مطالب پیشنهادی فارسی کلاب
فرهنگ و هنر

اولین کنگره عکس نوشت “هزار قافله درد” برگزار می شود

مطالب پربازدید

اولین کنگره عکس نوشت "هزار قافله درد" برگزار می شوداولین کنگره عکس نوشت “هزار قافله درد” با محویت اربعین حسینی توسط موسسات فرهنگی شیعا (قم) و سلیس برگزار می شود.

بنا بر گفته های دبیر اولین کنگره عکس نوشت “هزار قافله درد” با خبرگزاری مهر، اثر ارسالی یا باید رباعی، دوبیتی و یا تک بیت باشد، در حوزه نثر هم در حد یک کپشن مرسوم در فضای اینستاگرام. اشعار باید عنصر شاعرانگی و خیال داشته باشند.

در برخی کنگره های دیگر که برگزار می شند، عموما عکس نوشت یا کپشن را به عنوان بخش جانبی در نظر می گیرند اما اینکه بخش تخصصی و اصلی یک کنگره باشد تا حالا سابقه نداشته است. بنا داریم سنگ بنای سال آینده را از اربعین امسال بگذاریم و فراخوانی منتشر کنیم که عکاسان، عکس های ثبت شده خود را از اربعین همین امسال به ما برسانند.

مهلت ارسال آثار

عمار موحد افزود: مهلت ارسال آر تا 30مهرماه 98 می باشد که امکان دارد یک هفته تمدید شود. شزایط ارسال آثار در پایگاه اینترنتی “شیعاگالری” (shiagallery.com) توضیح داده شده است.

مطالب پربازدید

مراسم اختتامیه و تعداد برگزیدگان

وی در مورد مراسم اختتامیه کنگره اظهار کرد: بنا براین است که برای سال اول، اختتامیه به صورت مجازی باشد (اسامی را در فضای مجازی اعلام می کنیم و جوایز را ارسال می کنیم). چون کنگره کشوری است، سعی کردیم هم در هزینه ها صرفه جویی شود هم در رفت و آمدها. سعی کردیم از برگزاری مراسم اختتامیه کلیشه ای هم خودداری کنیم و هزینه ها را صرف ارتقای جوایز کنیم. یعنی اگر قرار بود جدا از هر 3 برگزیده بخش اصلی 10 نفر تقدیری داشته باشیم، این 10 فر را به رقم 20 رساندیم.

پس از پایان اولی دوره، تمام 20 اپر تقدیری و 6 اثر برگزیده به جز بارگذاری در سایت شیعا، در قالب یک کتاب نفیس هم چاپ و عرضه می شوند.

پیاده روی نجف به کربلا صرفا پیاده روی نیست که انجام می شود و انگار با جهان دیگری روبرو هستید. یک عده فکر می کنند مثل پیاده روی 22 بهمن است که کیک و ساندیس دولتی پخش شود. نه اصلا اینطور نیست، باید رفت و دید. این پیاده روی جلوه ای از قیامت و و ظهور است.

مطالب پربازدید
وب گردی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا