مطالب پیشنهادی فارسی کلاب
اخبار اقتصادی و بازرگانی

واردات تنباکو از برزیل و زیمبابوه با ارز ۴۲۰۰ تومانی

مطالب پربازدید

واردات تنباکونماینده خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی، از واردات تنباکو از برزیل و ریمبابوه توسط شرکت دخانیات ایران با ارز ۴۲۰۰ تومانی خبر داد.

محمدجواد ابطحی در گفتگویی با خبرگزاری تسنیم گفت: “اخیراً مدارکی به دست نمایندگان رسیده که نشان از وجود تخلفات گسترده در شرکت دخانیات ایران دارد. بنده با آقای انصاری رئیس کمیته تحقیق و تفحص از شرکت دخانیات نیز در این زمینه صحبت‌های داشته‌ام و مدارک و مستندات را به وی ارائه کرده‌ام.”

وی همچنین اعلام کرد: “گزارشاتی که نمایندگان دارند در بحث تبانی‌های است که در شرکت دخانیات رخ داده است. یکی از تخلفات و تبانی‌های که در مجموعه دخانیات رخ داده این است که ارز 4200 تومانی به یک شرکت آمریکایی- انگلیسی (B.A.T)(British American Tobacco) که در تهران هم دفتر دارد پرداخت شده تا از زیمبابوه و برزیل تنباکو وارد کشور شود.”

گزارشاتی توسط کارشناسان شرکت دخانیات به بعضی از نمایندگان داده‌ شده حتکی از این است که این شرکت از طزیق واردات تنباکو از برزیل و زیمبابوه برای 6 ماه آیندهخود تنباکوی ذخیره دارد اما این شرکت با تبانی از این کشورها تنباکو وارد کرده است.

مطالب پربازدید

امیدواریم مدارکی که به هیئت‌ تحقیق و تفحص از شرکت دخانیات ارجاع شده در گزارش نهایی ذکر و در صحن علنی پارلمان قرائت شود. اگر این اتفاق رخ ندهد قطعاً این موضوعات را از طریق استیضاح وزیر تعاون پیگیری می‌کنیم.

گفتنی است که بر اساس اظهارات این نماینده مجلس، سهل‌انگاری هیئت‌ مدیره دخانیات در برخی تبانی‌ها محرز است.

مطالب پربازدید
منبع
تسنیم
وب گردی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا