مطالب پیشنهادی فارسی کلاب
عمومی

تعمیر و سرویس آبگرمکن دیواری به صورت خلاصه و ساده در منزل

مطالب پربازدید

به علت هزینه های بالای تعمیر و سرویس آبگرمکن دیواری و لوازم و دستگاه های مشابه، بسیاری از افراد ترجیح می دهند که این کار را خودشان در منزل انجام دهند.

تعمیر و سرویس آبگرمکن دیواری به صورت خلاصه و آسان در منزل

از آنجا که آموزش کامل تعمیر و سرویس آبگرمکن دیواری با تمام ریزه کاری ها و جزئیات آن در این مختصر نمی گنجد، در این مطلب بطور خلاصه و ساده به نحوه تعمیر و سرویس آبگرمکن دیواری می پردازیم.

عیب یابی و تعمیر مشکلات آبگرمکن دیواری

اولین موضوعی که در تعمیر و سرویس آبگرمکن دیواری حائز اهمیت است، عیب یابی آن است. رایجترین عیوب و مشکلاتی که ممکن است برای آبگرمکن های دیواری پیش بیاید عبارت است از: نشتی آب آبگرمکن، نشتی گاز آبگرمکن، وجود مشکل دز مشعل آبگرمکن، نوسان دمای آب و ناتنظیمی آب آبگرمکن، گرم نشدن آب و گرم شدن بیش از اندازه آب.

مطالب پربازدید

نشتی آب آبگرمکن

برای پیدا کردن منشا اصلی نشتی آب، باید قسمت هایی مثل: مبدل حرارتی و مهره های مربوط به آن، لوله های انتقال سیال حرارتی، اتصالات، واشرها و رگولاتور ّاب بررسی شود. به عنوان مثال، در صورتیکه در بدنه رگولاتور ترک یا شکافی باشد به احتمال زیاد علت نشتی آب همان ترک یا شکاف بدن رگولاتور می باشد.

نشتی گاز آبگرمکن

لازم است همه پیچ هایی که با سیستم گاز رسانی آبگرمکن مرتبط هستند (پیچ هواگیری گاز، رگولاتور، پیچ های رگولاتور، مهره های سرشیلنگ، پیچ چند راهه گاز و اتصالات شمعک) را مورد بررسی قرار دهیم تا در صورت شل بودن سفت کنیم یا در صورت لزوم تعویضشان کنیم.

تعمیر مشعل آبگرمکن

یکی از مشکلات مشعل آبگرمکن دیواری، جرقه نزدن مشعل است. برای عیب یابی و تعمیر این قسمت از آبگرمکن، باید بخش های نازل شمعک، نوک الکترود جرقه زن، صافی شمعک و صافی مجرای هوا را مورد بررسی قرار دهیم تا اگر دچار تجمع رسوب و گرفتگی شده اند تمیزشان کنیم. اگر با این کارها مشکل برطرف نشد، باید اتصالات ترموکوپل را بررسی کنیم تا اگر نیاز به تعویض یا تعمیر دارد در صدد برطرف کردن مشکل برآییم.

در صورتی که با باز شدن شیر آب گرم مشعل روشن نشود، بعد از اطمینان از سالم بودن شیرهای گاز، باید لوله های مبدل گرمایی را بررسی کنیم تا اگر دچار گرفتگی شده، آن را برطرف کنیم. اگر در لوله های مبدل گرمایی مشکلی نبود، در نهایت باید دیافراگم آبگرمکن را مورد بررسی قرار دهیم.

نوسان دمای آب و ناتنظیمی آب آبگرمکن

در صورتی که آب خروجی آبگرمکن به حد کافی گرم نمی شود، جریان ورودی آب به داخل آبگرمکن بایستی شدت قابل قبولی داشته باشد تا دمای آب به شکل دلخواه تغییر پیدا کند و آب را خوب گرم کند یا اینکه ممکن است سنسور دمای آب مشکل داشته باشد. اگر آب بیش از حد گرم می شود، علاوه بر این که ممکن است سنسور دمای آب مشکل داشته باشد، فیلتر آبگرمکن هم مکن است ایراد داشته باشد.

مطالب پربازدید

در این مورد ابتدا سردوش حمام و سرشیرها را بررسی کرده و از سالم بودن آنها اطمینان حاصل می کنیم. اگر در این قسمت ها مشکلی نبود، فیلترهای آبگرمکن را بررسی می کنیم تا کثیف یا رسوبی نباشد. در مرحله بعد از مسدود نبودن و عدم تجمع رسوب و کثیفی دریچه خروجی آب مطمئن می شویم. علاوه بر این مشکلات اگر مبدل حرارتی آبگرمکن کثیف یا ترک خورده باشد می توان باعث نوسان دمای آب شود، لذا باید این قسمت نیز مورد بررسی قرار گیرد.

مطالب پربازدید
وب گردی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا