مطالب پیشنهادی فارسی کلاب
اخبار اقتصادی و بازرگانی

صنعت پوشاک در ایران حال خوبی ندارد / قیمت مواد اولیه بالاست

مطالب پربازدید

تولید پوشاکصنعت پوشاک از جمله مهمترین و پرسابقه ترین صنایع در ایران و جهان است که به علت اشتغالزایی فوق العاده ای که دارد، اکتریت قیب به اتفاق کشور‌های بزرگ دنیا را بر آن داشته که با حمایت از این صنعت به رشد و شوفایی اقتصادی و اجتماعی کشور و ملتشان کمک کنند و این در حالی است که متاسفانه در کشور ایران با این که این صنعت از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است، ولی با مشکلات فراوانی دست و پنجه نرم می کند.

رئیس اتحادیه پوشاک‌فروشان استان اردبیل در گفت‌وگویی با باشگاه خبرنگاران جوان گفت:  حال صنعت پوشاک خوب نیست. قیمت  یک لباس تولید ایران برای فروشنده و خریدار بسیار بالاست و در  حالیکه اقبال عمومی به این دست پوشاک نیز افت داشته است. مشکل بیمه و تنزل فرهنگ کارگری و کارفرمایی از دیگر مشکلات این حوزه است که باید به صورت جدی ورود شود و نسبت به برطرف‌سازی موانع آن اقدام شود.

گرمرودی قدرت خرید مردم را بسیار کمرنگ دانست و اظهار کرد: متاسفانه هم‌اکنون قدرت خرید مردم به شدت رو به افول گذاشته و با چنین اوضاعی نمی‌توان به آینده این صنعت حداقل در استان ما امیدوار بود. اگر کیفیت ایرانی در رقابت با کیفیت خارجی دوام بیشتر و قیمت پایینتری داشته باشد قدرت خرید مردم بالا رفته و قطعا واحد‌های تولیدی دوام یافته و واحد‌های راکد دوباره احیا خواهند شد.

رضا اکبری (رئیس اتحادیه تولیدکنندگان پوشاک در استان اردبیل) نیز اظهار داشت: قیمت مواد اولیه بالاست و  در این اوضاع و با این شرایط نامعتبر بازار تولید مساوی با ضرر است و باید چاره‌ای اساسی در این راستا پی‌جویی شود.

مطالب پربازدید

خرید فله‌ای مارک و برند‌های پوشاک خارجی توسط تولیدکنندگان و استفاده از آن در تولید داخلی معضلی بزرگ است که این روز‌ها گریبانگیر برخی صنایع اردبیل است که به عقیده من چیز خوبی نیست، اما به جهت درک تولیدکنندگان و نبود چاره از روی عدم اقبال عمومی در نتیجه کیفیت پایین و قیمت بالا این مهم حداقل برای تولیدکنندگان پوشاک مطلوب است.

یکی از فروشندگان لباس زنانه در اردبیل با اشاره به اینکه با گران شدن نرخ دلار و خرید اجناس مطابق با قیمت‌های روز گفت: متاسفانه تمامی خرید‌های ما با دلار محاسبه شده، اما فروش اجناس ما با ریال خودمان محاسبه می‌شود که این موضوع کمرشکن است.

وی با بیان اینکه در صورت گران بودن اجناس و پوشاک، مردم نخریدن را به خریدن ترجیح می‌دهند، افزود: متاسفانه با این اوضاعی که هم‌اکنون در منطقه حاکم است هیچ چیزی عاید هیچ کسی نمی‌شود.

جمیله زمانی (کارشناس طراحی دوخت و لباس در اردبیل) گفت: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند ما در کشور طراحی داریم، خیاط داریم، هنرمند داریم که بنشینند و برای زنان و مردان ما یک لباسی طراحی کنند و آن را الگو قرار دهند، پس با این اوصاف ما هیچ نیازی به واردات پوشاک از کشور‌های غیراسلامی و بیگانه نداریم.

 

مطالب پربازدید

در حالی که این روزها خرید پوشاک و البسه برند کار هر کسی نیست و از عهده درآمد هر فرد ایرانی برنمی‌آید، لیکن عده خاص و مدپروری که تمایلی به خرید این دست از پوشاک دارند، باید خبر دار باشند که بسیاری از پوشاکی که به نام برند این روزها به دست آنها می‌رسد از دو حالت خارج نیست؛ یا این پوشاک تولید داخل بوده اما “مارک” کشور دیگری را روی خود یدک می‌کشد، یا این البسه جزو کالاهای قاچاقی است که وارد کشور شده و به نام برند به مردم کشور فروخته می‌شود.

اکنون که سطح انتظارات و توقعات از تولیدکنندگان داخلی و صنعت پوشاک به نسبت امکانات کم و شرایط نامطلوب بسیار بالاست بد نیست تا مسئولان بالادستی نیز یک تکانی به خود داده و در جهت حداقل تسهیل شرایط موجود گامی بردارند.

منبع: yjc

مطالب پربازدید
وب گردی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا