مطالب پیشنهادی فارسی کلاب
اخبار اقتصادی و بازرگانی

آیا امام خمینی (ره) مصرف گوشت منجمد را حرام اعلام کرد؟

مطالب پربازدید

برخی در فضای مجازی با انتشار تصاویر توزیع گوشت منجمد، توزیع و مصرف این گوشت ها را مغایر با صحبت‌های امام‌(ره) مبنی بر حرام‌ بودن آن دانستند.

گوشت یخ زده

اخیرا برخی از کانال‌های تلگرامی و کاربران توئیتری با انتشار تصاویر مرکز پخش گوشت‌های منجمد، صحبت‌های امام خمینی(ره) مبنی بر حرام بودن گوشت‌های منجمد و دستور به نخست‌وزیر برای جمع‌آوری این گوشت را منتشر کردند و این را یک تناقض  دانستند

 

مطالب پربازدید

درباره صحت این موضوع باید گفت که این فتوا و دستور صحت دارد و در صفحه 280 جلد 8 صحیفه امام هم آمده است.

متن کامل این دستور به شرح ذیل است: «جناب آقای نخست وزیر ‏

لازم است جنابعالی به مقامات مربوطه دستور دهید از ورود گوشتهای یخزده و‏‎ ‎‏مصرف کردن آنها بشدت جلوگیری شود و آنچه از این نوع گوشتها موجود است از بین‏‎ ‎‏برود؛ زیرا آنها نجس و حرام است، و مردم نیز حق استفاده از آنها را به عنوان خوراک‏‎ ‎‏ندارند و می توانند به مصرف کشاورزی مانند کود زمین برسانند.‏»

این حکم فردای همان روز یعنی 12 اسفند 1357 در روزنامه های آن زمان ازجمله کیهان چاپ شده است.

نگاهی به سخن بنیانگذار انقلاب نشان می‌دهد که علت حرمت این عمل در دیدگاه امام چیست؟

مطالب پربازدید

«هر قراردادی که اینها کردند، مراتع سرسبز بسیار غنی ایران را دادند – آنطور که به من نوشته بودند – به یک هیأتی که یکی از آنها هم ملکه انگلستان است، مراتعی که متخصصین – آنهایی که آمدند دیدند – گفتند بهترین مراتع در دنیاست از حیث دامداری، اینها دادند به او! و خود مملکت ایران مانده؛ حالا گوشتش را باید گوشت یخ کرده‌هایِ … آنها را بیاورند و اینجا خودش ندارد. اینها خیانت نیست بر یک مملکتی؟!»(جلد ۵ – صفحه ۶۷)

 

مطالب پربازدید
وب گردی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا