مطالب پیشنهادی فارسی کلاب
اخبار اقتصادی و بازرگانی

استفاده از رمز دوم پویا پر از اشکال است، مردم را مجبور به استفاده از آن نکنید

مطالب پربازدید

استفاده از رمز دوم پویا پر از اشکال است، مردم را مجبور به استفاده از آن  نکنیدرئیس مرکز تجارت جهانی ایران گفت: طرح و برنامه فعلی پر نقص بوده و اجرای رمز دوم پویا به سبک و سیاق فعلی چندان قابل اجرا نیست، به همین خاطر بانک مرکزی مجبور است تا آخرین تاریخ استفاده از رمز پویا را مدام تمدید کند و نتیجه مثبتی نیز از اجرای این طرح عاید هیچکس نخواهد شد، پس شایسته است که مسئولین امر مجددا این طرح را از پایه و اساس مورد بازبینی قرار داده و برنامه جدید و بی اشکال و قابل دفاعی طراحی کنند و با زور و فشار مردم را مجبور به استفاده از برنامه های سخت و دشوار و پراشکال نکنند.

محمدرضا سبزعلیپور گفت: قریب به یک سالی است که زمزمه استفاده از رمز دوم پویا در کشورمان آغاز شده و در همین راستا بر اساس بخشنامه بانک مرکزی مقرر گردیده بود تا ابتدای خردادماه 98 رمز دوم اینترنتی کارت های بانکی منسوخ و استفاده از درگاه های پرداخت اینترنتی صرفا با رمز یکبار مصرف یا به اصطلاح “رمز دوم پویا” امکانپذیر شود. مسئولین محترم بانک مرکزی جهت جلوگیری از کلاهبرداری ها و هک شدن کارت های مردم، طرحی نو درانداختند و به مردم تکلیف نمودند تا از این پس برای ترکنش های اینترنتی خود صرفا از رمز جدید یکبار مصرفی به نام “رمز دوم پویا” استفاده کنند تا کلاهبرداران در مدت زمان یک الی دو دقیقه ای که این رمز اعتبار دارد نتوانند کارت ها را هک و یا پول مردم را از کارت هایشان خارج نمایند.

از جانب مسئولین بانک مرکزی چندین تاریخ به عنوان ضرب الاجل و آخرین زمان استفاده از روش فعلی تعیین شده است اما هر بار تاریخ قبلی تمدید گردیده، از همین رو پس از گذشت قریب به 8 ماه هنوز استفاده از رمز پویا در کشورمان اجرایی نشده و هر بار تاریخ جدیدی به عنوان آخرین فرصت مشخص و به مردم اعلام می گردد.!!!

سبزعلیپور همچنین گفت: بنا به دلایلی شفاف و ملموس اجرایی نمودن “رمز دوم پویا” در سراسر ایران و بین آحاد مردم کاری است بس دشوار و قطعا به این زودی ها قابل انجام نیست.!!! رمز دوم پویا باید به نحوی طراحی شود که استفاده از آن برای تمامی مشتریان بانک ها در سراسر ایران سهل و قابل استفاده باشد به نوعی که باسواد و بیسواد، پیر و جوان، تهرانی و شهرستانی، گوشی دار و بی گوشی، تک کارتی و چند کارتی و همه و همه بتوانند رمز پویا را نصب و همچنین براحتی از آن استفاده کنند، اما در حال حاضر پیچیدگی و گرفتاری استفاده از رمز پویا بقدری زیاد است که حتی مشتریان باسواد و متخصص هم بعضا دچار مشکل می باشند و چه بسا هنوز برخی از مدیران عامل و اعضای هیئت مدیره بانک ها نیز هنوز برنامه استفاده از رمز پویا را نصب نکرده و با آن آشنایی ندارند.!!!

مطالب پربازدید

وی به مسئولین امر توصیه کرد: یا کاری را انجام ندهید و یا اگر مصصم به اجرای آن هستید لطفا برنامه ای بطور جامع، کامل، صحیح، متحدالشکل، بی عیب و نقص و قابل استفاده برای عموم طراحی و پیاده نمایید تا هیچ حرف و حدیثی در روند اجرای آن وجود نداشته باشد. اگر برنامه و پروژه ای را یک سال دیرتر اجرا کنیم خیلی بهتر از آن است که آن را بطور ناقص و مملو از اشکال و با ایجاد ناراحتی بین مردم و کشور اجرا نماییم.

مطالب پربازدید
وب گردی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا