توصیه هایی برای کاهش وزن بیشتر پس از ورزش

0
84
نوشیدن آب

راههای کاهش وزن

نوشیدن آب راههای کاهش وزن کمبود آب باعث می‌شود که سوخت و ساز بدن کاهش یابد بسیای از افراد تصور می‌کنند که برنامه ورزشی آنها است که میزان وزن کم کردن را مشخص می‌کند اما کارهای دیگری که بعد از ورزش یا در زمانیکه ورزش نمی‌کنیم انجام می‌دهیم نیز بسیار مهم و اثرگذار هستند.

برای این که نتیجه‌ ورزش را بیشتر کنیم باید به بدن امکان این که ریکاوری انجام دهد را بدهیم. کارهایی که در زمان خارج از ورزش انجام می‌دهیم به اندازه ورزش مهم هستند.

 

توصیه‌های زیر می‌تواند به شما کمک کند تا کاهش وزن بیشتری داشته باشید و اثرگذاری ورزش و افزایش دهید:

 

بخوابید:

خوابیدن به کاهش وزن کمک می‌کند. خواب عمیق کمک می‌کند که بافت‌های عضلانی ترمیم شوند و هورمون رشد افزایش یابد. کمبود خواب باعث افزایش وزن می‌شود. زمانی که خسته هستید بدن شما موادی ترشح می‌کند که بیشتر نیاز به قند پیدا می کنید. بدن غذا و مواد غذایی که سریع به انرژی تبدیل شوند را می طلبد.

 

انجام فعالیت‌های آرام:

در بین روزهایی که ورزش شدید و سنگین انجام می دهید فعالیت آرام داشته باشید. این کار باعث می‌شود که جریان خون در عضلات ادامه‌ پیدا کند. درد عضلانی کمتر شود و سیستم عصبی فعال باشد. برای مثال ورزش‌هایی همچون یوگا یا پیاده روی انجام دهد.

 

خواب عمیق کمک می‌کند که بافت‌های عضلانی ترمیم شوند و هورمون رشد افزایش یابد

 

به غذای بعد از ورزش توجه کنید:

بعد از ورزش یک میان وعده مفید مصرف کنید. سعی کنید در این میان وعده پروتئین داشته باشید. تخم مرغ می‌تواند مناسب باشد. شیرکم چرب و آب میوه نیز گزینه‌های خوبی هستند.

 

ماساژ داشته باشید:

ماساژ بعد از ورزش می‌تواند ۶۰ درصد به ریکاوری کمک کند.ماساژ تورم بافت‌های ماهیچه‌ای را کاهش می‌دهد و میزان جریان خون را افزایش می‌دهد.

 

بیشتر آب بنوشید:

کمبود آب باعث می‌شود که سوخت و ساز بدن کاهش یابد. برای هر ساعتی که ورزش می کنید ۵۰ تا ۶۰ میلی لیتر آب نیاز دارید. یک بطری آب استاندارد حدود ۵۰۰ میلی لیتر است. چهار بطری آب معادل هشت لیوان آب است.

 

قبل از ساعت 8 شام بخورید:

شما باید غذا را دو تا سه ساعت قبل از خواب بخورید. هنگام خواب ، کل بدن شما شل می شود ، که شامل سیستم هضم نیز می شود. شما به حداکثر قدرت دستگاه گوارش نیاز دارید تا بیشترین استفاده را از غذای خود ببرید!

 

بین وعده های غذایی استراحت کنید:

نه تنها باعث می شود مغز به خوبی و با حوصله جوید ، بلکه وقفه بین وعده های غذایی نیز کمک می کند. اگر بعد از استراحت هنوز احساس گرسنگی می کنید ، ادامه غذا خوردن دیگر مشکلی ندارد. اما اگر معده شما به اندازه کافی گفت ، غذا را کنار بگذارید و بقیه را برای بعد ذخیره کنید

منبع:isna.ir

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here