مطالب پیشنهادی فارسی کلاب
فرهنگ و هنر

نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در قم برگزار می شود

مطالب پربازدید

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان قمحجت الاسلام امیرعطااله جباری (مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم) گفت: نهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی با معرفی ۱۲ عنوان کتاب در سه رده سنی «کودک»، «نوجوان» و «جوان و بزرگسال» در قم برگزار می شود.

برای رده سنی«کودک» (۴ تا ۱۲ سال) کتاب‌هایی با عناوین «امام رضا علیه‌السلام» نوشته زهرا عبدی (انتشارات جمکران)، برای متولدین ۱۳۸۶تا ۱۳۸۹ «کبوتر‌ها و آهوها» نوشته سید احمد میرزاده (انتشارات به نشر)، برای متولدین ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۴، «فاطمه و فاطمه» (شباهت‌های حضرت معصومه با حضرت زهرا سلام‌الله علیهما) نوشته محمد مهاجرانی (انتشارات زائر) انتخاب شده است. در بخش ویژه این گروه سنی۱۳۹۰ تا ۱۳۹۴ کتاب «هشت قصه از امام جواد علیه‌السلام» نوشته حسین فتاحی (انتشارات قدیانی) در نظر گرفته شده است.

برای رده سنی «نوجوان» (۱۳ تا ۱۷ سال) نیز کتاب‌های «راز آن بوی شگفت؛ داستانی بر اساس زندگی امام رضا علیه‌السلام» نوشته فریبا کلهر (انتشارات به نشر)، «با کبوتر‌های گنبد؛ سروده‌هایی درباره امام رضا علیه‌السلام برای نوجوانان» نوشته احمد میرزاده (انتشارات به نشر)، و در بخش ویژه این رده سنی کتاب «درختی که بال در آورد؛ داستان‌هایی از زندگی امام جواد علیه السلام» نوشته مجید ملامحمدی (انتشارات بوستان کتاب) معرفی شده است.

برای رده سنی «جوان و بزرگسال» (۱۸ سال به بالا) پنج منبع غنی همچون «مهارت‌های ارتباط مؤثر در سیره امام رضا علیه‌السلام» نوشته علی جانفزا (انتشارات به نشر)، «فصل فیروزه» نوشته محبوبه زارع (انتشارات کتابستان معرفت)، «درّ عصمت؛ مروری بر زندگانی حضرت معصومه سلام‌الله علیها» نوشته علی اشرف عبدی (انتشارات زائر)، «زندگانی حضرت احمدبن موسی علیه السلام شاه‌چراغ» نوشته محمدرضا سنگری (انتشارات شاهچراغ) و در بخش ویژه این رده سنی نیز کتاب «سیره تقوی؛ ترجمه و توضیح چهل حدیث درباره سیره امام جواد علیه‌السلام» نوشته جواد محدثی (انتشارات به نشر) انتخاب شده است.

مطالب پربازدید

حجت الاسلام والمسلمین جباری بیان کرد: این جشنواره در دو بخش «فردی» و «خانوادگی» و به دو شیوه مکتوب و الکترونیکی برگزار می‌شود و در هر دوره، این جشنواره از ویژگی‌های خاصی برخوردار بوده است که از جمله آن می‌توان به انتخاب ۱۲ عنوان کتاب با سلایقی متفاوت و در رده‌های سنی مختلف اشاره کرد.

وی همچنین گفت: علاقمندان می‌توانند در هر گروه سنی، تمامی کتاب‌های مخصوص خود را مطالعه و با شیوه‌هایی که ذکر شد در مسابقه شرکت کنند. جوایز برگزیدگان نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در دو سطح ملی و استانی معرفی می‌شوند و افراد می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به نشانی www.razavi.iranpl.ir مراجعه کنند. دریافت فایل pdf کتاب‌ها به صورت رایگان از www.razavi.iranpl.ir امکان پذیر است.

مطالب پربازدید
وب گردی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا