مطالب پیشنهادی فارسی کلاب
عمومی

کاشت انار در گلدان و چگونگی نگهداری آن در محیط های آپارتمانی

مطالب پربازدید

انار یکی از میوه هایی است که براحتی می توان آن را در گلدان کاشت و زینت بخش محیط های آپارتمانی نمود. کاشت انار در گلدان به دو روش بذر (دانه انار) و قلمه انجام می شود.

کاشت انار در گلدان

با این کار، علاوه براین که از میوه خوشمزه، بهشتی و ارگانیک انار می توانید استفاده کنید، یک گلدان طبیعی بسیار زیبا هم در خانه خواهید داشت.

نحوه کاشت انار در گلدان

همان طور که اشاره شد، کاشت انار به دو روش بذر (دانه انار) و قلمه انجام می شود. دانه های انار با این که بسیار راحت و سریع جوانه می زند، ولی حدود سه سال طول خواهد کشید تا به میوه دهی برسد. با کاشت قلمه انار بسیار بهتر و سریع تر می توانید یک درخت انار گلدانی داشته باشید.

مطالب پربازدید

کاشت بذر انار در گلدان

دانه های انار سالم و رسیده را جدا کرده و بخش غلاف گوشتی چسبیده به بذر انار (دانه انار) را با دقت و طوری جدا کنید که آسیبی به هسته ها نرسد. هسته ها را با آب ولرم بشویید و هسته ها را در گلدانی مناسب که خاک نرم و زهکشی خوب دارد (خاکبرگ و ماسه) قرار داده و روی آن را با یک لایه یک و نیم سانتیمتری خاک بپوشانید.

گلدان انار را طوری آبیاری کنید که آب از زهکش کف گلدان خارج شود. گلدان را در یک جای گرم (دمای 20 تا 30 درجه سانتیگراد) قرار دهید، طوری که نور کافی آفتاب به آن بتابد (مثلا جلوی پنجره های نورگیر). بعد از گذشت 1 تا 1.5 ماه خواهید دید که دانه های انار جوانه زده است.

بعد ار اینکه چند ماه گذشت و چند برگی شدند گیاهچه های جوان را به گلدان اصلی انتقال داده و هر سال با بزرگتر شدن گیاه گلدان را بزرگتر کنید تا جای کافی برای ریشه گیاه باشد. درخت انار در سال پنجم رشدش میوه خواهد داد.

شرایط نگهداری نهال انار در گلدان

نهال انار به آبیاری نسبتا زیادی نیاز دارد و بهتر است خاک گلدان همیشه مرطوب (نه خیس و غرقابی) باشد. همچنین نهال و درخت انار به نور خوب و کود مناسب هم نیاز دارد. برای کوددهی هم می توانید از کود طبیعی استفاده کنید و هم می توانید از کودهای مایع بازار استفاده کنید.

نهال و درخت انار به هرس نیز نیاز دارد. برای این کار باید ساقه و شاخه های مرده و اضافی (مثل شاخه هایی که از بن درخت می رویند) را جدا کرد تا درخت بتواند بهتر رشد کند.

مطالب پربازدید

کاشت قلمه انار در گلدان

برای گرفتن نتیجه بهتر و سریعتر می توان قلمه های جوان درخت انار را در گلدان کاشت و با انجام مراقبت های لازم به نتیجه دلخواه رسید.

مطالب پربازدید
وب گردی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا