مطالب پیشنهادی فارسی کلاب
اخبار اقتصادی و بازرگانی

احتمال فروش اینترنتی گوشت، مرغ و تخم مرغ و تحویل آنها در درب منزل

مطالب پربازدید

گوشترئیس شورای تامین دام کشور گفت: یکی از مواردی که قرار است در جهت سهولت و کوتاه شدن دست دلالان انجام شود، فروش اینترنتی گوشت است.

منصور پوریان افزود: متاسفانه در فروش گوشت‌های وارداتی، واسطه‌های بسیاری ایجاد شده که این امر به گران فروشی دامن زده است. با فروش اینترنتی، علاوه بر کاهش واسطه‌ها، می‌توان بر قیمت گوشت به صورت مستقیم نظارت کرد. در این طرح به هر خانواده یک سهمیه و بر اساس کد پستی گوشت قرمز به نرخ دولتی به آنها اختصاص می‌یابد.

شهروندان می‌توانند با ثبت نام در این سایت، که متعلق به شرکت پشتیبانی امور دام کشور است، گوشت، مرغ و تخم مرغ مورد نیاز خود را سفارش و درب منزل تحویل بگیرند. این یک طرح بسیار خوبی است که علاوه بر شهر تهران باید در تمامی کشور تعمیم داده شود. با این طرح، توزیع مستقیم در فروشگاه‌ها حذف نخواهد شد؛ اما رفته رفته باید سعی شود که شبکه توزیع اصلاح شود تا گوشت به اندازه نیاز به تمامی مردم برسد. آنگاه از خروج بی‌رویه گوشت به سمت‌های نامعلوم جلوگیری می‌شود.

توزیع کنندگان در هر منطقه مشخص شده‌اند تا به راحتی و کوتاه‌ترین زمان گوشت به دست خانوار برسد. از پنج شنبه، فروش گوشت‌های تنظیم بازاری در دو فروشگاه اینترنتی آغاز می شود، این دو فروشگاه اینترنتی محصولات مورد نیاز مردم را بر اساس هر کد پستی برای هرخانوار، درب منزل تحویل می‌دهند. مردم پایتخت می‌توانند در سایت “به‌روزرسان” پس از ثبت مشخصات شخصی و آدرس؛ گوشت قرمز منجمد، گوشت مرغ منجمد و تخم مرغ تنظیم بازاری با قیمت دولتی را هر دو هفته یکبار با سقف مشخص سفارش و درب منزل تحویل بگیرند.

مطالب پربازدید

البته یک منبع آگاه در وزارت جهاد کشاورزی در این باره گفت: از همان روزی که این خبر منتشر شد، هنوز هیچ چیز قطعی نشده بود و احتمال منتفی شدن آن می‌رفت چرا که چنین بسترها و زیرساخت‌هایی برای عرضه اینترنتی گوشت قرمز آن هم در این حجم و گستردگی وجود ندارد.

مطالب پربازدید
وب گردی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا