مطالب پیشنهادی فارسی کلاب
عمومی

جامعه‌ای که دانشجویان خود را تکریم کند به راحتی مسیر پیشرفت و آبادانی خود را هموار خواهد ساخت

مطالب پربازدید

ازدواج دانشجویی

دانشجو عنصر فعال و نبض تپنده جامعه است و جامعه‌ای که دانشجویان خود را تکریم کند به راحتی مسیر پیشرفت و آبادانی خود را هموار خواهد ساخت و دانشجویان این سرزمین می توانند با تکیه بر توانایی های خود زبان گویای انقلاب اسلامی در جهان باشند.

 

روز دانشجو یکی از به یاد ماندنی‌ترین روز‌ها در تاریخ کشور ایران است و یادآوری این روز و اقدام دانشجویان آزادی‌خواه کشور نشان از بیداری ملت ایران در هر زمان است. واقعه‌ای که بیش از هر چیز دیگری آگاهی و بیداری دانشجو را در جامعه خودش پند می‌دهد.

مطالب پربازدید

طبق فرمایش مقام معظم رهبری دانشجویان حساس‌ترین بخش کشور را تشکیل می‌دهد و نقش ویژه دانشجویان جهان اسلامی در حرکت‌های صورت گرفته در ذیل بیداری اسلامی انکار ناپذیر است.

تشکل‌های دانشجویی به دلیل برخورداری از نیروی جوانی، پویایی و نشاط و روحیه آرمان گرایی همواره از تشکل‌های تأثیر گذار در تحولات کشور در برهه‌های مختلف بوده است که نمی‌توان نقش و جایگاه آن را نادیده گرفت.

 

بعد از جنگ تحمیلی بین ایران و عراق در تاریخ دوم آذر ماه سال ۶۷، حضرت امام خمینی (ره) با نگاه جامع و بصیرتی معرفتی، با در نظر گرفتن ظرفیت و توانایی‌های دانشجویانی که از جنگ برگشته بودند، آن‌ها را به ایجاد تشکل مقدس بسیج دانشجویی دعوت کردند.

به فرمایش شهید بهشتی: دانشجوی بسیجی باید مؤذن بوده و برای بیداری مردم جامعه تلاش کند.

مطالب پربازدید

 

جانشین بسیج دانشجویی خراسان رضوی در رابطه با دستاورد‌های بسیج دانشجویی در این سال‌ها می‌گوید: تا همین لحظه بسیج دانشجویی به بسیاری از اهداف بلند مدت خود دست یافته است. این دستاورد‌ها در عرصه‌های مختلف علمی، فرهنگی، اقتصادی و… به چشم می خورد.

دانشجو باید از جریانات جامعه ودنیای پیرامون خود اگاه باشد. دانشجویی که نفهمد در دنیا چه می‌گذرد، این دانشجو، دانشجوی زمان خودش نیست. فعالیت در تشکل‌های دانشجویی موجب پرورش فکری و روحی دانشجو می‌شود.یکی ازبرنامه هایی که در میان دانشجویان رواج دارد، ازدواج دانشجویی است که جزو زیباترین اتفاقات دانشجویی می باشد.

امسال بیست ودومین سالی است که طرح ازدواج دانشجویی تحت عنوان همسفر تا بهشت برگزار می‌شود. این طرح هدیه مقام معظم رهبری به دانشجویانی است که مشمول ازدواج دانشجویی می‌شوند. در این طرح آموزش های لازم به دانشجویان داده می شود تا مدیریت درستی در زندگی خود داشته باشند.

به برکت معنویت این سفر و نیز آموزش‌های ارائه شده در آن، ازدواج‌های دانشجویی جزو پایدارترین ازدواج‌ها است. طبق امار‌های اعلام شده کمتر از ۴ درصد از ازدواج‌های دانشجویی منجر به طلاق می‌شود که این موضوع در قبال آمار طلاق ۲۵ درصدی جامعه بسیار ناچیز است. حداقل ۹۳ در صد از ازدواج‌های دانشجویی ماندگار و پایدار هستند.

مطالب پیشنهادی فارسی کلاب

در پایان می‌توان به این نکته بسنده کرد که تکریم و احترام به دانشجو نفعی جز برای جامعه نخواهد داشت و میهن عزیزمان چقدر زیباتر خواهد شد زمانی که به دانشجویان این قشر مهم در جامعه امروزی اطمینان کنیم و باورشان داشته باشیم.

مطالب پربازدید
وب گردی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا