مطالب پیشنهادی فارسی کلاب
اخبار اقتصادی و بازرگانی

مجریان تلویزیون چقدر حقوق می‌گیرند؟

مطالب پربازدید

مجریان تلویزیونبه طور نرمال مجری‌ها برای اجرای یک برنامه زنده ۶۰ دقیقه‌ای، ۱۵۰ تا ۲۵۰ هزارتومان دریافت می‌کنند.

محمدحسین رضوی، تهیه‌کننده برنامه‌ «پنج ستاره» با اجرای حمید گودرزی، درباره سازوکار پرداخت دستمزد به مجری‌ها می‌گوید: «در مجری‌ها هم استثنائاتی وجود دارد ولی در ۹۰درصد موارد دستمزدها به صورت کدی پرداخت می‌شود. مثلا حمید گودرزی با ما قرارداد دارد ولی طبق برآوردی که در جلسه اولیه انجام می‌گیرد، دستمزد او تعیین می‌شود و از سوی تلویزیون به او پرداخت می‌شود.»

او درباره رقم نرمال دریافتی مجری‌های تلویزیون توضیح می‌دهد: «به طور نرمال مجری‌ها برای  اجرای یک برنامه زنده ۶۰ دقیقه‌ای، ۱۵۰ تا ۲۵۰ هزارتومان دریافت می‌کنند. این درباره مجریانی است که در سامانه مجری‌های تلویزیون ثبت شده‌اند.»

صحبت‌های رضوی را یکی از مجری‌های تلویزیون که علاقه‌ای نداشت، نامش ذکر شود، این‌طور تایید می‌کند: «درباره برنامه‌هایی که اسپانسر ندارند رقم دریافتی مجری در همین حدود است. همین الان من برنامه‌ای روی آنتن دارم که برای اجرای هر قسمتش ۲۰۰هزارتومان دریافت می‌کنم. اما برنامه‌هایی که اسپانسر دارند اصلا این حرف‌ها نیست. مثلا من شنیده‌ام که مجری‌های مطرحی مثل احسان علیخانی و رضا رشیدپور یا حتی عادل فردوسی‌پور که خودشان هم تهیه‌کننده هستند و هم اجرا می‌کنند، برای برنامه خودشان اسپانسر می‌آورند و علاوه بر دستمزد معمول اجرا، از رقم پرداختی اسپانسر به تلویزیون هم درصدی برمی‌دارند که رقم کمی هم نمی‌شود.»

مطالب پربازدید

به نظر می‌رسد تا زمانی که قراردادها و ساز و کار حضور اسپانسرها در صدا و سیما شفاف نباشد، نمی‌توان به مشخص شدن میزان حقوق مجریان هم امیدی داشت.

منبع: ایسنا و خبر آنلاین

مطالب پربازدید
وب گردی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا