مطالب پیشنهادی فارسی کلاب
عمومی

دلایل استارت نخوردن خودرو + عیب یابی و رفع عیب

مطالب پربازدید

دلایل استارت نخوردن خودرو + عیب یابی

اتومبیل به دلایل زیادی ممکن است عمل استارت را انجام ندهد و به اصطلاح استارت نخورد. در ادامه به دلایل استارت نخوردن خودرو پرداخته و نحوه عیب یابی و رفع عیوب مربوطه را مورد بررسی قرار می دهیم.

دلایل استارت نخوردن خودرو

دلایل استارت نخوردن خودرو

1- خراب بودن باتری: یکی از دلایل مهم و رایج استارت نخوردن خودرو، خراب بودن باتری و ضعیف بودن آن است. در این مورد می توانی موتور خودرو را به باتری خودرو دیگر وصل کنید، اگر به این طریق (روشن کردن پرشی موتور خودرو) خودروتان روشن شد، به احتمال قوی باتری خودروتان ضعیف و در حال خراب شدن است که ابتدا قسمت های متصل به باتری را تمیز و چک کنید و اگر درست نشد باید باتری را تعویض کنید.

دلایل ضعیف و خراب شدن باتری خودرو عبارتند از: تبخیر شدن آب داخل باتری، روشن ماندن چراغ سقف ماشین در طول شب، شل بودن یکی از سیم های باتری و کهنه و قدیمی بودن باتری.

مطالب پربازدید

2- اختلال در کار دینام خودرو: اگر در کار دینام خودرو اختلالی ایجاد شده باشد ممکن است باتری شارژ نشده و در نتیجه ماشین استارت نخورد. در این مورد ابتدا تسمه کمکی گیربکس را بررسی کنید، چرا که اگر پاره شده باشد و دینام کار نکند چراغ هشدار روشن خواهد شد. اگر علت فقط ضعیف بودن خروجی سیستم شارژ کننده باشد ممکن است چراغ هشدار روشن نشود که در این مورد دقت کنید که شارژ کننده حودا 14 ولت را نشان دهد.

البته کند شدن هندل استارت و نیز کم نور شدن چراغ های جلوی اتومبیل هم ممکن است علائم هشدار دهنده ای برای این عارضه باشد.

استارت

3- خراب بودن استارت: اگر استارت خراب شده باشد صدایی مثل کیلیک می دهد که ممکن است به علت از بین رفتن دندانه روی گیربکس یا چرخ گردان موتور باشد.

 4- درست کار نکردن موتور: اگر موتور بنا به دلایلی مثل اختلال در کار شمع موتور، درست کار نکند ممکن است ماشین استارت نخورد.

5- کثیف بودن فیلتر هوا: گرد و غبار و روغن و انواع آلودگی های دیگر که به تدریج جذب فیلتر هوا شده است باعث کاهش جریان هوا به داخل سیستم خودرو شده و سوخت خودرو هوا نخواهد داشت تا مشتعل شده و خودرو را روشن کند.(سوخت بدون هوا قابل اشتعال نیست)

مطالب پربازدید

6- کثیف بودن فیلتر سوخت: فیلتر سوخت که وظیفه اش جلوگیری از ورود آلودگی ها به منافذ سیستم اشتعال موتور می باشد، اگر کثیف باشد ماشین استارت نخواهد خورد.

پمپ سوخت

7- پمپ سوخت ضعیف یا مختل: پمپ سوخت اگر ضعیف یا مختل شده باشد ممکن است یکی از دلایل استارت نخوردن خودرو باشد. زمانی که سوئدیچ را می چرخانید تا خودرو را روشن کنید، اگر حدود چند ثانیه حرکت پمپ در داخل باک خودرو را شنیدید جای نگرانی نیست و پمپ سوخت سالم است و یا حداقل عیب از این جا نیست.

8- باک سوخت خالی: برای اطمینان از این موضوع می توانید با سوزن مخصوص این کار، سوخت باک اتومبیل را چک کنید.

9- قفل شدن فرمان اتومبیل: اگر فرمان قفل شده باشد، سوئیچ در داخل جاسوئیچی نخواهد چرخید تا استارت زده شود. در این مورد در حالی که سوئیچ را می چرخانید و به طور همزمان، قفل فرمان را نیز به چپ یا راست بچرخانید تا باز شود و بتوانید استارت بزنید.

شایان ذکر است با اینکه استارت نخوردن خودرو دلایل دیگری نیز ممکن است داشته باشد، ولی مهمترین آنها به اختصار ذکر شد. باشد که مورد استفاده و عنایت واقع گردد.

مطالب پیشنهادی فارسی کلاب

 

مطالب پربازدید
وب گردی

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. سلام سایت خیلی زیبایی دارید و خواستم ازتون تشکر کنم. من همیشه مطالب سایتتون رو دنبال میکنم مخصوص فال پی ام سی و طالع بینی هارو. خداقوت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا