی کلاب
فرهنگ و هنر

همایش مقاومت اسلامی از نگاه قرآن در قم برگزار می شود

مطالب پربازدید

همایش مقاومت اسلامی از نگاه قرآن در قم برگزار می شودرئیس پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن کریم گفت: همایش ملی مقاومت اسلامی از نگاه قرآن، 17 بهمن ماه امسال با حضور اندیشمندان و پژوهشگران در قم برگزار می شود.

حجت الاسلام محمدصادق یوسفی مقدم امروز (سه شنبه) در نشست خبری این همایش، در سالن علامه طباطبایی مرکز همایش های غدیر گفت: قرآن کریم زبان مشترک امت اسلامی است و همه جوامع اسلامی به دیده احترام به این کلام الهی می نگرند. هر اقدام و اندیشه ای مستند به قرآن بشود امت اسلام در برابر آن خاضع و پذیرای آن هستند.

امروز مقاومت مسئله مهم و نیاز ضروری جامعه و امت اسلامی است و تنها راه حفظ و بقای اسلام در برابر توطئه های مخالفان و دشمنان مقاومت است. بهترین منبعی که می تواند به امت اسلامی برای واحده شدن در برابر دشمنان کمک کند، قرآن کریم زبان مشترک و مورد اعتقاد همه امت ها و مذاهب گوناگون اسلامی است.

دبیر علمی همایش مقاومت اسلامی از نگاه قرآن همچنین گفت: قرآن به عنوان منبع اصلی این همایش انتخاب شده و همه فعالیت ها و مقالات باید مستند به قرآن باشد. قرآن بارها ما را به استقامت و مقاومت دعوت کرده و مقاومت را به عنوان یک فکر و اندیشه تبیین کرده است. خداوند در سوره هود، آیه 111 و 112 و آیه 30 سوره فصلت، بر استقامت تاکید می کند.

مطالب پربازدید

محورها و چگونگی ارسال مقاله

وی در مورد محورهای اصلی این همایش و چگونگی ارسال مقالات گفت: مبانی و اصول مقاومت اسلامی از منظر قرآن کریم، شاخصه ها و الگوهای مقاومت در قرآن کریم، دستاوردهای مقاومت از منظر قرآن کریم، چالش های مقاومت از منظر قرآن کریم، گفتمان سازی مقاومت از منظر قرآن کریم محورهای اصلی این همایش است.

چکیده مقالات باید تا 1 دی 98 و اصل مقالات باید تا 1 بهمن 98 به دبیرخانه این همایش به آدرس: قم، ابتدای خیابان معلم، پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن کریم و یا ایمیل و سایت همایش به آدرس moghavemat@isca.ac.ir ارسال شود.

مقالات منتخب در مجلات علمی پژوهشی به چاپ می رسد و جوایز نفیس به مقالات برگزیده اهدا خواهد شد.

 

 

مطالب پربازدید

مطالب پربازدید
وب گردی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا