مطالب پیشنهادی فارسی کلاب
فرهنگ و هنر

چهارمين جشنواره آواها و نواهاي رضوي

مطالب پربازدید

چهارمین جشنواره آواها و نواهای رضویاحد جاودانی (مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران) با اعلام کرد: جشنواره آواها و نواهای رضوی در چهارمین سال برگزاری با استقبال هنرمندان و اهالی موسیقی مواجه شده است که این نشان از علاقه‌مندی و ابراز ارادت جامعه هنری و هنرمندان عرصه موسیقی به ساحت نورانی امام هشتم(ع) است.

وی همچنین گفت: شرکت‌کنندگان در این دوره در بخش‌های رقابتی شامل: آواهای رضوی در حوزه‌های مولودی خوانی، منقبت خوانی، چاوشی خوانی، مرثیه خوانی، توسل خوانی، منظومه خوانی، ثنا و نیایش، مناجات خوانی، پیش خوانی‌های تعزیه، موسیقی آوازی در تمامی حوزه‌های موسیقی ایرانی(ردیف دستگاهی، مقامی) و نواهای رضوی در حوزه‌های هم‌نوازی ساز و آواز در تمامی حوزه‌های موسیقی ایرانی(ردیف دستگاهی، مقامی) شرکت می‌نمایند.

بخش غیررقابتی جشنواره نیز شامل: مرور آثار تولید شده در حوزه رضوی، تجلیل از هنرمندان و ذاکران رضوی و بخش ملل است. بخش موسیقی ملل این جشنواره برای سومین سال پیاپی با دعوت از هنرمندان سایر کشورها که در حوزه رضوی تولید اثر کرده‌اند به ارائه و معرفی آثار موسیقایی در سطح بین‌المللی می‌پردازد.

شورای سیاست‌گذاری و داوران این جشنواره که به میزبانی استان تهران برگزار می‌شود متشکل از: احمد صدری، حسام‌الدین سراج، شهرام صارمی ، مهیار شادروان، هوشنگ جاوید، قاسم رفعتی و جهانگیر نصری‌اشرفی است که مسئولیت سیاست‌گذاری و انتخاب آثار برتر را به عهده دارند.

مطالب پربازدید

استان تهران در ایام دهه کرامت (میلاد امام رضا(ع) و حضرت معصومه (س) از تاریخ ۱۳تا ۱۵تیرماه ۹۸) میزبان برگزاری چهارمین جشنواره آواها و نواهای رضوی از سری برنامه‌های هفدهمین دوره جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) خواهد بود . آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره ۳۰خرداد ماه است و ثبت نام از طریق پایگاه اطلاع رسانی جشنواره به نشانی tehran.shamstoos.ir انجام خواهد شد.

مطالب پربازدید
وب گردی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا