مطالب پیشنهادی فارسی کلاب
اخبار اقتصادی و بازرگانی

ناتوانی کارگران و کارمندان از واریز اقساط وام 240 میلیونی بانک مسکن

مطالب پربازدید

ناتوانی کارگران و کارمندان از واریز اقساط وام 240 میلیونی بانک مسکنبه نظر می رسد که تصویب اعتبار وام 240 میلیونی بانک مسکن گره از مشکلات مردم خصوصا کارگران و کارمندان باز نمی کند چرا که جامعه هدف بانک مسکن قشر ثروتمند است نه کارگران و کارمندان و مستمری بگیران که توانایی پرداخت اقساط سنگین وام را ندارند.

با در نظر گرفتن سود 18 درصدی وام اوراق حق تقدم، میزان سود وام 200 میلیون تومانی خرید مسکن، در بهترین حالت (12 ساله) 289 میلیون تومان و میزان اقساط ماهانه این وام 3.4 میلیون تومان است که با احتساب اقساط ماهانه وام تعمیر (یک میلیون و پانزده هزار تومان برای دوره 5 ساله) حدودا 4.4 میلیون تومان افزایش پیدا خواهد کرد. سود وام تعمیر نیز در بهترین حالت 21 میلیون تومان است.

کل پرداختی متقاضیان این وام در ماه دوازدهم سال دوازدهم بابت وام 200 میلیون تومانی به روش پلکانی حدودا 520 میلیون تومان خواهد بود. میزان اقساط ماهانه وام تعمیر نیز در سال اول به روش پلکانی 966 هزار تومان و در ماه 60 سال پنجم یک میلیون 87 هزار تومان است که با در نظر گرفتن سود 21 میلیون و 500 هزار تومانی این وام، در مجموع بیش از 340 میلیون تومان سود برای وام 240 میلیون تومانی پرداخت خواهند کرد.

مسئولان باید ناتوانی کارگران و کارمندان را درمان کنند نه اینکه به فکر نقد کردن نقدینگی بانک ها باشند خصوصا اینکه مسئولین نیز ناتوانی کارگران و کارمندان را باور دارند و به آن اذعان می کنند. با توجه به اینکه ثروتمندان نیازی به اینگونه وام ها برای خرید مسکن یا تعمیر مسکن ندارند و کارگران و کارمندان نیز توانایی بازپرداخت آن را ندارند، بانک مسکن با مشکل تامین منابع مالی مواجه شده است.

مطالب پربازدید

آیا واقعا کارگران و مستمری بگیران با مجموع دریافتی حداکثر 2 میلیون و 500 هزار تومان توانایی بازپرداخت اقساط این گونه وام ها را خواهند داشت؟

 

 

مطالب پربازدید
وب گردی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا